Pienien tuotantomäärien autoja?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja PauliP, 19.7.2008.

  1. kingsway

    kingsway Gearhead

    Tuota Shelbyn tuotantomäärää on aika mahoton päihittää, mutta pistän kuitenki:
    1958 Dodge Kingswayta tehtiin 2172 kpl, sisältäen kaikki mallit (Kingsway, Kingsway Deluxe ja Kingsway Custom) ja korimallit. Kutoskoneella 1674 ja kasilla 498. Muuten ei korimalleja tai optioita ole eriteltynä, mutta epäilemättä 4d sedan kutvosella on ollu se yleisin.

    Kaikkiaan -58 Dodgea (132000) ja Plymaria (400000..?)on valmistettu melkos paljon, joten tuo vientimallin osuus valmistusmäärissä on tosi pieni.
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Voi tulevaisuudessa olla aika harvinainen..

    1989-1995

    The Saratoga name was revived in 1989 when Chrysler rebadged its Dodge Spirit sedan for export to Europe. Marketing of this Saratoga was officially discontinued in 1993, but the Saratoga continued being built and exported, and parts unique to it continued being catalogued through the 1995 end of A-body production.

    These export-market Saratogas were not simply Dodge Spirits with different nameplates. Differing vehicle safety regulations in the rest of the world versus North America required the Saratoga to have different headlamps and front, side, and rear lights and reflectors, glass, mirrors, seat belts, instrument clusters and radios. All Saratogas featured front bucket seats, the front split-bench seat that was an available option in the US for the Spirit and its derivates has never been offered on european markets. Popular Saratoga combinations were the base models with a 2.5 L TBI I4 engine and a 5-speed manual transmission. Starting in 1993, the Saratoga was available with leather seats and other luxury touches not provided in the North American market. Most 1993 and later Saratogas were eqipped with the 3.0 L MPI Mitsubishi-built V6 and the A604 "Ultradrive" 4-speed automatic transmission. A small number of models equipped with the turbocharged version of the 2.5 L engine were also sold. All Saratogas were equipped with the highest-specification suspension and brake systems made by Chrysler for the A-body.

    The last Saratogas, sold in small numbers in Germany, The Netherlands and Belgium in 1994 and 1995, were actually based on the US-market Chrysler LeBaron Sedan. They can be identified by additional fender chrome and an "LE" badge on the trunklid. These models were all equipped with the 3.0 liter Mitsubishi V6, the A604 automatic transmission, leather seats and A/C.

     
  3. unknown

    unknown 3rd gear

    Fiat:lla ei kovin montaa sportti mallia taida ollakkaan, Fiat 1/8, Fiat Dino ja Spider mallit (olikohan niitä vielä muita?) Ne ei ymmärtääkseni ole kovinkaan arvokkaita, Fiat Dino ehkä kysytyin ja harvinaisin.

    Kysyntä määrää toki auton arvon, mutta näiden lisävaruste, väriyhdistelmä autojen kohdalla on kyllä aika paljon kuplaa myös dieler:eiden puolelta jotka vedättävät hintoja ihmisille joille raha ei ole este.
    Tilanne on hiukan sama jos Suomessa tehtyjen ja kotimaisten avo Saab:ien hintaa ryhdyttäisin nostattamaan niiden erikois maalien ynnä muun takia, muutama voisi täälläkin onnistua myydä autonsa huippuhintaan kun kahden henkilön huutokauppa äityisi kilpailuksi ja kummankin olisi pakko saada se yksi purppuran värinen Saab. Mutta se yksi huutokauppa nostaa sitten myös punaisten sekä sinisten avo Saabien hintaa koska myös ne ovat "harvinaisia."

    Näin kertovat ne jotka ovat istunee noissa HemiCuda huutokaupoissa, että muutama hutaa vain sen takia että on millä huutaa ja toinen ei saa voittaa, ihan sama mikä auto. Enkä ole ainoa joka kuplaksi sitä sanoo...
     
  4. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Fiat:lla ei kovin montaa sportti mallia taida ollakkaan, Fiat 1/8, Fiat Dino ja Spider mallit (olikohan niitä vielä muita?) Ne ei ymmärtääkseni ole kovinkaan arvokkaita, Fiat Dino ehkä kysytyin ja harvinaisin.



    Vähän sivukommenttina, onhan Fiatilla aika arvokas ja urheilullinen 8V-malli. Ja on harvinainenkin.

    Mutta ei kuulu tähän aiheeseen, palataanpa asiaan...
     
  5. Make2

    Make2 3rd gear

    Ferrari F355 Challenge -98 109 kpl. n 5 vuoden aikana.
    Volvo P1800 Jensen -62 n.5000 kpl 2 vuoden aikana
    Norton Commando Fastback 70 ?
     
  6. spinout

    spinout Gearhead

    >>Volvo P1800 Jensen -62 n.5000 kpl 2 vuoden aikana

    Jensen Motors kylläkin teki noita Pyhimys-Volvoja ekat 6000 (+-50) vv. 1959-63.

    <snip>
     
  7. Make2

    Make2 3rd gear

    Totta tuo 6000 kpl , mutta valmistusvuodet kyllä olivat 61 ja 62 Jenssenillä. myös B18 tuli -61.
     
  8. spinout

    spinout Gearhead

    >>Totta tuo 6000 kpl , mutta valmistusvuodet kyllä olivat 61 ja 62 Jenssenillä.

    Olet oikeassa tuon v:n 61 tuotannon aloitusvuoden kanssa. Toi 1959 tuli siihen häthätää mukaan, koska P1800 esiteltiin jo 5/1959. Tosin viimeinen Pyhimys lähti Jensenin Motorsilta 3/1963 ja huhtikuusta -63 alkaen autoja tehtiin Volvon vanhassa Lundbyn tehtaassa ja sitten Göteborgissa, jolloin siitä tuli 1800S.
     
  9. hanekki

    hanekki 3rd gear

    itellä buick GS 400 2d hardtop -69 valmistusmäärä:5444kpl,suomessa ei vissiinkovin montaa ole.
     
  10. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Tallin perukoilta löytyy GAZ M-13 elikkäs Tsaika.

    Kokonaisvalmistusmäärä vuosien 1958-1980 aikana noin 2000...

    Ne Tsaikat, joita on maallisen vaelluksen aikana vastaan tullut, ovat kaikki poikenneet toisistaan. Joten käsityön leima näkyy. Omassa on pari ovea varaosa-autosta... eivät istu mitenkään koriin!
     
  11. dustujevski

    dustujevski 1st gear

    Itellä 1958 Edsel Citation 2d ht valmistettu 2,532 kpl
     
  12. Tupis

    Tupis 3rd gear

    http://public.fotki.com/hotrodders/harr ... g0089.html
    Tuossa olisi kuva noista molemmista.
     
  13. NY stw 62

    NY stw 62 1st gear

    No juu toi oma tuote on muistaakseni 726kpl valmistettu. Kyseessä on sii Chrysler New Yorker 4dht stw 6paikkaisena versiona... :oops:
     
  14. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    -68 AMC Rebel Convertible 823kpl kaikki varustelut ja tekniikkavaihtoehdot huomioiden
     
  15. carkoivi

    carkoivi 3rd gear

    huudot

    henkilön huutokauppa äityisi kilpailuksi ja kummankin olisi pakko saada se yksi purppuran värinen Saab. Mutta se yksi huutokauppa nostaa sitten myös punaisten sekä sinisten avo Saabien hintaa koska myös ne ovat "harvinaisia."

    Näin kertovat ne jotka ovat istunee noissa HemiCuda huutokaupoissa, että muutama hutaa vain sen takia että on millä huutaa ja toinen ei saa voittaa, ihan sama mikä auto. Enkä ole ainoa joka kuplaksi sitä sanoo...[/quote]

    No jos kerran tuntuu siltä että noi Hemi-avojen hinnat on jotain kuplia.
    Niin oottaapi sen ison kukkaron ja koittaa sitten huutaa sen halvan
    Hemi-avon.
    Vaikkapa nyt 500 000 eurolla.
    Niin kyllä sieltä huutokaupasta saa ilman autoa lähteä. :eek:

    Oon sen verran nois tapahtumissa käyny että niin se vain rulaa,
    toikin homma
     
  16. MJF

    MJF Double Gearhead

    Mulla oli ´78 vuosimallin Saappi jota on tehty sinä vuonna reilu 20kpl. Tulipa sekin myytyä vuodenvaihteessa Saappi-harrastajalle parempaan talteen. Se oli numero 4, joka oli merkitty kojelaudassa olevaan lätkään.
     
  17. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Tää nyt menee vähän ohi aiheen, mutta ihmetytti uusinta Kasia lukiessa että miten "klooni" voi saada lähes täydet entisöintipisteet. Ihan sama mulle tosin... 8)
     
  18. fe390

    fe390 Gearhead

  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

  20. shark

    shark 3rd gear

    Ompas "Tuoppi" ymmärrystä vailla.Ei mun kirjoissa vaan moista mallia oo näkynyt,hyvä myyntikikka. :eek:

    Ittellä harvinaisin oli GS Avo jota kaikkiaan -70 valmistettiin 1184 ja tolla nelivaihteisella mahtavat 126 kpl:tta.
    Yleensäkin Buickin muskelit on vähän tehtyjä.
    Mun entiset -70 GS Coupe 455 tehty 5189 kpl
    -72 GS Coupe 455 tyhty 1099 kpl

    Makuasioista kiistelemättä en itte ottais ja maksais Spagettikiiturista tollasia summia ,eritoten kun tietää niitten korjaushinnat.Kaverilla on Jagga verstas ja huolti yhden vanhan asiakkaan Ferraria.
    Öljynvaihto 20.000 kr ja isompi kausihuolto maksoi Tukholmassa merkkiliikkeessä 60.000 kr.Että silleen. :rotfl:
    Sama juttu Rolssien kanssa .Ei niitäkään ole ajoon tehty ja hinnatkin on antiikkisia "trailer queeneja " lukuunottamatta sitä sun tätä.

    Kyllä Jenkkiraudan ylläpito ainakin on "lähes ilmaista"

    No nyt lipes sivuun aiheesta, mutta ei kyllä noi tallissa seisovat spekulointi/börssi autot ole tavallisille kuoleville tarkoitettuja.

    Juttelin Powerissa kaverin kanssa jolla oli Hemi Coronet-66 myytävänä (tehty vähän yli 90 kpl:tta),ajettu
    5000 miles eli kisattu alussa ja seisonut sitten ja rekisteröity taas 2001.Sanoi ettei sillä voi paljon ajella kun tulee kilometrejä.
    Hinta ihan kiitettävä......

    Mitä väriin tulee niin toiset värit on kysytyimpiä ihan kuin nytkin.Jos meet vaihtaa autoa tänään ja sulla on valkoinen tai hopean värinen niin saat vaihdossa vähemmän kuin muista väreistä.
    Ihmiset haluu erottua massasta tavalla tai toisella......
     

Kerro tästä muillekin!