Pontiacin takajarrut laahaa (Rummut)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Karck, 8.5.2013.

  1. Karck

    Karck 3rd gear

    Eli nyt alko tietenkin katsastuksen jälkeen takajarrut laahaamaan. Savumerkitkin se lähetti jo että teidetään varmasti että sillä on jotaan asiaa mulle. Ei vaa kehannu jättää tonne kylille parkkii sitä.

    Rummun nopealla avauksella ja testillä selvisi että paineet jäis vissii sylintereihin. Eli sylinterit ei palauta jarrua. Molemmat puolet jäi siis laahaa toinen enemmän. (kuskin)

    Mitäs sässä vois olla vikana? Putki tukossa? Pääsylkky? Tehostaja? Säädin jos on? Mikä olisi OD raadin todennäköisin? Ihan meni tällein viime viikolla huomasin vaan että enää ei jarrut lukkiudu/jarru teho kadonnut ja nytten sitte toi laahaaminen.
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Letku turvonnut umpeen.
     
  3. Karck

    Karck 3rd gear

    Olikin liikaa toivottu että se letku vaihtuu näppärästi sieltä akselin päältä. PAskat. Kaikki liittimet tuhannen jumissa. Joka vitun päästä. Eli kaikki vitun putket menee sitte vittu uusiks. Ei helvetti! Tee se nyt sitten tossa pihalla vittu.

    Hyvin menee taas, pakko vähän avautua...
     
  4. Co2

    Co2 3rd gear

    Jaa...onko sulla letkuilla takajarrutkin? Mulla on ihan kiintee putki muistaakseni perässä. Toi sama ongelma on mulla edessä niitten letkujen kanssa, Sylinteristä lähtee hyvin irti se letku mutta se liitin mikä yhdistää putken ja letkun...se ei sit mihinkään hievahtanu joten luovutin ettei putki mee paskaksi...piti eteen vaihtaa letkut mut jäi sit vaihtamatta. :D
     
  5. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Miten ajattelit korista jarrupaineen siirtyvän taka-akselin päällä oleviin putkiin? Kiinteällä putkellako?
     
  6. Karck

    Karck 3rd gear

    Oli pakko ostaa semmone kunno tunkki vihdoin. Siis mähän oon ennen tehny nää kaikki hommat sellasella söpöllä punasella pikkuhallitunkilla. Että voi kuvitella kuinka ihanan ahdasta tuolla alla on. Ny on isompi tunkki ja bilteman kartio työkalut että saa putkee jatkettua tuolla auton alla. Katotaan miten onnistuu.
     
  7. Co2

    Co2 3rd gear

    Hyvä kysymys...en ajatellut ollenkaan tuota. :D Oli tosiaan vaan mielessä mulla se jarruputki joka menee akselin päällä takajarruihin, ei tullu mieleen et vois olla letkut viel jossain...tarttekin jossain vaiheessa tutkasta missä mulla on ne letkut. :rotfl: (ei oo toistaiseksi viel tarvinnu moisia juttuja miettiä/tutkia/korjata) 8) :oops:
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei saa nykyään enää jatkaa putkia uusilla liitoksilla, pitää vaihtaa se koko putki!!
     
  9. Karck

    Karck 3rd gear

    No voi ketun vitun vittu saatana helvetin perse!

    Lösyin sieltä jo laittoman jatkoksen joka oli venttiili takajarruille että saa burniksii tehtyy aatelin että oisin siitä asti vaa vetäny uuden... Kai mä si itken ja väännän senkin sitte viel...

    Taka-akselin rummut, putket ja hyppyletkun sain jo työstettyä. Et ois enää se hyppyletkun tulo ja si ton venttiilin väline metrin putki tehtävänä mut pitää si vissii tehä ny kokonaa uus...
     
  10. Karck

    Karck 3rd gear

    Joo o. Näin ne projektit vaa venyy. Ny si sie etupää säätimel/haarotus palalla mist pitäs si avaa tieteki et sais se takaputken irti ni on se nippa jumekses... Ja on si taas nii tekemätön paikka ettei irrotus työkalut mahu sinne. Se n jos joutuu koko palan avaa ni arvaan vaan et ne etuputken nipatki on nii jumis et tarvis si tehä kaikki putket uusiks...

    Arvatkaa vaa onko työmoraalia enää siihen. Taitaa jäädä nyt seisomaan toi ja saa si joku paja ihmetellä sen kuntoo... Se siitä yhen "hyppyputken" vaihtamisesta sitten.

    Edit: Ja vitut mä jatkan putkea nippa liittimellä jos valittavat ni valittakoot.
     

Kerro tästä muillekin!