Polttoaineen kulutus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Phase7, 18.9.2014.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kesäkäyttis vie 14-200+ litraa satkulla.
     
  2. Tupperware

    Tupperware 3rd gear

    UAZ kuluttelee polttonestettä hanurituntumalla noin suunnilleen 12-15 seka-ajelussa. Mikä oli alkuun aika positiivinen yllätys..
     
  3. cuda69

    cuda69 Gearhead

    -71 farkku fury isolohkolla 16 satasella .
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    3.0 V6 camry manuaalilla 10,5l/100km maantiellä. Yllättävän paljon tojotaks.
     
  5. Holley

    Holley Gearhead

    Uazin kulutus oli muuten TM 4/75 -numeron maasturivertailussakin 18 l/100, joten yritäpä Tupperware mittailla todellista kulutusta, tai sitten et. Ei kai kukaan osta Uazia pienen bensankulutuksen takia...?
     
  6. asperiini

    asperiini Gearhead

    Dodge RAM SRT-10 vie sekalaisessa rauhallisessa ajossa keskimäärin 19 L satasella.
    Cadillac CTS 3,2 litrasella kuutosella vie maantiellä 8-10 ja seka-ajossa 10-12.
    Ford Excursion 7,3 vie mulla 15 litraa satasella, 12 on joskus päästy mutta 18 myös saatu menemään.
     
  7. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    -71 CHARGER NURKKA-AJOSSA 36,7 LITRAA !!!

    [​IMG]
     
  8. onre

    onre 3rd gear

    '87 Patrol, 31" renkaat, 3,3 litran turbodiesel hieman vakiota suuremmalla ahtimella ja 0,9 bar ahdoilla tuntuis menevän seka-ajossa n. 12 litraan satasella.
     
  9. cuda69

    cuda69 Gearhead

    kuulostaa kyllä aikas isolta kulutuslukemalta tai sitte joku hirviömoottori :)
     
  10. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    sarkerit syö 8)
    mulla meni tasakaasulla 80kmh ilman ohituksia 34 litraa viimekesänä :odroll:
     
  11. Tupperware

    Tupperware 3rd gear




    Jos kaikkivaltias teknari näin on ilmoittanut niin sitten se on vaan uskottava.. Kuljettajalla ja yksilön valmistuspäivällähän ei ole väliä neuvostovehkeessä?
    Mä puhuin perstuntumasta minkä olen saanut kesäajossa, kestopäällysteellä takavedolla ajaessa, 98 oktaanisella, uusilla Continentalin renkailla ja säädetyllä kaasuttimella. En faktoista. Maastossa huudattaessa vie varmaan järjettömästi, ei tullut armeijassa mittailtua.

    Auton kulutus noin ylipäätään ei kiinnosta vittuakaan, ostin sen siksi että halusin.
     
  12. PauliR

    PauliR 3rd gear

    Kyllä Camarollekin maistuu, menee n.10/100km sekalaisessa sekopäisessä käytössä, siis n.10gallonaa per 100km. :)
     
  13. Toope

    Toope 2nd gear

    Mitä väliä mitä syö? kaikki loppuu aikanaan.19/100.
    Tupperwarella hyvä pointti asiaan.
     
  14. impala67

    impala67 Double Gearhead

    olen huomannut 20 vuoden käyttöjenkkiharrastuksen myötä että ainakin uudempien ruiskuvehkeiden kulutukset on parhaimmillaan just se mitä fueleconomy.gov ilmoittaa keskikulutukseksi ns. uudella "revised" mittauksella. toki maantiehissuttelulla farkullakin pääsee ilmoitettuun highwaykulutukseen. mutta KAIKEN pitää olla kunnossa.

    omat kokemukset;
    jeep wagot ja cherokeet 258+man, 3.54 perillä; takaveto päällä pääsi jopa vain hiukka yli kymppi lukemilla. mutta ei ajettu kovaa, max.90kmh
    wranglerilla en päässyt alle 13 oikein millään edes 2.5 pikkukoneella ja manuaalilla. siinäkin on tiuha perä.

    farkkukapriseissa olis lukuisista tekniikkaeroisat johtuen luullut olevan suuria eroja mutta aina ne tankkitäyteen menetelmällä on asettuneet 13-17 välille. 350/350, 305/350 chevyjä että 307/200 oldsversioita ollut. alimmillaankin ollut joku stadinreissu luokkaa 11-12 vaikka kesken maantien ajelun olisi mitannut. kymppiin olisi tarvinnut todella pitää nopeus tasasessa alle satasessa.

    kutosletukalla 250cid+man kulutukset oli 13:sta ylöspäin mutta se johtui useista seikoista... eli kaikki kaukana ideaalista. sama powerglidellä on mennyt 14 luokkaa reissuissa. siis reissujen keskiarvona.

    70luvun midsize pontiakki 350/350 tekniikalla, 3.08 perällä vei jotain 15-17 välillä, mutta selvisi että kaasari vuosi aina pikkasen -ja ajossa tuntui välillä käynti aaltoilevan. nyt on nelireikänen ja
    ei ole ehditty mitään mitata kun sillä on vasta käyty kerran kylillä sudittelemassa.kaupungissa meni jotain 20 varmaan.

    camino mesen 300d dieselillä orggis 2.jotain perällä onnistui arkisiin 9 litran kulutuksiin. mutta loppuvaiheessa selvisi että tankilta lähtevä letku vuosi aina ajossa... vaikkei paikalla ollessa tihkunnut.

    mittaan kulutuksen aina tankillisella ja kieltämättä välillä heittää litran puolitoista sen mukaan missä ja kuinka tiukkaan tankkaa. mutta kyllä sillä suunnan saa selville. 10.5-13 välillä se aina on riippuen vähän kaupunkiajon määrästä. sanoisin että yleensä 30/70suhteessa kun maantieajokin tulee tehtyä enimmäkseen pikkuteitä pitkin ettei se ole mitään pohjanmaa-hissuttelua.
    käyttöautona on viimeiset neljä vuotta ollut 3.8v6 buikki.
     

Kerro tästä muillekin!