perkeleen dieselit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jake81, 13.2.2011.

  1. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ^sama, vaikka ei mitään probseja olekaan -ainakaan vielä *koputtaa päätä*
     
  2. XVD

    XVD Gearhead

    kylläpä hörnähti hyvin vanikka tulille (6.2d) :D käytetty viimeksi uuven vuojen aattona ja nyt oli pari tuntia roikassa ja lähti heti ekalla, tuskin kerkes etes pyörähtään kone ku jo rupes höriseen 8) virratki oli tallessa ei oo etes kaapeleita irrotettu. ja säilytys paikka on tuolla lumen keskellä joka ei tietenkään oo se paras mahollinen mutku ei ny muutakaan oo...ei mahu talliin ku on jo täynnä nuita parempia romuja :odroll:
     
  3. john_thompson

    john_thompson 1st gear

     
  4. kole

    kole 3rd gear

    Tuo mun kuuskakkonen. Ei millään käyntiin vaikka roikassa ja laturissa pari päivää kun oli nuo pakkaset. Nyt kaverilta lainassa bilteman akku ja kaikki vörkkii. Tuos saatanan pakkanen tappoi kaksi hankookin akkua, kaksi vuotta vanhoja. Kyllä toi keli tekee temput :mad:
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  6. jake81

    jake81 Gearhead

    no suuttimet on on ehjätty mut eilen aamulla ei taaskaan käymään... taitaa olla kansien purku edessä että näkee vähän mitä toi mosa on syönyt... onkohan noissa 6.2 daisuleissa ollut paljon kansi vikoja, mun aikana ei ainakaan ole keittänyt tai mitään mut mistä näistä tietää...
     
  7. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    anteeks vaan arvon tiisselisit :oops:

    Mutta miks pitää ajaa tiisseleille?

    Haisee helvetin pahalle, karseeta mustaa savua, käyntiääni kuin traktorilla .

    anteeks.. mä en vaan ole ikinä ymmärtänyt..

    mulle ei taatusti ikinä tuu tiisseliä, ennemmin ajan filarilla täältä salosta vaikka fukushimaan, sieltä ennemin otan gamma hiukkasia kuin tiisseleistä pienhiukkasia :lol:
     
  8. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ottaisin ennemmin alfan kuin sellaisen beta-cadillacin :poff: :rotfl:
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    höh, mun katilakki vie taatusti vähämmän bensaa kuin mikään tiisseli tiisseliä (puhun viimeisestä 2 kuukaudesta) :rotfl:

    yhteenkään alffa roomeoon ei tää 2 metrinen sovi.

    Siks, täytyy tyytyy ajamaan alfaroomeo maskisella edselillä :D

    alffa urokset ajaa alffa roomeoilla ja beta urokset katilakilla ? :odroll:
     
  10. JariV

    JariV 2nd gear

    No jos sä haluut tollasta niin ihan hyvä sulle. Aja vaan. Mulla on sekä dieseleitä ja bensoja ja kummassakin on hyvät puolensa. Mutta kun kerran mollauslinjalle mennään, niin siitä vaan maksat ajetulta kilometriltä huomattavasti korkeemman hinnan ja voimaa on murto-osa. Jos sä haluut maksaa äänestä ja kulutuksesta niin siitä vaan. Ei se multa oo ainakaan pois.
     
  11. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    jaaa, noh säälittävät voimat bensa autoissani riittää mulle oikein hyvin , en tarvii mihinkään raakaa tiisseli voimaa. laiskat min. 300 hv bensa veekasit riittää oikein hyvin mulle, kilometrejä kaikilla autoillani tulee kait 10000- 12000 km / vuosi, enemmän ei tarvii ajaa.
    kadilakilla se ca 10000 km / vuosi
    edselillä / galaxiella ca 2000 km / vuosi
    camaro seissooo, se etsii uuutta omistajaa.
    Toki uudehko esim skoda yeti veis sen 5-6L L / 100km kaupungissa, ennemin ajan kuitenkin 20L / 100 km cadilakillani.
     
  12. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    miksikö ajaa? minulle ainakin halvemmaksi tulee, kuin bensa caprice.

    haisee? se vieno, hieman miehekäs pistävä pakkasaamun tuoksu kruunaa onnistuneen kylmäkäynnistyksen. kyllä maailmaan savua mahtuu, savutus kertoo voimasta; niin ne sanoo :) . käyntiäänestäkin tietää moottorin käyvän, ei tarvitse erikseen kurkistella konepeiton alle.

    mulla on ollu molempia, itse pidän dieseliä paljon jännittävämpänä kuin pomminvarmaa bensakasia.

    vanhan dieselin hiukkaset on kooltaa isompia kuin näissä uusissa, eli vanhan dieselin hiukkaset ovat turvallisia kuin kävelyretki fukushimassa. uuttahan voisi sitten verrata piknikkiin tsernobylin sarkofagin päällä.

    no, mulle käy kummatkin, taloudellisista syistä tällähetkellä dieselillä
     
  13. JariV

    JariV 2nd gear

    Pitäskö ihan muodon vuoks avata uus keskusteluketju nimeltä "Vitun bensat"? :lol:

    Sit voitas vuoronperään hyppii siinä ja tässä topiikissa jakelemassa fiksuja kommentteja :lol:
     
  14. jake81

    jake81 Gearhead

    jep jep... mulla on alkanut mittä täyttyyn ton maanantai sevyn kanssa... kevereilla on kans noit kuuskekkosia daisuleita eikä pahemmin mitään harmia ja toi mun jäte saatana renaa koko ajan!!
     
  15. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Niin, ja sitten "vidun Hybriidit" ja vidun Sähköautot?

    Ja miksei myös: "vidun japspaskat" ja "vidun jenkkiromut"

    BTW
    Jenkeissä oli myynnissä 2005 toijjota prius hyptriidi .
    hinta 9000 USD, ja kuitti mukana,
    vaihdettu uudet akut, kun ne oli halki, 6000 USD työn kanssa!

    Kuinkahan hyvä jälleenmyyntiarvo on noin 5 vuotta vanhalla hybriidillä ?
    :rotfl: :rotfl:

    sellaista japskakkailua... jatkossa japskeista tulevat on ylimääräisellä
    lisävarusteella: hohtaa pimeässä :( :rotfl:
     
  16. jake81

    jake81 Gearhead

  17. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Nii ja saattaa olla ettei niitä tartte edes ikää enää lataalla. Jaa naapuri tuloo Hypritillä. . . . . WWWWWWWIIIIIIIIIIIIIIUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu. . . . . . . . :rotfl:
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tulin vaan sanomaan että diesel Ford on hyvä auto. Teki oikeen vaikutuksen taas tuo -89 7.3 pikuppi kun otin ajoon talven jälkeen.

    Käytiin pienellä kauppareissulla, kolme päivää joista yksi ei edes varsinainen matkapäivä, 1700km yhteensä. Takas tullessa täys kuorma kalusteita, kantavuuden rajoilla ellei ylikin. Matkanopeus rauhallinen 95-110km/h, koska välitys 4.10. Kulutus tyhjänä alta 11 litraa sadalla, kuormalla reilu 12.

    Mitään ongelmia ei tietenkään ollut. Tilaa on ruhtinaallisesti, esim -92 Crown Victoria on kaikin puolin erittäin ahdas verrattuna vanhaan pikuppiin. Jalka, pää, polvi, kyynärpää ja persetilaa on reippaasti ylimääräistä joka suuntaan (198cm/100)

    Tuo reissu olis muuten jäänyt Cädilläkillä tekemäti. Mikä tahansa bensavehje olis maksanut tuplaten bensoissa. [provo]Kun kaikki tekijät ottaa huomioon, tollaiseen ajoon ei parempaa vehjettä ole olemassakaan[/provo].

    bandit_1 esittikin hyvän yhteenvedon dieselin eduista, siihen vois vielä lisätä mahdollisuuden ajaa kasvi- tai jäteöljyillä tai itse tehdyllä biodieselillä jos ja kun tarvis tulee.
     
  19. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Missä kohtaa 5,7 D Scottsdalessa sijaitsee hehkurele? Entä sammutussolenoidi?
     
  20. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tiätääk kukka?
     

Kerro tästä muillekin!