Paljos Harrasteauto voi maksaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja hzemax, 24.2.2018.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Tää on niin totta! Ja kyllähän harrastus on ihan paska ellei siihen uppoa rahat, aika ja akka lähe kävelemään :D

    Kaks ekaa: check! Mutta kolmas ei oo vielä toteutunu eli vielä voi harrastaa intensiivisemmin :poff:
     
    Rotten tykkää tästä.
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Kyllä mulla on toi kolmaskin toteutunu jo monta kertaa, vai onkohan syy vain minussa...
     
    Pertti K ja Rotten tykkäävät tästä.
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Vai niissä emännissä? :p
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Perustele? Olen täysin eri mieltä.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No vaikka tarvike euroautojen nivelet on kohtalaisen kuraa ja vaikkei itte nivel niin suojakumi. Niistä tosin saa kestävempiä ostamalla laadukkaan suojakumin ja rasvaamalla ne jollain kunnon rasvalla.Vetarin kumit on myös melkosta kuraa vaikka olisi laatumerkkikin esim. SKF. Koiranluutkin on merkkiin ja malliin kattomatta varsin surkeita esityksiä sekä ne pyöränlaakeripaketit jossa tulee se laippa mukana eli vaihdetaan se koko kökkäre.

    En silti yhtään puolustele sitä että ameriikan osat olisi jotenkin hirmusesti tai yhtään parempia, aika paljon sontaa sielläkin on mutta en kyllä varaosissa ole nähny millastakaan eroa jenkki tai euroauton välillä laadussa saati hinnassa. toiset osat on toiseen autoon halpaa ja toiset toiseen.

    Viimesimmät kokemukset euro osista on kun ostin ryyppyvaijerin joka nyt eilen hajos kun päälinen irtos rautaosasta ja kesti 2kk käyttöä. Ostin myös laatuvaihtoehto bosch katkojan kärjet siinä toivossa että saisi sellaset kärjet jotka sais ihan paketista meneen paikalleen mutta ihan yhtä päin persettä nekin oli mitä halvat amerikan kärjet

    Amerikkalaisten ehdottomaksi eduksi tosin pitää laskea se että osia on saatavissa vanhempiinkin autoihin melko hyvin toisin kuin moneen euroautoon.
     
    Muokattu: 24.2.2018
  6. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Joku 25 000-30 000eur on maksimi mitä voisin laittaa, sekin edellyttäisi perus 1000eur auton pitoa käyttöautona sitten.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Usa peruslaatuinen osa tuntuu maksavan n puolet enemmän kuin euroon laatuosa jos tilataan molemmat sieltä mistä halvimalla saa.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    riippuu täysin osasta ja autosta , toinen maksaa toinen ei.
     
  9. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Itse otsikkoon liittyen ajatuksia. Nykyään perus duunarilla, kuten minulla, jos haluaa jonkun vähän vanhemman vekottimen, niin hinnan määrää lähinnä se paljonko on valmis ottamaan velkaa.
    Mulla on syntynyt tässä hirvee himo yhteen merkkiin/vuosimalliin mikä tulis käyttikseks. Yksi oli ihan oodeellakin myynnissä, mut ei voinu sanoa et otan tuon, kun ei sitä lainaa ollut vielä silloin käyty hakemassa ja sen vei jobbari heti viikonloppuna joka sit yrittikin sitä myydä lähes tupla hintaan... Jenkeissäniitä välillä ilmaantuu myyntiin, mut se et tahtooko sitä ottaa niin paljo velkaa...
    Oisha mulla tietenki toi rodi minkä vois myydä, jos joku sen ostas... Se on kuitenkin pitkänajan haave, minkä sain toteutettua sillä, et kävi niin onnenkantamoinen, et edellinen hottentotti muuttui suoraan rahaksi, sit oli pakko toteuttaa nuoren pojan haave ja tehä tollai juuri tuolla tekniikalla. Niin ja ei tässä henkseleitä aleta paukuttelemaan, sillä piti sitä vielä pientä joustoluottoa ottaa et sai osteltua osia ja on toi visa vieläkin tapissa... Toi on kyllä vielä tarkotus maalata niihin väreihin mitkä on ollu mielessä jo sieltä teinivuosilta, mut tää rakentelu inspis on vain kadonnut jonnekkin.....
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    noin varmaan jos haluaa jotain tiettyä mallia. Mut kuten jo jossain muualla sanoin että viime kesänä ostin täyskokosen 2d HT auton isolohkolla ja ajalta ennen turvapuskureita nelosella alkavalla summalla ettei ne kaikki nyt niin hirmusen kalliita ole. Ja oli ihan julkisessa myynnissä mut eipähän ollu kelvannu kellekkään. Maailman siistein se ei ole muttei se mikään täysraatokaan ole.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eine Suomessa kelpaa jos vaikka saastekone tai väärä vuosimalli.

    Mun 74 deville saastekoneella ja turvapuskureilla hyi. Täällä kun voi pakasta valita minkä haluaa sisustan väriä myöden ja samaan hintaan tottakai :D
     
    sdfsd tykkää tästä.
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Saastekone tossakin on mulla ja oli aika kauan myynnissä kun mietin että pitäskö vai ei pitäskö vai ei.

    Syksyllä ja alkutalvesta tulee enempi tarjontaa mut mikäli jotain kykenee tekemään niin esim tossa:

    https://www.nettiauto.com/ford/galaxie/9303278

    vois olla ihan jepa diili, joko nyppii LDT:n kuntoon tai jos se on ihan paska ottaa siittä koneen ja toosan tohon galaxieen ja myy loput osina pois kun ei toi LTD:kään mikään pahan näköne ollu, mitäköhän toi pelkkä LTD maksais, pitäskö soittaa?
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ei. Kato tosimiehet ajaa challe/68-69 muut sportit ja 2d moparit.

    Tommosia paskoja ei ei vaan ajellaan tällä avensiksella ja öyhötetään kaikille että se kunnon RAUTA vielä tulee!
     
    isalmela ja sdfsd tykkäävät tästä.
  14. pantera

    pantera Double Gearhead

    jpalvima, Jussi289, Petri R. ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. rb

    rb Double Gearhead

    ^ Ihan kivan näköinen koppa....
     
  16. pantera

    pantera Double Gearhead

    68k miles ajettu
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Petri R. ja isalmela tykkäävät tästä.
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No toi tossa on aina ja lopulta se ikunen öyhötys ei johda mihinkään.

    Mut harrastaa voi mun mielestäni sellasella rahasummalla jopa suht vanhojakin amerikkalaisia että sellanen on ihan ihmisen säästettävissä. Toki just noita kaikkien suosikkikoppia ei saa tohon hintaan mutta just loppukesä, syksy ja alkutalvi on parasta aikaa ostaa noita ja tehä löytöjä välillä suht edukkaaseenkin hintaan.
     
    rb ja isalmela tykkäävät tästä.
  19. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    Satatonnia
     
  20. Tseitsei2

    Tseitsei2 3rd gear

    Tommonen LTD ei oikeestaan hassumpi vaikka käyttiksenä. Vaihdoin reilu vuos sitten tommosen suht ok kuntosen pois. Tykkäsin.
     

Kerro tästä muillekin!