Paras vääntöalue

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Savis, 14.8.2004.

  1. Savis

    Savis Gearhead

    Voisiko joku ystävällisesti katsoa minulle Moparin luettolosta, mihin
    kierrosalueelle osuu suurin vääntö, Moparin 268-272-50 nokasta.
    Kiitos.

    Savis
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Jos en ihan väärin muista, niin moparin 360 commando crate moottorissa oli käytössä toi nokka. Vai oliko se pykälää tiukempi? Jos jollain olis vanha mopar performancen luettelo, niin siitä pitäis löytyä nuo specsit ja myös teho/vääntökäyrät. Multa puuttuu just noi alun sivut siitä.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minulla ei ole kyseistä luetteloa. Kiitos vaivannäöstä!

    Savis
     
  4. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    No mulla ei ole tuota nokkaa vaan comp camsin 268H (taitaa olla kuitenkin aika lähelle samat arvot) 360:ssa (600vac+performer+hieman enempi puristusta+hieman porttailtu). Pyörädynossä maksimi vääntö 480Nm oli kierroksilla 3068, siitä se alkoi sitten pikku hiljaa laskea.
    Johtuen mittaustavasta (kaasupohjaan vasta sitten kun kick-down ei heitä pienemmälle) maksimilukema tuli heti kun kaasupoljin polkaistu pohjaan eli vääntöhuippu voi olla pienemmilläkin kierroksilla (vrt. vakiokone 390Nm 2400 kierroksella).
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Pyörädynossa maksimivääntö tulee yleensä silloin kun momentinmuunnin on stall speedin huitteilla.
     

Kerro tästä muillekin!