Pontiac Trans Am WS6 Street&Race projekti x2

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja GS, 2.12.2016.

  1. GS

    GS 3rd gear

    No ihan varmaan menee jokin vielä vikaan, mutta sehän on sitä ”motorsporttia”. :cool:
     
  2. GS

    GS 3rd gear

    Muokattu: 17.11.2017
    MadMike, bbford ja Achti tykkäävät tästä.
  3. GS

    GS 3rd gear

    JuhaKuu ja rb tykkäävät tästä.
  4. GS

    GS 3rd gear

    Vermilion ja superbird tykkäävät tästä.
  5. Vermilion

    Vermilion 2nd gear

    Kaunista! Hitsi kun katsastus setä ei tykkää tollasista peristä, mä laittaisin muuten tommosen omaan autoon! Ei tarvis pelätä että perästä hajoaa joku!

    Tosin painollakin on merkitystä... tuo mahtaa painaa jotain?
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Mikäs tuossa katsastussetää harmittaa? o_O

    Kai sitä nyt olemassaolevaa perää saa vahvistaa?:)
     
  7. GS

    GS 3rd gear

    Kävitkö fasessa lukemassa tästä tämän kuoren painoasiasta?
    Eli joo, painaahan se, mutta koska kuorimodulit rakentuvat sisäpuolen verrattain ohuista 2mm ja yläpuolen 1.5mm Docol 1400 ”Ultrateräslevystä" ja niiden välissä oleva cromoluuranko 1/4 vahvoista ja 30mm leveistä liuskoista, painoa ei kuitenkaan tule mitenkään älyttömästi. Nuo akseliputket ovat 1/4 seinämällä olevaa 3.5” cromokankea, eli ne painaa.
    Kuoressa on näin tehtynä myös melkoisen kovat sisäiset jännitykset, jotka entisestään jäykistävät rakennetta(hauskana yksityiskohtana, kuori oikeasti soi kuin kirkonkello).
    Tässä on nyt ainakin teoriatasolla päästy sellaiseen vääntöjäykkyyteen, että tämän hajoittaa vasta ydinsota ja alustasäädöt eivät muutu/elä, annettiin 1600kg autolla voimaa perän kautta latuun kuinka paljon tahansa. Full Floater päivitys tähän tulee myöhemmin.

    Joo, ”hifistelyä”, jne, jne, mutta tämä ”peruslavetti” nyt tehdään tähän autoon vain kerran ja tässä projektissa tämä ”Street-Ultran" etsiminen on se suola joka pitää homman mielenkiintoisena. Myös se matka, ei vain päämäärä....
     
    Muokattu: 22.12.2017
    peltsi tykkää tästä.
  8. Vermilion

    Vermilion 2nd gear

    Mulla on Iso-atlas ja sen vaihtaminen johonkin 9" tuumaseen aiheuttaa kitinää....
     
  9. Vermilion

    Vermilion 2nd gear

    Mua iteä ois kiinnostannu tommonen 9" perä strangen alu kamoilla mielellään kevyt. Sanotaan, että kestoksiksi riittää 1000 heppaa ja max 250 levät katu renkaat :p. En usko että autoon tulee moottori tehoa juurikaan yli 600 heppaa. Mutta vähän kun vetää överiksi niin ei sitten hajoa koskaan. Muistelisin että 9" on helppo vaihtaa välityksiäkin? Tohon atlakseen sisukalujen vaihto on iso homma ja vaatii erikoistyökaluja jos se haluaa hiljaiseksi. Muistakseni hammasvälys pitäis säätää maalilla ja sitten se toinen välys oli 0.09-0.15mm Ite shimmailin sitä talven ja sain sen 0.012 välykseen mutta hammaskosketus ei ollu ihan priima ei oo siltikään 100% hiljainen....

    http://st.hotrod.com/uploads/sites/21/2017/02/117-Strange-Ford-9-inch-rearend-2010-Cobra-Jet.jpg
    Jotain tällästä haluisin! Minusta noi on vielä komeita! Yhdellä tutulla on tomonen strangen perä siinä tais olla 42 vai 40 booriset ontot vetarit! Mulle kyllä riittäis vähän pienemmälläkin boorimäärällä jos vaan sais kevyen.
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Eihän siinä pitäs olla mitään ongelmaa kun jarrut vaan on isommat? Sillon voi perustella turvallisuustekijänä ja siitä ei mee ees prosentit kun oikein osaa puhua :D

    Ja kantavuuskin piisaa ni täytyy olla aika veemäinen katsuri joten suosittelen vaihtamaan konttoria ;)
     
  11. Vermilion

    Vermilion 2nd gear


    Mulla on edessä ja takana jo jarrut jotka on varmaan 100% paremmat kuin alkuperäiset....
    "jäähdytyt levyt edessä ja takana" Edessä 283mm ja takana 273mm. (Minimissään vaati 15" vanteen). Mulla ei oo otteseen merkitty prosentteja vaikka vaihdettu vaikka mitä.
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Eli konttorin vaihto edessä :D
     
  13. GS

    GS 3rd gear

    Tämähän on tarkoitettu ajettavaksi vain ”suoraan” ja tasaista latua, jolloin se taka-akselin jousittamaton massa ei ole pelkästään haitallinen asia, toisin kuin monessa muussa moottoriurheilussa.
    Periaatteessa jousittamattomissa Funny Car ja Dragster tyyppisissä autoissa jousittamatonta massaahan on koko auton paino ja aika hyvin ne pitoa silti löytää.
    Iskarit+jousitus vain pitää hyvin tarkasti mitottaa jousittamattomaan massaan, mutta jos tässä tapauksessa mietitään auton kokonaispainon ja perän kuoren painosuhdetta, vanhassa escortissa taitaa perä painaa enemmän kuin tässä.
     
  14. Vermilion

    Vermilion 2nd gear

    Caprissa

    http://www.illawarramodifiedcarcommunity.com/for-sale-ford-capri-streetrace-roller/

    tossa ois ollu hieno kori! Tosin en kyl meinaa tehdä noin dragracing henkistä... sillä pitää päästä nakkarille.
     
  15. GS

    GS 3rd gear

    4d sedan, kede -57, rb ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. rb

    rb Gearhead

    ^ Aika raju reppu....

    Mitkä sisukset siellä on?
     
  17. GS

    GS 3rd gear

    Strangen HD Ultracase 3.812” poskilaakereilla, jossa Mark Williamsin 40-poorinen aluspooli ja Richmondin pro gear 35-pinionilla olevat välitykset 3.89-4.56.
    Strangen billet 1350 35-poorinen pinion yoke.
    Vetarit 40-pooriset erikoisteetetyt Mark Williamsin solidit 300M akselit.

    Eli tuossahan tuo pääpiirteittäin.
     
  18. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 1st gear

    Pääpiirteet vaikuttaa olevan erinomaiset!
     
  19. GS

    GS 3rd gear

    Muokattu: 31.3.2018
    NickeR tykkää tästä.
  20. GS

    GS 3rd gear

    peltsi tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!