Piteå Juli 2023

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja PPRCuda, 11.4.2023.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Piitimessa kisat kahtena viikonloppuna peräkkäin ja väliviikolla monenlaista muuta ilakointia koko perheelle.

    En hel vecka på Pite Dragway med två dragracing tävlingar och massor med andra event under veckan!

    Lördag -Söndag 8-9 juli Midnight Sun Dragfestival Part 1
    SM för Bilar och Motorcyklar, Summit EDRS deltävling bil & MC

    Fredag – Lördag 14-15 Juli Midnight Sun Dragfestival Part 2
    SM Motorcyklar, Summit EDRS deltävling bil & MC
    (Reservdag Söndag 16 juli)

    Veckan mellan tävlingarna blir det olika aktiviteter Gokart, Test & Tune, Streetrace, Rallycross, Bilutställning/cruising i depån, Pite Havsbad aktiviteter och boende paket

    Välkommen till Norrland och en fantastisk vecka på Pite Dagway!

    https://www.shralulea.se/

    Huom! Kisojen välissä viikolla Test & Tune.

    Haparanda Wheels Nats sattuu myös samaan syssyyn.

    https://www.wheelsmagazine.se/haparanda

    Pikitiet menee perille saakka! Be There or be Square!
     
    Muokattu: 11.4.2023
    Rami_Vaan tykkää tästä.
  2. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Tämä oli juuri se 2 viikkoinen 'kisa' johon viittasin toisessa ketjussa ja sain taas erään pikkusielun:poff: vali-vali kommentit!

    Niistä kisoista tulee kovat kun koko EDRS - kärki on paikalla... Pitänee harkita lähteä käymään siellä. Viimeksi siellä kun Anita Mäkelä ajoi ekan 5:s EM-tason kisassa (oli muuten 'EM-arvoinen' kisa silloisen systeemin mukaan), sillä epäilen, että Kauhavan kisaan ei ole kovien luokkien kisaajia tulossa vaan monet suomalaisetkin EDRS kisaajat mene Piteåån.
     
    Muokattu: 11.4.2023
  3. homer

    homer Double Gearhead

    Herää kysymys miksi suomalaiset menisivät Piteåån asti jos samoja pisteitä on tarjolla kotimaassakin. Eikä nuo ruottalaiset muutenkaan tunnu enää sankoin joukoin Suomen puolelle tulevan. Ja eihän tuolla naapurissa kalenterin mukaan ole kaksipyöräisten pro kisaa laisinkaan. Kauhavan kohdalla on vielä kai avoin juttu.
     
  4. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    No, itse menisin siksi, että viikon aikana yhdellä siirtymällä saisi kaksi kisaa ja vielä väliviikolla testata. Lähtöjä siis enemmän kuin Suomessa ehkä koko kesänä yhteensä. Hyvä ja nopea rata, halvat osallistumismaksut, isoille luokille naftakorvaukset ja kansainvälinen ilmapiiri.

    Ihan siis vain vaihtoehtona, luvalla sanoen, viime aikojen aika väsyneille Suomi -kisoille. Ja itse menenkin, jos vain auto valmistuisi ja ehdin käydä uusimassa lisenssin. Muutoin sitten ihan vain katsojana.
     
    Rami_Vaan tykkää tästä.
  5. homer

    homer Double Gearhead

    Varmasti Pohjoisemmassa asuvalle hyvä vaihtoehto. Ittelle riittää katsottavaksi pari kisaa Motoparkissa.
     
    Rami_Vaan tykkää tästä.
  6. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Vaikka EDRS pisteitä saa monissa luokissa Suomenkin kisoista, niin todennäköisesti EDRS TD-luokkaa ajetaan Piteåssa, mutta TUSKIN suurella osallistujamäärällä Kauhavalla, vaikka onkin listoissa mukana EDRS kalenterissa: https://www.dragracingeurope.eu/edrs/race-calendar-2023/

    Rehellinen totuus: Ainoa syy minulle tulla tänä vuonna Kauhavalle katsomaan Kisoja on se, että ajetaanko siellä EDRS Pro MC luokan kisoja Nitropyörillä...
    - Voi jopa käydä, niin että ne siirretään Piteåån.
     
    Muokattu: 12.4.2023
  7. homer

    homer Double Gearhead

    Kun katsoo viime kauden loppupisteitä niin ei kunnolla kisaajia teedeessä ollut kuin Tierpissä, Kauhavalla vähän sinne päin. Muuten mentiin muutamalla kisaajalla. Mahtaneeko tilanne kummemmin tulevana kautenakaan mihinkään muuttua.
     
  8. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Viime vuosi oli todellakin noin kuten sanoit.

    Toivottavasti muuttuu paremmaksi. Oli aikaisempina vuosina paljon parempi... Viime vuosi oli huono kaikkien luokkien osallistujamäärien suhteen.

    Silti luulen, että Piteån kisa voi tänä vuonna kiinnostaa enemmän ensinnäkin sen vuoksi että se rata on uudistettu jne.
     
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Muokattu: 15.5.2023
    Rami_Vaan tykkää tästä.
  10. Jeepking

    Jeepking 1st gear

    8-9 Heinäkuuta ei taida olla Suomessa mitään dragrace-happeninkiä? Kuinka tuo menee käytännössä, saako test and tune-päivinä käydä turistit koittamas mitä Jeep kulkee tai onko se varattu PRO-luokille? Ois hieno saada aikakortti Ruotsista.
     
  11. ET1121

    ET1121 Gearhead

    8.7 on FHRA:n kadunmiehen päivä Kiikalassa.

    Ja kyllä saa t/t päivinä käydä kokeilemassa Jeepinkin kulkua kunhan "ajovarusteet" on mukana.
     
  12. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Jos et ole Ruotsin kansalainen, niin tarvitset kansainvälisen lisenssin.
     
  13. superbird

    superbird Gearhead

    Kovasti näyttää siltä ettei tarvitse ohiajo matkalla pysähtyä, aika heikko osallistuminen
     
  14. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Valitettavasti näyttää siltä myös omalta osalta.

    Harmi juttu sisänsä...
     
  15. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Rami_Vaan ja Herje tykkäävät tästä.
  16. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Mulla on mukavia muistoja Piteoosta! Mää noita ruottalaisia ihmekirjaimia nyt viitti enkä osaakaan. Mutta niin mukavaa oli aikoinaan se, Leif Granqvist houkutteli 90-luvulla minut sinne ajamaan.Sanoi, isot kisat on, ja olihan ne!:)

    Sitten järjestäjät olivat aivan ihmeissään, katsokaas nääs mulla se alle 1,6 BMW turbomotti dragsteri! Mihin luokkaan tommonen!?:rolleyes:

    No juu, sitten pääsivät luokista selville! Jos ny en aivan väärin muista, niin lajittelun ykkönen olin! Mutku mää pöljä eliminaattorissa ja hermoheikko kokematon punavalon finaalissa otin!

    On kuitenkin omasta mielestä sanottava se, en katso olleeni kummoinenkaan kuski, vaan enemmin tekniikka kiinnosti!

    Nooh, voitaneen kuitenkin kohdaltani todeta, mukavat kisat oli, plussana se kun rata niin pitkä, niin jarruvarjoa en käyttänyt!

    Oli niin hienoo mukavaa ja hyvää meininkii se!:)
     
    Rami_Vaan ja Herje tykkäävät tästä.
  17. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Ei ollut enää Suomen lippua salossa.
     
  18. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Näinhän se valitettavasti on.!:D Mutta Piteoon liittymättä ja drag racingiin kuitenkin, en malta olla kissan häntää nostamatta! Mää kissan hännän nyt nostan ja olen ylpeä siitä!

    Vuonna 1994 Mantorpin ison kisan voitin Compissa! Tsaijai jai sentään ja®! Kone oli hirmuisessa iskussa, ehkä peräti aivan kamalan kauheessa vireessä!
    Muistelen vieläkin, mää finaalissa nappireaktion otin, 0,02! Zoomailin lamppua, ja vihreän näin palavan!

    Kepitin Libertyn 5 vaihteista laatikkoa ratin namiskuukkelista vaihtovalon ohjaamana noin sekunnin välein ! Ai että, oli se vaan hienoo, tommonen alle 1.6 turbokonekin niin pirusti pillastui menemään!:D

    Ai että, se oli hiano kisa se! Kamalan kauhee ja niin iso 500cid pro stock motti oli Roland Forsbergilla.Mutta minä pöljä suomipoika Nummi-Pusulasta hirmuisen alle 1.6 turbokoneen tein!:cool:

    Ai, jaijai sentään ja®! Noh, Roland tuli onnittelemaan sitten, only two hundreds, siis mun reaktioita tarkoittaen!

    Ai että, mää olin tyytyväinen kun Mantorpin ison kisan voitin!:)
    Hirmuisesti nuorena aikaa, vaivaa ja miettimistä oli, ja sitten kun huomasin, etten mää niin pöljä olekaan, niin mukavaa oli!:)
     
    Herje ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    500 cid / 1,6 litraa ~ 5. Yksi suomalainen vastaa viittä…
     
    Rami_Vaan ja mpower tykkäävät tästä.
  20. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    HÖH! Tässä todistusaineistoa!:D[​IMG]
     
    Herje, Rami_Vaan, kuula ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!