Plymouth Duster

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja RikaRika, 25.4.2010.

  1. hellsten

    hellsten 3rd gear

    [​IMG] Moro. Onkos kellään tietoa kyseistä yksilöstä, kuka mitä puuhastellut/ omistanut?
    Historiaa yleisestikin olisi kiva kuulla.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 28.1.2022
    TN tykkää tästä.
  2. kippis

    kippis Gearhead

    Mä hain joskus ysärin lopulla seinäjoelta ton. Olisko ollu Koura sen paikan nimi. Kori oli pakkeloitu ympäriinsä ja pohja puhallettu ja maalattu. Sellanen osa läjä se oli silloin. Kasasin. Rekisteröin, muutosprosentit 36. Alunperin kutonen, vaihtui 318. Takapuskuri löytyi joltain harrastajalta Hyvinkäältä. Oli käärinyt uuden puskurin öljyisiin papereihin et säilyisi ruosteettomana... Kouvolasta löyty cudan hyvät etupenkit hintaan 500mk. Silloin luettiin keltaista pörssiä. Maalasin sähkönsiniseks. Edessä isojako ja takana pikku.
     
  3. hellsten

    hellsten 3rd gear

    Kiitti tiedoista.
    Osaatko sanoa mistä vehkeestä etukelkka/ akselisto ja jarruosat?
     
  4. kippis

    kippis Gearhead

    taitaa olla aspenin osia kaikki...
     
    grantorino tykkää tästä.
  5. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Plymouth Duster (AB-210) Luumäki 23.07.2022

    [​IMG]
     
    Stang_81, TN ja esmi tykkäävät tästä.
  6. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Plymouth Duster (SOP-279) Haapsalu 16.07.2022

    [​IMG] [​IMG]
     
    TN ja esmi tykkäävät tästä.
  7. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Hieno Pekka Mannermaan kuva kirjasta FHRA 50 Years.

    Kyseessä on "Läskipää-Lassen" manuaalilla varustettu H-koodilainen.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 10.12.2022
    SK-, Stang_81, SARKERI-71 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Plymouth Duster (JFU-36) Tampere 22.04.2023

    [​IMG]
     
    TN ja Stang_81 tykkäävät tästä.
  9. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Plymouth Duster (GZV-90) Tampere 22.04.2023

    [​IMG]
     
    TN tykkää tästä.
  10. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Plymouth Duster (NT-49) Kouvola 27.05.2023

    [​IMG]
     
    TN ja esmi tykkäävät tästä.
  11. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Plymouth Duster (AOT-36) Kouvola 27.05.2023

    [​IMG]
     
    TN ja esmi tykkäävät tästä.
  12. 383

    383 Gearhead

  13. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Turhan aliarvostettuja autoja sitten uustuonnin alettua jolloin mikään ei ollut tarpeeksi ilmiö alkoi ja nämä lähes poikkeuksetta suomiautot jäi varjoon ja nekin jotka säilytettiin tietty koki tekniikkavaihdoksen 6sta 8iin monetkin jossainvaiheessa ja lopputuloksia sarjassa kootut teokset piisasi vaan 318 varmaan yleisin noissa nykyäänkin,joitain 340 orkkiksiakin ja jokunen bb joita lie sittemmin värkätty enempikin tietotaidon kasvettua,säännösten muututtua ja maailman avauduttua kiitos netin.
    Demoneja löytynee hyvin vähän yhäkin eikä Dart Sporteinakaan häävisti.
    Mikäs siinä,nätti korimalli,perustekniikkaa ja osia piisaa eikä tuon vetovoima mun mielestä vähentynyt,ehkä päinvastoinkin kun noita Dustereinakaan häävisti näe missään toisin kuin ennen eikä ainakaan entisöityinä.
    Uustuonnista en tiedä ja jos niin oisko 340 autoja ne jälkituodut?
    Noista oli jos jonkinmoisia erikoismalleja hyvä ettei dealertasolla ja myyntialueittainkin teippispesiaaleja(onkohan tällaisia jälkituotu tai muuttoautoina tullut) ja jopa kevennettyjä space dustereita toki alunperin polttoaineen säästösyistä,myöhemmin tämä tietty huomattiin kiihdytytyspuolella..
    Gold Dustereita jollaista en koskaan nähnyt semmoistakaan.
    Löytyi kattoluukullisiakin enkä tarkoita kotimaisia finlandia luukkuisia joissa myös veden sisääntulo-ominaisuus tahtoi useinkin seurata kotiasennusten kylkiäisinä ja pilattu katto(verhoilu).
    Taitaa 70 ja 71 olla ylivoimaisesti yleisimpiä ja viimeisiä vm hyvinkin vähän.
    Nuo oli semmoisia tavistason hardtoppeja joihin vielä kykeni ennen uustuontia (jolloin taivas repesi kunhan haaveili 25v rajoitteen sisällä) ja saattoi löytää hyviäkin räpeltämättömiä suomi Dustereita kutosella tai hyvällä tuurilla ihan 318 ,toki romujakin piisasi ja kötöstyksiä monenmoisia joista tulee mieleen dieselversio(! Wau),petrolimuunnokset eri vipuineen tankeille ja turbo 318 noin päällimäisinä...silloin oli iltaisin aikaa,mielenkiintoa,mietintämyssyjä ja sekalaisia osia joista kehiteltiin kun muutakin tekemistä kuin netti,kännyt,some ja teevee maksukanavineen syystä että nettiä ei ollut tai kännyä eikä somea eikä maksukanaviakaan mutta 3-4 tavallista kylläkin joiden lähetys loppui viim puoöiltaöin.
    Jenkkiautot oli kova juttu ja lähes jokainen nuorimies unelmoi semmoisesta koska niitä näki kesää talvea ajossa eikä hikisestä nelos bemarista,audista saati sähköautosta:eek:...eikä ainakaan skodasta,niitä löytyi muutamalla satasella muutaman kympin ajettuja takamoottorisia mutta niillä kylälle kehdannut mennä kuin vanhat äijät mutta pellolle tai jäälle ok.
     
    Muokattu: 21.10.2023
  14. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Duster....hardtop? Onko se ihan puhdasoppinen? ;)
     
  15. grantorino

    grantorino Gearhead

    Ei Duster mikään hardtop ole. Kiinteä tolppa siinä on vaikka onkin ohuen näköinen.
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jotkuthan on rakentanu Dartin mekanismista alas laskettavat takaikkunat. Oli jossain ikivanhassa V8 lehdessäkin.
     
  17. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Eikai ikivanhassa:D Eikös se ollut 90-luvun lehdessä;)
     
    SARKERI-71 ja Fuselage tykkäävät tästä.
  18. kippis

    kippis Gearhead

    Paitsi että taitaa olla vaan parilla ruuvilla tolppa kiinni...
     
  19. grantorino

    grantorino Gearhead

    Aivan, mutta ei siltikään ole hardtop sivuikkunan rakenteesta johtuen.
     
  20. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Arvasin jotenkin jotta tähän ht puututaan ja ei,Duster/Demon ei ole puhdasoppinen ht mutta pula-ajan suomessa kyllä se semmoisesta meni täydestä ja tosiaankin,löytyi ihan oikeaoppisia itsetehtyjä ht Dustereita joista tuli nähtyä oisko 71 340 maskinen kirkkaanpunainen näyttelyauto josta se ohut lista ,kun ihan tolpaksi tiedä nimetä,oli raksittu pois ollen kieltämättä tyylikäs muutos ja kuin tehdasmalli ja auto kuin karamelli.
    Tästä oli v8 makasiinissakin juttu vuonna kivikirves jos joku muistaa?
    Oliko kaikissa Duster/Demoneissa alaslaskettava se listaan liittyvä sivuikkuna takana perusversioista alkaen vaiko ei tai vm eroja,en muista.
     

Kerro tästä muillekin!