Pony EXpress Hirsilä Racing

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Ralliperuna, 7.1.2011.

  1. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Esittelyssä uusi kilpatiimi perustuen Mustangeilla kilpailemiseen erilaisissa moottoriurheilu lajeissa.

    Kuljettaja: Arto Malinen

    Auto:
    Ford Mustang GTS -96 4.6-modular / 5V manual / 8.8

    Yhteistyössä:
    HHP http://www.hhp.fi/
    9-tien auto http://www.ysitienauto.com/
    PH-video http://www.ph-video.com/
    IT-PISTE Orivesi http://www.it-piste.fi/index.php?p=contact
    Aholan korjaamo http://www.aholankorjaamo.com/

    Auto ostettiin keväällä 2010, tax free tuontina Suonenjoelta. Kotiin päästyäni ensimmäisenä varattiin aika kaaripajalle, sekä AKK.n katsastuskortin tilaaminen joka sujuikin notkeasti netin kautta. Ilman tuota pientä paperi läpyskää ei pääse ajamaan AKK.n kilpailuihin, kun suunnitelma oli kansallisen rallisprint kilpailujen ajaminen. Auton saisi rakentaa r.SS-luokkaan hyvinkin vapaasti, mutta kumminkin tarkoitus oli rakentaa rallin r.F-säännön mukaan, koska tällä kilpa-autolla ei ollut päämääränä yleiskilpailujen voitto vaan harrastaminen ja hauskan pito, ei siis tahdottu sulkea ovea mahdollisilta 0-auto tehtäviä ralleissa tai ihan ralli kilpailujen ajaminen Virossa, sekä satunnaiset drifting ja AL-slalom kilpailut.

    Suunnitelma Mustang sprint autosta ei ollut tuulesta temmattu, vaan jo vuosien haave päästä Mustangilla kurmoottaan puitten väliin. Oli siis hyvinkin selvää miten haave toteutettaisiin. Tarkoituksena oli pitää auto mahdollisimman alkuperäisen näköisenä ulospäin.
    Projekti aloitettiin purkamalla autosta kaikki sisältä pois, mukaan lukien koelauta ja tuulilasi. Seuraavana vuorossa oli lattialla olevien äänieristemassojen poisto joka kävi näppärästi kuumailmapuhaltimella ja puukolla. Tätä ällistyttävää mönjää poistuikin autosta kaksi ämpärillistä! Turvakaaret suunniteltiin yhdessä Janne Ylösen kanssa ja toteutuksesta hän vastasi hitsarin ammattitaidolla mallikkaasti. Janne loihti tyhjästä todella tyköistuvan putkiviidakon hyttiin, sekä sääntökirjan mukaiset penkin kiinnikkeet myös repsikan paikalle silmälläpitäen tulevia koitoksia. Kaaret tinattiin kokomatkaltaan kiinni koriin A-, ja B-pilareista sekä oviputket kulkemaan kiinni helmakoteloihin tarkoituksena jäykistää alkuperäisenä todella vetelä kori niin ettei rungonyhdistäjiä tarvita. Kuukauden kestäneen putkien- ja korisaumojen hitsailun jälkeen auto maalattiin sisältä alkuperäisellä sävyllä. Kuvia kaarituksen eri vaiheista voi käy tutustumassa. http://www.pumppukaasu.kuvat.fi/kuvat/Ford+Mustang/

    Projektin kotiuduttua aloitettiin kasaaminen ja sääntökirjan mukaisten muutosten tekeminen. Tuulilasi liimattiin takaisin paikoilleen, koelauta kevennettiin alun perin 30 kiloisesta alle 10 kiloon, juurikaan muotoja menettämättä. Suurimman työn teetti tuulilasille tulevat ilmasuuttimet, jotka joutui tekemään lähes uudestaan koetaulun sisälle ilmestyneestä turvakaariputkesta johtuen. Ovipahvit muotoiltiin sopimaan oviputkien kanssa, kun ovien lukitus oli ensin poistettu. Ilmastointi sai jäädä tallin nurkkaan, samoin kaikki auton katalysaattorit. Nokkapellistä ja takaluukusta poistettiin lukitusmekanismit jotka korvattiin pikalukituksilla. Puskureiden takaa poistettiin kaikki painava, mikä ei suoranaisesti vaikuta vauhtiin. Hinaus silmukat rakenneltiin molempiin päihin. Takaluukusta poistettiin bensapumpun kolarikytkin, sekä keulasta ja hytistä kaikki mikä liittyi turvatyynyihin. Alkuperäinen ratti sai väistyä kilpakäyttöön tarkoitetulle mokkaratille. Rattilukko poistui myös käytöstä. Päävirtakaapeli vedettiin sisälle katkaisijalle jota pystyy käyttämään myös auton ulkopuolelta. Mustangin alkuperäinen ”virtalukonpohja” aiheutti harmaata karvoitusta erinäisiin ruumiinosiin monitoimisuutensa vuoksi. Ruiskun boksi kävi pohjanmaalla hakemassa sisuksiinsa uusia satiaisia. Kuskinpaikalle asennettiin FIA hyväksytty kuppipenkki, 6-piste turvavöineen. Repsikan jalkatilaan tuli 2kg jauhesammutin. Taka-akseliin vaihdettiin tiheämpi 4.56 perävälitys sekä hipo lukkolevyt Harri Hakalan toimesta. Etupää sai Camber Caster platet ja vahvan pohjapanssarin. Jarrumuutoksia tehtiin etupäähän teräspunosjarruletkut, sekä takalinjan uudelleen rakentelu hydraulisine käsijarruineen. Talvikauden vanteet löytyi EVO-mitsubishin alta, 5,5x16”. Paljon jäi yksityiskohtaisia rakennus juttuja kirjoittamatta, mutta niitä voi käydä lukemassa: http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =33&t=8434
    Paljon on vielä alustan kanssa jumppaa, mutta nyt pääsee jo ajamaan ensimmäisiä kilpailuja autolla. Tämä vuosi ajetaan kokemuksesta, ja ensi vuonna pyritään ajamaan jo kilpaa!

    Yhteistyökumppaneita on tällä laitteella huomattavasti helpompi houkutella mukaan toimintaan kuin aikaisemmalla pikkuluokan historic luokan kilpurilla, varsinkin kun vetoautoksi trailerille hommattiin Ford Crown Wictoria STW -85 jonka voimalähteenä sykkii 6,2 diesel + th700. Tuolla yhdistelmällä kelpaa lähteä ensimmäiseen koitokseen 16.1.2011 Toivakka sprinttiin.

    Teamin muu kalusto:
    Ford Mustang HT -67
    Ford Mustang GT -94 cabriolet

    SUURI KIITOS KAIKILLE PROJEKTIIN OSALLISTUNEILLE !!!
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Hieno ja ennakkoluuloton projekti, näyttää ja kuulostaa takuulla komealle sit tositoimissa. Onnea :D
    Päivitä ihmeessä tänne jatkossakin tietoa missä kisoissa käytte ulkoiluttamassa sitä niin pitää varmaan joskus lähteä sinne sit kattomaan veekasin pauhua mettässä 8)
     
  3. M

    M Gearhead

    hienoa arto. onko mustang tositoimissa jääratapäivillä?
     
  4. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Hienoa, todella hienoa. Oleteko ajatelleet ajella kesällä ratakisoja avoimessa luokassa?
     
  5. arrakis

    arrakis 1st gear

    Kuitenkin, vieläkin, jäin kaipaamaan tiimin nimeen alushousuja... :wink: :rotfl: :poff:

    Tsemppiä ralliin, ja kai se on pakko lähteä katsomaan, kun lupasin. :)
     
  6. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Kyllä ! Jollei kaadu ennen sitä.... :rotfl:
    Ei ainakaan vielä ole suunnitelmissa mennä rata-ajoon, tuskin tehotkaan riittäisi. Endurancea tuli ajettua Opelilla ja Ladalla 5 vuotta, hauskaa hommaa sekin aikansa -->
    http://www.youtube.com/watch?v=TD02Se6_rks
    Talvelle suunnitteilla 5 sprint kilpailua: Toivakka, Nokia, Kaanaa, jne... Tämä vuosi menee täysin auton kehityksessä, eikä tulos tavoitetta ole laitettu. Autossa tällä hetkellä jäykät madallus jouset ja vakio iskarit. :eek:
    Mutta ei se sitä tarkoita etteikö yritys olisi kovaa, se mennään mitä ranteet antaa periks !!

    Kesäisiä tunnelmia Kaanaasta. Emännän täysin vakiolla Mustangilla notkisteltiin ranteita:
    http://www.youtube.com/watch?v=OORIXNO0T6A
    Se edellinen kilpuri, ja viimeinen ralli :oops:
    http://www.youtube.com/watch?v=6p6F36Wg ... re=related
     
  7. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Toivakan lähtöluettelo julkaistu:
    https://kiti.akk-motorsport.fi/modules/ ... =3&C=46051

    Eilen Mustang kotiutui HHP.lta. Nyt on autossa mahtiperä, onkohan vaan vieläkin liian harva tuo 4.56... ainakin lukon pitäisi pitää hiilikuitulevyineen. Vaihdelaatikko meinasi aiheuttaa ylimääräisiä voimasanoja äärimmäisen nousevalla desipeli tasolla lausekkeissa ja artikulointi tuotti vaikeuksia kun ykkönen, kolmonen ja vitonen rupesi yhtäkkiä tuuttaan varattua. Äänenvaimennukseksi kumminkin onneksi löytyi sifterin alapäässä oleva muovitatti, joka oli irronnut ja köllötteli muina miehinä siirtäjän vieressä. Taas toimii !!
    Reitille kimpoillaan numerolla 70. Vielä olisi kaikkee pientä näprättävää ennen sunnuntaita. Kilpailun järjestäjäkin on jo kerinnyt meidät huomioida...
    http://www.ralli.net/rnetti/index.php?o ... e&sid=6069
     
  8. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Toivakka rallisprint 16.1.2011
    Nyt on sitten ensimmäinen testikilpailu ajettu Mustangilla, ja se sujui odotettua huonommin.
    Aamu tuntui kylmältä lämpömittarin näyttäessä -25, joten vanha GM-dieseli oli ihmeissään kun sen pamautti käyntiin pihasta. Matkaan päästyämme oli pakko todeta että nyt on todella kylmä, kun tielle oli hyytynyt Lada Niva…
    Matka meni hyvin, ja perille pelipaikalle päästyämme jo lipunmyynnissä yhdistelmämme aiheutti hilpeyttä. Seuraavana traileriparkin järkkäri tuli suupielet korvissa äänekkäästi hymyillen kommentoimaan: ” No nyt on bluesbrother meininkiä!” Toivakassa oli kuulemma aamulla ollut -32 pakkasta, mutta meitin kalusto lähti kärryltä notkeesti käyntiin. Mustangia alas kärryltä ajellessa ympärillä oli omituinen Hiace hinaa kilpuria-ralli menossa jossa takimmainen pyrkii seuraamaan vetoautoa narun välityksellä. Tähän ”ralliin” emme olleet ilmottautuneet, joten ryhmitimme kaluston meille osoitettuun paikkaan. Rallin voittaja jäi epäselväksi, mutta kaksi keskeyttänyttä jo ilmoittautui, heillä kalusto takaisin kärrylle ja kotiin.
    Ilmoittautumisen jälkeen numerot kylkiin, ja hetken päästä pääsikin jo katsastukseen jossa ensimmäisenä mitattiin kilpureiden äänet. Muitten äänimittauksia seuranneenna tulokset oli 95-105dp mutta meillä pohjat: 89dp / 4500rpm !! Normaalisti niin vakavat katsastajat olivat hyvinkin hilpeällä mielellä autoa tutkiessaan. Moitteetta läpi, kalusto parkkiin ja survomaan munamankelilla reittiä läpi. Kohtuullisen raikas keli aiheutti jään muodostumista kohtauspinnoille, mutta huoltoautolla odottanut lämminkupponen kahvia ja tuore sämpylä sai jäätyneen virneen sulamaan kasvoilta. Ihmettelijöitä kilpurin luona oli riittänyt pitkin päivää mutta siinä vaiheessa kun oli kaikki ajokamppeet päällä ja kiinni vöissä odottamassa omaa lähtövuoroaan, tuli semmoinen olo että mitä hittoa tässä ollaan taas tekemässä??? Huolto tuli laittamaan sisäkamerat päälle juuri ennen lähtöä jossa jännitys auton sisällä oli käsin kosketeltavissa. Alun yleisörysä-peltomutkat meni kohtuullisesti, mutta ongelmat alkoivat ensimmäisessä risteys vasurissa. Liian hiljainen tilannenopeus aiheutti keulan karkaamisen pehmeälle josta lievä tössäys ulkopuolen penkkaan jumiin. Paikalle sai aikansa odotella nostajia ja penkasta irti päästyäni loppu reitti tulikin vain autoon tutustuen huimisteltua. Reitin loppupää oli auton levyistä ränniä, jossa oli peräperää teräviä rytkyjä. Mustangi otti pohjakosketuksen jokaisen patin kohdalla lyöden eturenkaat irti tiestä. Joustovarat olivat totaalisen liian pienet edessä! Maaliin pääsyn jälkeen syttynyt Engine valo ei luvannut hyvää, mutta öljynpaineitten ja lämpöjen ollessa ok ajelin auton takaisin varikolle. Viaksi löytyi irronnut imuletku throtlebodylta.
    Orivedeltä tuttu rallikuski oli ollut reitin varressa katselemassa ja tuli avautumaan meidän huoltopilttuuseen Mustangin äänistä.
    ”Ajellaan jollain ”¤#&% sähköautolla jossa on jonkun ”¤%& Hundain äänet! …ttuun noi änkkärit tuolta autosta! Toi dieseli Golffikin kuulosti miehekkäämmältä.”
    Hyvä että saadaan palautetta heti suorituksen jälkeen!
    Toiselle kierrokselle lähdettiin jo huomattavasti rauhallisempana, ja pykälää isommalla vaihteella. Kolmonen tuntui olevan sopiva vaihde niin suorien ajeluun kuin risteyksistäkin irtautumiseen. Ei tarvinnut kytkintä potkia tehojen saantiin, pikemminkin joutui rajoittamaan voimakkaasti kaasun avausta risteyksistä pidon saamiseksi. Yyber huonon alustan takia kilvan ajo jäi kokonaan seuraaviin koitoksiin, mutta nyt saatiin arvokasta tietoa auton tulevista kehitys kohteista. In-car kuvauksia tuli molemmilta kierroksilta, mutta tuskin ovat julkaisukelvollista materiaalia. Tuloksissa olin luokkamme ja junnujen yleisen viimeinen. Tuloslistaa kun tutkii, niin edellisellä kilpurilla 1200 Anglialla olisi aika ollut 20sek parempi, mutta nyt ei ollutkaan tulos pääasia vaan aivan jotain muuta. Luokkavoittoon jäi ero 38sek, joka on kenties ajettavissa kiinni kunnollisella alustalla ja vähän isommalla tiellä.

    Mitäkö tästä taas opimme?
    Mustangin vakio jouset ovat paremmat kuin madallusjouset.
    Mustangin vakio etuiskarit ei riitä mihinkään.
    Vuoden ajotauko näkyy ja tuntuu ratin takana.
    Mustang aiheutti voimakkaita positiivisia tunteita.

    Kotimatka alkoikin lähes välittömästi toisen kierroksen maaliin pääsyn jälkeen. Matkalla avustettiin muuan Chevy vani takaisin ladulle joka oli jarrutellut itsensä keskelle liikenteenjakajaa jumiin siirrettyään pari betoniporsasta ja liikenneopasteen paikkaa. Vielä Orivedellä nähtiin livenä Hiacen kiihdyttely yritykset rampista 9-tielle, tuloksena spinnaus sisäpuolen penkkaan jumiin.

    Linkkejä netistä löytyneisiin kuviin:
    http://www.ralli.net/rnetti/modules.php ... 485#140485
     
  9. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Opitusta otettu onkeemme ja pahimmat viat korjattu. Iskareiksi vaihtui Maximumin rungoilla Bilsteinit, etujousiksi alkuperäiset, etuvakaaja poistettiin käytöstä kokonaan ja alatukivarsiin sorvattiiin alumiinista puslat. Keula nousi n.7cm. Vielä kun alkuperäiset änkkärit vaihdetaan rosterisiin läpivirtaus pönttöihin, niin voi lähteä kurmoottaan vehkeitä seuraavaan koitokseen Nokia rallisprinttiin 30.1.2011.
     
  10. arrakis

    arrakis 1st gear

    No niin, asiallisen tehokasta toimintaa! :wink:

    Nokiaa odotellessa. :)
     
  11. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Jaahas. Tässä pitää vissihi ruveta taas kiertämähä sprinttikisoja. mahtavaa
     
  12. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Nokian rallisprint 30.1.2011
    Katseltu ulkokuvaukset Toivakasta. Kauheeta kattoo, noita kuvauksia ei pysty julkaiseen missään !!

    Testiähän taas muutosten jälkeen kerkesi perinteisesti kertymään noin kierros korttelin ympäri ja siittä suoraan trailerille odottamaan seuraavan päivän Nokian koitosta.

    Aamu alkoi virkeänä ja heleänä hyvin saunotun illan jälkeen herätyksen ollessa 5.00 sunnuntaiaamuna. GM-dieselin savuinen kolina saatteli meidät huoltohenkilökuntineen (vaemo) matkaan. Aika hiljaista on muuten muu liikenne tuohon aikaan… Kisapaikalla kaikki toimi niin kuin odottaa saattoi, mitä nyt tyhjäkäynti oli kilpurista hävinnyt johonkin. Varikkopilttuu saatiin hyvältä paikalta, aivan kilpailutoimiston tuntumasta. Ilmoittautumisen jälkeen numerot kylkiin ja katsastukseen, joka jälleen moitteetta läpi. Sitten olikin jo aikaa lähteä tutustumaan rataan jalkaisin. Paljon tuli potkittua jäistä penkkaa tuossa kapeassa rännissä etsien niitä pehmeitä kohtia missä voisi vähän roikotella. Koko ratahan oli jäädytetty koko alkutalvi, ja joka paikassa haisi suolle. Selvästi siis paikallista vettä oli ollut käytössä.
    Yksi kohta radassa pisti huolestumaan, että miten muka Mustang olisi tarkoitus kääntyä TUOHON !?!?! Nimittäin 9-lippupisteen oikealle kääntyvä mutka joka oli pitkän suoranpäässä, nyppylän takana. Mutkassa ränni kapeni entisestään, kääntyi kokonaan takaisinpäin pudotusta ollen todella paljon sekä väärinpäin oleva kallistus yhdistettynä sisäkurvin raktorinrenkaaseen haiskahti järjestäjän tekemältä jäynältä kisailijoita kohtaan. Tosin näitä rengas kepposia oli jokaisessa kurvissa sisäpuolella juuri linjalla estämässä oikaisut.
    Varikolla ihmisillä tuntui olevan hyvinkin hauskaa juuri meidän pilttuun ohi kävellessä.

    Muutaman rallimakkaran jälkeen rupesi koittamaan meidän lähtövuoro. Juuri kun tein lähtöä pilttuusta lähtöjonoon auto sammui ja kaikki virrat hävisivät. Päävirtakatkaisija oli antautunut ja virrat pysyi päällä vain käsin pitämällä. Huolto oli jo paennut penkalle turisteiksi, joten LTD.n takaluukku kääntyi ylösalaisin samassa sekunnissa, pakko löytää jotain. Teippiä???? Rautalankaa??? Nippusiteitä??? Jotain?!?!?! Parilla nippusiteellä sidottuna katkaisijan kahva Mussen ilmastoinnin räppänään ja virrat pysyy päällä. Sisäkamera vielä päälle, potta päähän, vyöt kiinni ja kolmella ryyt-loikalla etsimään omaa lähtöpaikkaa jonosta. Höh, ei tullut edes kiire. Aikaa jäi pari minuuttia ennen omaa lähtövuoroa!

    Ykkösellä rauhassa auto irti lähtöviivasta, kakkonen hanaa, kolmonen hanaa, eka mutka, jarrua ja koppa vinoon… Koko kierros kolmosella paitsi tuo 9-piste rauhassa kakkosella ja käpärillä. Ei se enää tuntunukkaan niin pahalta. Vielä muutama kiree mutka ennen maalisuoraa, joissa oli jo nähtävissä kilpakumppanien suistumisjälkiä. Maalin jälkeisellä stopilla oli vielä äänien mittaus. Nyt tuli jo tauluun 96db/4500rpm.
    Takaisin varikolle ajellessa tuli autosta todella hyvä whiilis. Muutokset olivat olleet todella oikeaan suuntaan, se käyttäytyi mutkissa hyvin, kääntyi sinne mihin halusin, ainoastaan mutkista lähteminen ei sujunut yhtään. Kiihtyvyyspitoa ei tuntunut olevan laisinkaan. Joko perän jousitus on liian kova, renkaat loppu, ilmanpaineet persiillään… tai ne kaikki.
    Tulostaulu vahvisti epäilyt, junnujen viimenen ajan saanut. Toiselle kierrokselle taktiikan vaihdos, vasenjalka jarrutukset käyttöön ja voimakasta riehumisen hillintää. Nyt tuntui mutkanopeudet nousevan ja vauhtia sai pidettyä paremmin yllä. Vaan mites kävikään. AIKA HUONONI ?!?! Lopputuloksissa junnujen toisiks viimmenen, eli yksi sija parannusta edelliseen kisaan, HYVÄ ME !!

    Kaiken kaikkiaan päivästä jäi todella hyvä whiilis. Nyt Mustangia pystyi jo ajamaan ja viemää sitä mutkiin, poistuminen mutkasta on vielä tosin ongelma. Kehityskelpoinen yksilö. Varikolla kaikki olivat positiivisella tunteella ottamassa Mustangia vastaan, ja kaikki jaksoi hymyillä. Tätä täytyy saada lisää !!! Mihinkä, ja mitä muutoksia seuraavaksi, ei voi vielä tietää.

    Tulokset löytyy tuolta –>
    http://www.netikka.net/oopsware/Sprint1 ... 001res.htm
     
  13. jknR

    jknR Gearhead

    Pääkaari on näköjään ainakin riittävän lähellä kattopeltiä. :D

    [​IMG]

    Olletteko käyttäneet Mustangia vaa`alla?
     
  14. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

  15. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

  16. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    20.2.2011 Carsport rallisprint Teisko

    Jälleen on käyty kurmoottamassa vehkeitä poikain kanssa metsässä. Autoon ei viime kisan jälkeen muita muutoksia tullut kuin uusi päävirtakatkaisija ja sammutusvaijeri rikkoutuneiden tilalle. Aamulla elohopea oli -26 kohdalla, kun rupesin pakkailemaan laitteita lähtökuntoon. Kisapaikalla normaali ilmoittautumis / katsastus rutiinien jälkeen lähdettiin kiertämään reittiä läpi jalkaisin saman kylän kisakuskin kanssa. Tiepohja näytti olevan erittäin hyvässä kunnossa, muutama paha routaheitto ja puut ja isot kivet heti tienvieressä. Virheisiin ei tunnu olevan tällä tiellä yhtään marginaalia, tämä kisa olisi uskonasia laskettaa menemään. Maalipään iso hyppyri pisti miettelijääksi ajolinjan valinnan takia. Ylämäki terävälle nöölille, jossa piha ja pelkkää tyhjää takana, ja alastulo kapeiden penkkojen väliin mitä ei näe ennen kuin on ilmassa. Mustangilla linja olisi oltava tiedossa jo puolivälissä ylämäkeä, koska sen jälkeen koko nyppylä häviää nokkapellin taakse. Takaisin varikolle kävellessä kyseenalaistin koko moottoriurheilun mielekkyyden talviaikaan, jääpuikkojen koristaessa naamataulua.

    Pari pakollista rallimakkaraa kitusiin ja odottamaan omaa lähtövuoroa lähtöjonoon. Lähtö oli loivaan alamäkeen, joten päätin kokeilla ensimmäistä kertaa lähtöä kakkos vaihteella, joka osoittautuikin oikeaksi valinnaksi. Ensimmäinen kierros tuli ajettua ilman suurempia riskejä, kumminkin kokoajan vauhtia ylläpitäen. Ensimmäinen risteys tuli otettua varmanpäälle kakkosella, ja siittä ulos kiihdyttäessä tuli vaihdemissi, vaihdoin kakkoselta vitoselle. Ei Mustangi silti hirveästi uupunut kiivetessään loivaan ylämäkeen. Hyppyrille hyvin maltillisesti, hyppäsi sentään ja alastulo oli pehmeä neljälle tassulle. Nyt oli autosta todella hyvä viilis ja varikolla oli syytä jo isosti hymyyn, olihan ajettu aika luokan puolivälissä, eikä palkintosijoille niin mahdottomasti ollut matkaa. Toiselle kierrokselle tien pito oli parantunut huomattavasti, mutta ajolinjan ulkopuolella oli irtolunta runsaasti. Nyt oli tarkoitus pistää yritystä tosissaan peliin ja nostaa riskirajaa. Nyt oltiin jo ilmassa useammankin kerran kierroksen aikana, risteykset kolmosella ja muuten nelosella. Hyppyrille ei pokka antanut laskettaa edelleenkään täyttä, ja siihen tuli jarrutettua todella paljon. Muutaman kerran perä pääsi karkaamaan pöperölle, mutta muuten kierros meni omasta mielestä hyvin. Maalissa oli jo tuuletus meininki, nyt varmasti aika parani. Vaan mites kävikään, aika parani kyllä sekunnilla mutta sijoitus tipahti parilla pykälällä. Mutta nyt jäi jo ajamalla kolme ukkoa taakse, ja edessä olevat RS2000.set olivat parin sekunnin päässä. Uskottava se on että ei se vaan etene ilman alusta jumppaa. Kyllä tämä on hieno laji, tätähän vois vallan ruveta harrastaan, pääsis jo seuraavaa kisaan…

    http://www.youtube.com/watch?v=wLKROHrC41g

    http://race.kuvat.fi/kuvat/Tulossa+2011 ... llisprint/
     
  17. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Näyttää ja kuulostaa jo ihan mukavalle, kyl se siitä 8)
     
  19. homer

    homer Gearhead

    Jaa, en ole huomannutkaan että tuollaistakin kalustoa (piristävän poikkeavaa massasta) on sprinteissä mukana.
    Kun vaan nämä p...leen pakkaset hellittäisivät niin tarkenisi lähteä taas penkan päällekin.
     
  20. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Pony EXpress oli mukana kurvailemassa 26.2 Oriveden talviajopäivillä. Kalustoa pääsi testaamaan autoa mukana rakentamassa olleet, ja penkat sai kyytiä! :lol: Kyytiläisiä riitti vietäväksi koko päiväksi, ja arvokasta reeniä tuli roppakaupalla.

    Kuvia jäältä -->

    http://s842.photobucket.com/albums/zz34 ... ?start=all
     

Kerro tästä muillekin!