Porttaus vinkkejä Ford 302 kansille?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja bbford, 5.3.2009.

  1. bbford

    bbford Gearhead

    Olisko kellään antaa vinkkejä tollasten ´85 5.0l E5AE kansien porttaamiseen?
    Esim linkkejä joissa näkyis kuvia joista näkis että mistä ottaa ja kuinka paljon?

    Onhan noi kannet vissiin aika paskat joo muuta kun ei rahat riitä muuhun niin ne saa nyt luvan kelvata. Kunhan edes vähän paranis vakiosta,noi pakokanavat on käsittämättömän tukkoiset.
    Siitä puheenollen,saako ne "thermactor" möykyt jyrsiä kokonaan pois vai tuleeko vesitila vastaan?

    Tullut perkele pilattua aikoinaan yhdet 460:n kannet liialla louhinnalla joten ajattelin kysyä eka tällä kertaa. :D
     
  2. darpen

    darpen Gearhead

  3. mjsn

    mjsn 1st gear

    itellä alkamassa sama homma ja tutkin tossa ford-freak lehtiä ja niissä oli aika pätevät ohjeet tähän hommaan numerot 2/2004 ja 1/2005 ainakin ja on niissä muissakin lehtisissä oikeeta asiaa. kandee kysyä tuolta ford-freak toimitukselta lehtiä tai kuvia ja jos et sieltä saa niin voin lähettää jutut noista lehistä. koska ne voi jujuttaa piloille jos käypi ahneeks.eikä noi kannet oo mitkään paskat kyllähän niillä pata toimii.
     
  4. iikkoo

    iikkoo 1st gear


    mulla ollu kans sama mielessä jo pidemmän aikaa, tosin en tiedä onko kannet samat. mulla STW -83 ja kone ilmeisesti -85
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Noita kansia et kyllä juuri huonommin virtaaviksi voi saada,ainoa vaara noiden porttaamisessa on et puhkeaa vesitilaan!

    Millä tavalla ne 460:n kannet meni pilalle,puhkesko?
     
  6. bbford

    bbford Gearhead

    No pakokanavat ei tosiaan juuri voisi noista huonontua,siksi ajattelinkin että uskaltaisin niitä vinguttaa. Ehkä enemmänkin putsailisin kun porttaisin,tiivisteiden jälkiä kun katsoo niin pakokanavia sais levittää millitolkulla,sen ainakin aion tehdä.

    Kannet menee kuitenkin tohon mun kruiseri mercuryyn joten en tosiaan ole hakemassa mitään kisaviritystä vaan halpoja/helppoja lisähevosia käyttökoneeseen.Tarkennan vielä että noi on kuulemma "paskat" kannet viritykseen,toimiihan noi toki nyt mutta sais olla paremmin virtaavat.

    460 kannet meni oikein huolella puhki vesitilaan ja ne on mennyt kierrätyksen jo monta vuotta sitten. Ja ne oli vielä D0VE kannet. :oops: Vieläkin vituttaa oma tyhmyys. :D
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Eihän nuo mitkään virikannet ole aihioinakaan,mut varmasti toimii kevyesti viilatussa käyttökoneessa!
     
  8. bbford

    bbford Gearhead

    Eli summasummaarum,klöntit pois pakokanavan katosta,joka kanavaan pintojen putsaus ja siloittelu sekä avaan kanavat tiivisteiden suuruisiksi riittää?

    +21 hevoista? Noin?

    Riittää mulle. :D
     
  9. Fairlane66

    Fairlane66 Gearhead

  10. kime2

    kime2 Gearhead

    Hurja on kyllä virtaus jos on mitattu 28" patsaalla 365cfm :eek:
     
  11. Fairlane66

    Fairlane66 Gearhead

    Mitattu 10" patsaalla. Tosi hyvin vääntävä kone tuhannesta tuonne viiteen puoleen, mihin loppuu nokan asteet...
     
  12. kime2

    kime2 Gearhead

    Ok,mä jo otinkin varuilta nitron 8)

    Mites tuo 10" patsaan arvot muutettiinkaan 28" patsaalle?
     
  13. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Aika liki pääsee, kun kertoo 10" vesipatsaalla mitatun luvulla 1.673.

    Kaava menee (virtaus cfm mitatulla paineella)*SQRT(haluttu testipaine/mitattu testipaine)
     
  14. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Tuolla pari linkkivinkkiä

    http://mustangclub.fi/board/viewtopic.php?f=9&t=6970

    Ohjuria voi muotoilla pisaran muotoon, mutta älä vedä täysin kanavan pintaan äläkä varsinkaan tee sen päästä vinoa.

    Itse olen pari kertaa kanavia räpistellyt. Ekalla kertaa vaan pakokanavia, kun kannet olivat vielä motissa kiinni. Tokalla kertaa ihan pöydällä irtonaisina. Vieressä oli AFR:n kannet ja niistä ottelin mallia mutten mitenkään CNC-tarkkuuteen pyrkinyt. Ja vaikutus oli plusmiinus nolla varttituntia ajellessa, taisi pääsuuttimet jäädä pieneksi. Josko saisi ne vielä vaihdettua ennen kesää.
     

Kerro tästä muillekin!