Perän pohdintaa..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja vekku, 26.7.2017.

  1. vekku

    vekku 2nd gear

    Eli auto charger 72. Suunnitelmissa päivittää moottoriteho noin 480 hv. Samalla pitäisi myös perään tehdä muutoksia ja kysyisin nyt mielipiteitä/neuvoja. Autossa nyt 8 1/4 perä välitys 2.7... ilman lukkoa. Tarkoitus olisi muuttaa välitys noin 3.5-4 ja lukko.

    Vaihtoehto nro.1
    Nykyiseen perään uudet välitykset ja lukko. Paljonkohan tämä nykyinen 8 1/4 perä kestää tehoja eli kannattaako tähän panostaa?

    Vaihtoehto nro.2
    Ostaa kokonaan "uusi" 8 3/4 perä lukolla ja sopivilla välityksillä? Mistähän näitä voisi kysellä?
     
  2. vekku

    vekku 2nd gear

    Kukaan ei kommentoinu, mutta päätös tehty, 8 3/4 perä rakenteilla. 3.9 välitys, levylukko, 11" uudet rumpujarrut, 489 case, doctorrdiff vetarit. Banjo on e-body (challenger) , eli oisko kellään kiinnikkeitä joilla tuon banjon saa kiinni b-bodyyn? Tarkoitus siirtää kiinityspistettä auton rungossa ei banjossa.
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    En tiedä riittääkö noissa off-set tarpeeksi.
    http://www.manciniracing.com/mopebodwitsu.html

    Spring perch distance/widths (center-to-center)
    B BODY ’62-’70: 44″
    ’71-’74: 47.3″
    C BODY ’65-’73: 46″
    E BODY ’70-’74: 46″
     
  4. vekku

    vekku 2nd gear

    Nuita katoin myös, mutta katoin huonosti, Luki 2.5"in niin luulin offsetiksi, mutta onkin jousen leveys joten tutkitaan uudestaan. Löysin aiheesta tällaisen kirjoituksen.
    for anyone that was reading... I purchased and installed Mancini's kit version that includes offset front hangers for Super Stock springs. P/N MOPP4120078 for hanger. Everything seemed to work just fine. I had the new perches welded on in the new location (0.80" inboard), installed the rear offset shackles, and bolted everything up. My wheel clearance is perfect now with the 29.5x10.5W ET's with 5.5" backspacing just barely tucked under the fender and still have ~0.5" to the spring. This tire has a section width of 13.6" so this kit allows you to tuck some serious rubber under the fender.

    The problem came when I tried to install the drive shaft. Couldn't push it far enough forward in engage the u-joint in the pinion yoke. Long story short... the new offset front hangers for the SS springs are 3.75" from face of hanger to centerline of bolt hole for spring eye. Regular (non-offset) SS front hangers are 4.25". I was already pushing the limit on minimum driveshaft play on the slip yoke & output shaft. So that 0.5" has me stuck. Time to shorten the driveshaft I guess?

    Anyone know why the offset and normal spring hangers have different spring eye bolt hole locations?????????

    Eli jos ymmärsin oikein, nuilla offset 0.8" puolelleen eli 1.6" yhteensä ja minulla tarve 1.3". Eli n.4mm. siirtää likaa puolelleen, onko merkitystä?
    Sitten normi jousilla banjo siirtyy 0.5" eteen päin, onkohan tuosta haittaa, minullahan kartaani menee muutenkin uusiksi? Ja vois kai nuihin hitsata latat ulkopuolelle ja porata reijät oikeille paikoille.
    Jousipakan takapään offset riipukkeita näköjään hankalampi saada eli osa no:p4120076
     

Kerro tästä muillekin!