Pontiac 400 kampiakselin hionta BBC Rodeille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karck, 18.7.2015.

  1. Karck

    Karck 3rd gear

    Tilanne ois seuraava, kampiakselin männän kampien liukupinta hiouttu jo viimeiseen eli 0.040 ylikokoon ja laakereita isompaan ylikokoon ei saa. Pää laakeri kehät taas on vasta 0.010. Missään pinnoissa ei näyttäs isoja naarmuja olevan, että voishan se mennä hionnalla pelkästäänkin. Mutta luin sitten tuolta netistä, voisin hiotuttaa sen (OEM 2.25) 2.20 BBC kokoon ja käyttää BBC männän kankia. Mutta pitäis vissiin hio jotenkin offsettiin sitten se? En ymmärrä mihin offsettiin ja löytyykö suomesta ees pajaa joka sen osaa tehdä.

    Osaisko kukaan valaista tästä aiheesta? Uutta kampuraa on vaikea löytää ja melkein ainut vaihtoehto siihen joutuessa, olis ostaa kaikki pyörivät ja niitä saa vain stroukki kitteinä. Tahtoisin kuitenkin pitää melko vakiona paketin.

    Edit: Vastaan itse itselleni. Offset hionta näyttäis olevan tämmönen: https://www.fordmuscle.com/archives/200 ... tgrind.gif

    Tuo vissiin sen takia että saadaan ne BBC kammet sitten sopivan mittasiksi? Mutta kun tarviin uudet männätkin ni eiks niitä voi si tilata matalemmat?
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tai kysy minkä hintasta hommaa tuo metallin ruiskuttaminen on, niin voit käyttää vielä vanhaa kampuraa jos veivin kaulat ruiskuttais ja hiois pontson laakerimitoille.

    Sekunnin kookletuksella yks firma on ainakin heti sielpäi. http://www.kangasalanmetallityo.fi/hitsaukset
     
  3. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Jos laakerikaulat on hyväs kunnos nii miksi pitäis hioa enempää vähän naarmuisiakin akseleita on laitettu koneisiin mitä vähän hiomanauhalla käsin pyyhitty ja jovain pelittää
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Sama mietityttää, jos kerran ei ole ollut jälkiä, miksi ne pitää koneistaa? Miksi ne ylipäänsä on koneistettu noin pieniksi?
     
  5. Karck

    Karck 3rd gear

    Ei o tieotoo miksi nää on näin pienet, samaa oon miettiny. Onko sitten tapahtunu aikasemmin joku onnettomuus. Ruiskutusta ei kauheesti suositella mutta luin siitä kanssa. Ebayssa näyttäs satasella oleva 20-20 kampi niin sehän vois olla.

    Mittasin tönärillä ne laakerikaulat ja ne näyttäs olevan jostaan syystä vielä enemmän kuin 0,040 yli. Enemmänkin 0,047 ehkä. Tarvii viel tarkastaa mikrometrillä kun ei tohon tönäriin oikein voi luottaa. Siksi siis mietin että rohkeneeko enään vaan uusia laakereita heittää. Veivien ylälaakerissa näytti olevan kanssa outo kuluma niin ajattelin voiko se olla juuri sen takia että on ollut väljät.

    [​IMG]
     
  6. pontso

    pontso Gearhead

    summitilta saa ainakin 0,060 laakerit King Engine Bearings CR815CP060 - King CP-Series Rod Bearings
     
  7. Karck

    Karck 3rd gear

    Jaa saa vai. Mä en löytäny yksiäkään 0.040 isompii o.o

    Edit: No niinpä näkyy kun hakee vähän eri asetuksilla. Noillahan sen sitten saa jos noi kaulat liian kuluneet on tohon 040 kokoon. Täytyy nyt mittailla.
     

Kerro tästä muillekin!