Pontiac transsport 3.8 V6 -93

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Philadelphiaflyers, 3.3.2005.

  1. Stone

    Stone 3rd gear

    Onkos kukaan heivannut tuollasesta sitä takapään tasonsäätöä pois niin, että itse kompura säilyy (voi olla paikassaan kätsy) ja varsinkin niin, että se asentotunnististin ei pärisytä sitä koko aikaa?. Mitä sinne tarvii ostaa tilalle? Tavalliset kaasuiskarit ja vakiojouset?
     
  2. kjj646

    kjj646 1st gear

    Kyb:ltä löytyy kaasuiskareita, ei tarvi jousiin koskea...
     
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Niin ja jos vika on se että kompura pörisee akun tyhjenemiseen asti niin siitä saattaa olla letku irti. Yhdessä tappauksessa se irtoili aina välillä.
     
  4. PK

    PK 1st gear

    Mulla irtoili se tasonsäätimen tanko siitä pallonivelestä ja sen takia kompura kävi lähes jatkuvasti. Tein siihen pikakorjauksen nippusiteellä ja hyvin on toiminut pari kuukautta. Mielestäni tuo tasonsäätö on yksi parhaita varusteita ja pidän sen kunnossa vaikka esim iskarit on vähän kalliimpia. Säädön tarpeellisuuden huomaa, kun joutuu paljon vetämään kärryä erilaisilla kuormilla (vaikkakin kärry aina tasapainossa) ja lomareissuja tekiessä autoon lastaamaan kaikenlaista rojua.
     
  5. Stone

    Stone 3rd gear

    Ei se pärrää jos auto on tyhjä, muta jos siellä takana istuu ykskin henkilö, niin alkaa käymään ja pysää vasta käynnistettäessä. Huomasin vähän aikaa sitten että auto om myös hiukan vinossa, oikea takapyörä 2-3 cm ylempänä kuin vasen loksuun nähden (maa-alustan suoruus ei kuiteskaan ollut ihan sata).
    Esim. tallissa kompura ei käy, tyhjänä eikä yli 100 kg kuskin hypätessä ratin taakse.
     
  6. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    oliskohan kellään kokemuksia transsportin 3.8 kansiremontista?
    minulla hävittänyt nesteitä jo pitemmän aikaa (ei tiputtanut maahan) ja nyt sitten oli öljykorkkiin ilmestynyt kermaa :mad:
    takimmaisen kannen kanssa epäilisin tulevan pientä jumppaa.
    tarviiko konetta laskea alas jotta saan molemmat kannet räplättyä?
    chiltonin korjaus oppaan mukaan pitäis onnistua kone paikallaan.
    tahtoo kuulla muitten kokemuksia :odroll:
     
  7. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    onko kukaan näitä availlut ?
     
  8. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    taitaa olla harvassa ne jotka on noita joutunut aukaisemaan, onko sit niin kestävää tekniikkaa et muitten ei oo tarvinnu tekniikkaa levittää pöydälle?
    ajatuksena oli tehdä tuohon samaan aikaan sekä kone että laatikko remppa.
    alkaa olla kilometrit jo täynnä enkä viittis muuten hyvää autoa vaihtaa pois :wink:
     
  9. Stone

    Stone 3rd gear

    On se ikävä tunnustaa, että noinkin asiallisissa autoissa on toi vaihtoarvo sukeltanut ihan pohjamutiin, saa liikkeessä suurinpiirtein saman mitä ilmankin jos käteisellä maksaa :mad:
    Taitaa tulla riivatun kallis homma jos meinaat jollain vieraalla teettää, ja sittenkin jos ite teet, laittas kuinka vähän hyvänsa omalle työlle ja ajalle hintaa...
    Mitä jos ostasit tilalle sellasen, jossa ei ole "kilometrit täynnä" ja ottasit nykysestä kilvet pois ja pitäsit vara-osa-autona? :odroll:
     
  10. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    ei huono vaihtoehto tuokaan mutta olin ajatellut laittaa itse kerralla kuntoon ettei tarvitse kuin normi huoltoa. "jakoavain" on pysynyt vielä kädessä ja olishanse mukava ajella kun tietää et auto on kunnossa.
    tulikin mieleen et onnistuiskohan miten laittaa tommonen remmiahdin :lol: :lol:
    olikohan bonneville jossa sama vuosi ja sama kone?! siitä nappais kompuran ja avot, kyllä lähtee :rotfl: :rotfl:
    vilkas mielikuvitus :wink:
     
  11. Stone

    Stone 3rd gear

    Tosta noita voi rinnakkain vertailla, ja miettiä, että putoisko se sinne:
    Buick V6
     
  12. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    tänään vaihdoin teboilin täyssynteettiset moottoriöljyt ja suodattimen SEKÄ lisäsin pullollisen liqui moly venttiilinostajalisäainetta(nakutti kylmänä).
    aine lupaa varmistaa nostajien optimaalista toimintaa sekä puhdistaa öljynkierto järjestelmää.
    se mikä mietityttää on että ainetta voi lisätä öljyn vaihtovälistä riippumatta :eek:
    eli uskallanko silti ajaa seuraavaan öljyn vaihtoon vai irrottaako tuo aine kaikki moskat koneesta ja rikkoo sen?
     
  13. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    täh :eek:
     
  14. Stone

    Stone 3rd gear

    Mä nyt kuitenkin tulin siihen tulokseen, että hävitän sen, kun ei ole edes vetokoukkua.
    Eli: Miten saan tasonsäätimen katkaisijan dissattua? Jos sen tangon vaan irrottaa alapäästään, niin se nousee ylös ja se luulee että perä on alhaalla? Ja pärisee koko ajan? Mitähän johdon liittimen irrottaminen katkaisijasta tekee?
     
  15. PK

    PK 1st gear

    Siellä takakontin sivulla, jossa ilmaletkun venttiili sijaitsee on rele. Löytyy paneelin irti ottamalla. Sieltä muistaakseni katkaisin kompuran käynnin, kun se tasonsäädön vipu irtosi ja en heti pystynyt vikaa paikallistamaan. En kyllä enää muista minkä johdon nappasin irti, mutta ainakin kompura pysähtyi. Miinuksena tietenkin ettei pysty enää täytteleen rantaleluja ihan helposti tuosta ilmaletkun kautta.
     
  16. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    mistähän johtuis sellainen vika että alkaa täristämään yli 100 vauhdissa? tuntuu kuin yksi rengas olisi epätasa painossa.
    renkaitten ja vanteiden vaihto ei vaikuta mitään tärinään :eek:
    ei se kovaa tärise eikä paljoakaan häiritse mutta tuskin tuo normaaliakaan on. ideoita :-?
     
  17. Stone

    Stone 3rd gear

    Näistä menee pyöränlaakerit edestä vaihtoon, just vaihettiin toinen 200 tkm kohdalla (pärisi niin että ei tahtonu pystyy puhumaan sisällä), en tie oliko alk.per.
    Kulutus-osa, ei oo ikusia, ei maha mitn.
     
  18. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    kaikki pyöränlaakerit on uusittu parivuotta sitten et en usko niissä olevan vikaa.
    voiko vetoakselit tehä tollasta vatkausta?
     
  19. Stone

    Stone 3rd gear

    Huoltokirjassa on tärinällä kolme eri selitystä:
    -sisemmän vetonivelen kulma liian iso.
    -rikkinäinen vetonivel.
    -sisemmät nivelet hairaa kiinni "Sticking inboard joint assembly".
    mun hovikorjaaja kyllä sano, et vetonivelviat pitäs näissä olla kyllä harvinaisia.
     
  20. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    suunnitelmissa laatikko öljyjen vaihto. paljonkos sitä atf:ää menee tuonne 4t60-E askiin?
    mitä öljyä suosittelette arvoisa OD raati?
     

Kerro tästä muillekin!