Pick up projekteja

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Slam454ss, 24.6.2004.

  1. JRD50

    JRD50 1st gear

    Juuri noita. Eli tuumamiehen puheille.
     
  2. pantera

    pantera Gearhead

    Muutamia helppoja tyyliin father&son proggis pikkareita tulossa lisää keskilännestä , myyn ainakin toisen
    -54 F100 460 &C6 ajokuntoinen, katsastettu (ei suomessa) tervepeltinen , patinaa
    -65 C10 4x4 swb ,455 olds rocket &TH350, pikkasen peltihommia, patinaa

    Yyveellä tavottaa jos alkaa syyhyttään , lol
     
  3. janiluo

    janiluo Gearhead

    [​IMG]

    Espoossa lojuu tommonen 79 Deville 5,7 Diesel Pickup-projekti.
    Kaikkea sitä on verovapauden eteen tehty...
    :odroll:
    - Jani -
     
  4. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Nappaan kuvia kunhan sopiva öljypohja kotiutuu ja niputan koneen+lootan. 6-vaihteisen möin kaverille ja se menee mun ex -94 ramiin eli chevyyn tulee tuo 5-vaihteinen. Ongelma tuon 6-vaihteisen kanssa oli että se tuli runkopalkkien alapuolelle ja 5-vaihteinen jää suurinpiirtein tasalle. Koska tästä tulee matala niin laatikko ei saanut tulla liian alas ja moottoriakaan ei pysty nostamaan korkeammalle kun tulee mittailujen perusteella nyt jo tosi lähelle konepeltiä, tuo cumminssi on helvetin iso möhkäle :D

    Viimeinen vaihde on molemmissa laatikoissa suora eli perään joutuu hommaamaan harvemman välityksen.

    Tilasin myös 1gen ramin moottorinkorvakkeet, lueskelin jenkkifoorumeilta niin ne pitäisi käydä tuonne helposti.
     
  5. Eyetech

    Eyetech Gearhead

  6. Mites noi Aussipelit pintaruostetta joo mutta mites pohja ym muuten onko pehmeitä.Kysyn vaan kun en ole koskaan yhtään edes päässyt Suomessa näkemään.
     
  7. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Se vähän riippuu mistä alueelta on peräisin.
    Kyllä niistä ne perinteiset paikat menee, mutta paremmin säilyneitä ne yleensä on kun Suomessa.
     
  8. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Tämä projekti on hieman muuttunut talven aikana ja samalla tähän sekoittuu rotkerojekti.. :D
    Cargon cumminssi lähti kaivurin voimanlähteeksi ja jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin parin viikon päästä rekan kyydissä tulee saksalainen lyhennetty -01 lentokenttärotke jossa "uusi"(1500km ajettu) mustaventtiilikoppainen 24V HO moottori. Tätä suunnittelin rotkeen ja siitä 12v moottoria pekkapumpulla duallyyn.. Jos hyvin käy, saan samalla 4.10 perän rotkeen niin tarvitsee tilata vain etuperään lyhyempi välitys.

    Duallyn laatikkoasiassa tulin siihen tulokseen että pitää etsiä ylivaihteellinen laatikko kun 14bolt perään ei saa tarpeeksi pitkiä välityksiä. Tuossa saksan ramissa tietty olisi 47RE jos vaihtaisi automaatiksi.

    Tuo 5vaihteinen FS 4005 eaton suoralla vitosella mulla onkin myynnissä kytkimineen ja cummins kytkinkoppineen, Käy mainiosti 3.54 välityksien ja 35" kokoluokan pyörien kanssa tai 4.10 ja isompien kanssa jos joku sattuisi semmosta tarviimaan.. 8)
     
  9. mopo-ukko

    mopo-ukko 3rd gear

    Vieläkös tuo on siellä ravitallin pihalla?
     
  10. janiluo

    janiluo Gearhead

    En tiedä ravitalleista tai en ainakaan nähnyt semmosta mutta aika sivussa oli metsätien varressa, talon pihassa...

    - Jani -
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Laitetaan nyt tännekin kun tuonne toiseen topicciin laitoin yhden kuvan. Kunnostelin tuon pikkarin takarungon jo muutama kesä sitten purkamalla sen ensin yksin kappalein ja hiekkapuhaltamalla/hiomalla ruosteet pois ja lopuksi maalasin sen POR15 maaleilla.
    Samalla vaihtui iskarit, mädät jousen korvakkeet yms, uusi polttoaine tankki + Wallbro 255 pumppu + tankkilaite, kaikki pultit vaihtuivat myös...lehtijouset oli pakko myös uusia, koska purkaessani jousia osiin toisesta putosi norran puolikas varpaille...Punkka teki uudet jouset.
    Taka-akselikin uusiutui samalla, sisällä on nyt kaikki uutta, 3.73:1 välitys ja kunnollinen Eaton-levylukko, ei enää käkikelloa..."kukkuu" :wink:

    Ennen
    [​IMG]

    Jälkeen POR15 maalauksen.
    [​IMG]

    Kardaani on joo vähän ruosteinen...uusi maalattu on kuitenkin tallissa odottamassa paikaleeen pääsyä.
     
  12. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Hyvältä näyttää, ethän edes ole joutunut tuota välipalkkia korjailemaan kuvista päätellen, hyvä lähtökohta
    ajoneuvon rakentelulle ja toi kartaani varmaan katkee heti jos ei pintakäsittellä.
     
  13. passerby

    passerby 3rd gear

    paljonko veloittivat kahdesta jousipakasta? jos vaikka itekin joskus laittais..

    Ja jatkoysymys yleisesti, jos tilaa jostain scottariin uudet etujouset niin mistäs tiedän mitä pitää etsiä? :p niinkuin speksejä... pituus paksuus ym.
     
  14. passerby

    passerby 3rd gear

    itsellä meneillään scottarista ovien verhouspaneelien maalaus.. olivat ihan auringon pilallekorventamat.. nyt niitä on hiottu ja kitattu, ja hiottu lisää. ja ensimmäinen välimaali vedetty pintaan. pientä kittausta ehkä joutuu vielä suorittamaan. viimeseksi siihen vedetään semmoinen röpelöpinta.

    kuvia ei nyt ole otettu yhtäkään, valitan :(

    EDIT: tuommoiset muovit. varmaan hirveesti lohduttaa teitä muita :D mutta laitoin joutessani tuon kuvan...

    [​IMG]
     
  15. Hassee

    Hassee 1st gear

  16. Zandmann

    Zandmann Gearhead

    Byggmax, K-Rauta, rautakaupat ja sisustusliikkeet.
    Tuollai melko pikaisella googletuksella.
     
  17. Hassee

    Hassee 1st gear

    No metallilistoja löytyy noista kyllä, mutta ei oo näkyny samanlaista. Jos joku tietäis löytyykö samanlaista Jostain.
     
  18. rade

    rade Gearhead

    Hiljaista on ollut tällä osastolla!
    Oma projekti alkaa olemaan valmis ajoon, Vielä tulee madallus eteen ja taakse. Auto on purettu osiin, hitsattu, maalattu sekä maalipinta vesihiottu patina tyyliseksi. Tässä kuva vanteiden sovittelusta.

    Yksi kysymys olisi, Tarviiko vaihtaa takaiskarit lyhyempiin kun laitan taakse Belltech 6800 sarjan jossa lehtijousien kiinnityspaikat muuttuvat. Takapää laskee 4 tuumaa

    [​IMG]
     
  19. rade

    rade Gearhead

    pari lisä kuvaa!
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    ^ Harvinaisen onnistunut joten harvinaisen vähän rakentavaa kritiikkiä annettavana.

    Patinapinta on loistoajatus, kuvista on vaikea arvioida onnistumisastetta, mutta ensivaikutelma on tosi positiivinen. Välitön reaktio oli "ompa siisti california uustuonti, sääli kun joutui suomeen". Tätä täydentää korimuutoksista pidättäytyminen.

    Bling vanteet ei mielestäni täydennä kokonaisuutta parhaalla mahdollisella tavalla, joskin niitä näkee usein aidosti patinoituneissa vehkeissä. Vaikutelma on usein että sillä viestitetään kyseessä olevan "projekti" tai "harrasteauto" josta välitetään, mutta aika ja resurssit ei ole just nyt riittäneet muuhun. Tän auton tapauksessahan tilanne on just päinvastainen. Kuminauhamaiset renkaat lienee vaan jotain mitä vanteilla sattui olemaan.

    Kromilistat uupuu yläkuvassa, mikä on lopulta parempi lookki kuin alakuvassa, lähinnä sen takia että listat puuttuu ovista. Mitäs jos oviin laittais pätkityt listat niin että varsin onnistuneen näköiset maalatut tekstitykset ei peittyisi?
     

Kerro tästä muillekin!