Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    http://www.youtube.com/watch?v=Rh5npJHX ... re=related
    ...täällää se puhuu. Tosi vähään on olnu keskustelu siitä mootoristä. Pääsääntöisest negatiivistä palautetä. Mut korjataan asia, ei kai see niin huono ole. Omani 2003 cursionissä juuri selläinen. Kun see 2010 huhtikuussa saapui jenkeist suomen, oli mittarissä 117048 m. Kilvitykseen jälkeen ensityökseni oli perusteellinen testi, kun kone kävi laiskaast ja oli sellaine tunnoton ja vaihdelaatikko(5R110W) toimi suht sekaavast, venyyteli vaihdeiten kans, pa kulutus 17-19l/100km :eek: Testi paljasti koneen ohjelman olevaan viallinen. No softi päivitetiin uusimmaan käytössä olevaan. Kyllä se ääni koneessa muutui 8) Pa kulutus putosi siihen 12 litraan paikelle ja vaihdeaskiikin rupees vaihtaa niinkui pitää. Tähän saakka ei oo tarvinu mitä muuta tehää kun öljyn ja filtereiten vaihto. Jo sitä EGR ohjausventiili oon joutunu pari kertää putsama, kun EGR viel toiminas. Oiree huoma siitä kun alkaa tyhjäkäyntii ol epämääräist. Mut antaaka nyt tullaa, kaik hyväät ja huonot kokemukseet siittää "ongelmakoneestä".... :argue:
     
  2. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Mulla on tuollainen 2004 F-350 paripyörillä ja neliveto.
    Muuten käy ja kukkuu hyvin mutta näin kylmillä on tuskaa saada käyntiin kun ei ole lohkolämmitintä. Tai no onhan siellä mutta amerikkalainen 110v versio.

    Ajattelin joskos Virosta tilais lohkarin ja sisähaaroitinsarjan DEFAn täältä:
    http://www.autostuudio.ee/tooted/browse ... tml?sef=hc
    Säästöä tulisi noin 40 euroa kotimaahan verrattuna ja sisätilan lämppärin kanssa 80 euroa.

    Tehot tossa omassa katiskassa on kohillaan. Nopusmittarista loppuu näyttö kesken. Joku puhu että siinä olis joku Amerikan lakien mukainen rajoitin.
    Millähän senkin saisi kytkettyä pois päältä?

    Viime kesänähän tuo Ford ilmestyi meidän pihaan. :)
    Pitäs vielä maahantuontikatsataa, mutta ei oo joutanut.
     
  3. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Moro, moro. Kyllä see pakkanen omaansa verottaa. Omas autos ei oo kyll tähän saakkaa starttionkelmiä olnu. Viimevuonna starttas -30 hienost ilman lohkari, mut kyl see melko korvia raastava ääni siit lähtee eikä varmast ole tervelistä konelle. Käytän ite sitä alkuperäist lohkari. Jos kytkee riitäväntehoise (min 300v 10A ) dioodin roikaan niin toimi. Tietyst kuormitetynä volttimäärä hiemän kohoa, mut ei tarvii sitä sit koko yö keittä, mul sellainen pari tunti enne startti päällä ja riittä hyvin. Toi Autoeksperti Tartossa keskellä Viro ja kuulemma moni on käyttäny sitä firmaan. Meinäks ite asenutta sen lämpäriin. Itelkiin pitää vaiht. Mut koitan sovitel sitä siihen ajakohtaa kun menee jäähdytiinnesteet vaihto. Kai sa hehkut oot käyny läpi ja kyl polttoaine kans vaikutukseen tekee. Ooks sul EGR tulpattu jo, see kun on sen mootorin mahdollinen painajainen. No kannenpulteistän kun kans puhutaan. Ajatelin ite et ei hosu niiten kans jos pahvit lentaa nii tilataan sit paremmat pultit ja pahvit. Mul puuttu kierrosrajoitiin jossakiin siin 175km/h peliin muita esteitä ei oo.
     
  4. Karppa81

    Karppa81 1st gear

    Terve, juuri rekisteröituteenä käyttäjänä seurannut vähän foorumia ja ilokseni löytyi myös keskustelua 6.0 moottoristakin. Itselle tulossa maaliskuun aikana 2005v F-250 king ranch ajettu 12000m. Toivottavasti moottori kestää ja ei tulisi nuota kansi/egr ongelmia. Onko millainen homma käyttää tuo egr auki puhdistaa. Ei varmaan tarvi ensimmäisenä miettiä ohjelmaa moottoriin? jaksaa varmaan vetää kärryä ihan tuollaisenakin.
     
  5. rammi

    rammi 3rd gear

    Excursion liikahti aika mukavasti tolla vakiolla 6.0 padalla ja vedin n. 2,5t painosta kärriäkin sillä - nyt löytyy F250 samalla koneella.

    En palais 7.3 powerstrokeen, jos pitäisi valita. Tuontiautoon laittasin normihuoltojen jälkeen heti EGR deleten, jäykemmän pa-paineen jousen, uuden siirtopumpun varuilta, avaramman putkiston.

    EGR-venttiili on koneen päällä näkysällä, helppo irrottaa ja puhdistaa.

    FICM näissä pitemmän päälle oireilee, mutta niitä saa kohtuuhintaan uusia ja uusilla ohjelmilla. Vanhan boksin kun pistää takaisin niin hintaa jää 500eur (usd-kurssilla toki vaikutusta).

    Suuttimiahan noihin kans joutuu vaihtamaan joskus, se on työläämpi homma ja melko arvokkaita myös hinnaltaan. Mutta sama homma on muissakin uudemmissa dieseleissä.
     
  6. roitsi

    roitsi 1st gear

    Terse, täältäkin löytyy 6.0l TD, mistäs tuon uuden moottori ohjelman
    Sais tuommoiseen tuotteeseen?
    Itsellä Edgen säädettävä lastu, silti tuntuu menevän n. 17l/100,
    Tötteröhän on 05, f350 dually.
    Mitens teillä muilla, nostaako moottori kierrokset itse, jos jonkun aikaa
    Käyttää tyhjäkäynnillä?
     
  7. Karppa81

    Karppa81 1st gear

  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Roitsi: sinun täytyy ymmärtää et sun duallyn OMApaino on lähes saman verran kuin F-250/ Excun KOKONAISpaino.

    Tottakai se vie enemmän.

    Itsellä 7.3 neliovinen paripyörä, jo toinen menossa. Vanhempi oli takaveto, meni Edgen progammerilla tosi pienellä. Matkaa jopa 10l/100km, sekalainen 14.

    Nyt tää nelikko ei mene alle 15L millään.. On taas Edgen progammeri.

    Laita sellainen lastu/boxi/ohjelma jonka saat vaihdettua vakioksi leimalle.
     
  9. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Joo kyllä see kierroksia nosta kun on niillä pakkasillä vähä aika käyny tyhjäkäynillä. Kun kone kuitenkiin jäähty jonkun verrän ja ohjausboxi pyrkii pitämään konen käytölämpösenä. Ei tämä uusi softi ole vältämätön, jos paikallaoleva on ajan tasalla ja virhetön. Mun cursionissa kun oli viallinen, ilmeisest auton myyjä oli mahdollisest repäisenyt jonkun paikalla olnu tuunerin irti palautamat auton oma softi ennen sitä. No nyt ainakiin toimii ja samalla tuli aktivoitu kuskin oven nappilukko ja selvitety numerosarja, myös ovien automaatinen lukitus laiteti aktiiviseks. Pysy marakatid autossa, eikä lentää heti ulos kun oot johonkiin pysähtyny. :D Vastaa kun kuskii antaa siihen luvan 8) Mita ohjelmaa käytät siinnä lastussa norm. ajossa.
     
  10. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Nostaa, ainakin kylmällä koneella. Ensin käy normi kierroksilla hiukan aikaa ja sitten nostaa tonne tonnin paikkeille.

    V1ttu sentään, huomasin että syylärinnesteitä vuotaa jostain oikealta takapäästä. Valuu meinaan sisälokarin takareunaa pitkin alas ja jättää lätäkköä. Aattelin ensin että ilmastoinnin kosteutta sieltä vaan tiputtaa, mutta kyllä se sormeen tuntuu syylärinesteeltä. Piru kun sitä vuotoakaan ei saa oikein paikallistettua näin äkkiseltään. Pitänee kaivaa tunkki että mahtuu auton alle kattelemaan.

    Kelit on vaan sellaset ettei viittis näin flunssassa makailla hangessa taskulamppu seurana -20 pakkasessa. :mad:
     
  11. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Perkule, pakko oli mennä auton alle makoilemaan vaikka sairaslomilla ollaankin. Eipä se vuotokohta selvinnyt, jää jonnekkin ilmastointiroinien/puhaltimen ja sisälokasuojan välimaastoon. Näkyis valuvan sitä ABS anturijohtoa myöten alas ja siitä sitten sisälokasujan reunaa pitkin.
    Ei onnistunut näkemään vaikka makasin konehuonenkin puolella ja taskulampulla etsin vuotokohtaa. Pentele, toivottavasti se ei ole mikään EGR:n jäähdytysletku, mikä falskaa.
     
  12. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    :eek: no siel nurkil on kyl aika paljo kaikennäköist lämmityslaitet, ilmastointi. Mahtaks siel nurkil ol toi lämpparin ohjausventiili...? Sillä on tapaana vuota joskus. Ooks vuodo jatkuva, vai jotenkiin riipuvainen lämpötilast. Mun autos kans vuoto siin EGR coolerin tulevan jäähdytinnesten putken ja siinnä jatkona olevan kumiletkun-klemmarinyhdistelmän välist. Mut vuota pakkasilla, muuten ei ja on sen verra pahas paikas, et ei pääse käsiks imusarja purkaamatta. Ei uskalla läht nyt värkämä et ei vuoto pahenis. Kun toi EGR delete suunitelmissä ja tehdan sit kerralla. Neste valuu pitkiin mootori lohko ja tippu starttimootorin kohdalta maaha. Vuodo ei oo paha ja kerra paris viikos pitaa vilkaist tilannet. Mul mahtuu kyllä ilman tunkii sinne :D Vaihdioin viimetalvenä startiikin lumihangen päällä :oops:
     
  13. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Tässä oon näitä diisselifoorumeita selannut jo tuntikaupalla. Löytyiskö mistään kaaviota miten tuo jäähdytysjärjestelmä on oikein rakennettu?

    Kyllähän tuo vuoto suht rajua mun mielestä on eli tippa per 2 sekuntia.

    Tarkoititko sitä EGR coolerin oranssia letkunpätkää joka on turbon alla?
    Siitä on uusi päivitetty versio saatavilla. Asennus kuulemma onnistuu jopa turboa poistamatta.
     
  14. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Jaahas, piti käydä räpsimäsä jokunen kuva jos olis tuo vuotopaikka selvinnyt, mutta ei mulle ainakaan auennut. Näkyy olevan toi EGR:n letkunpätkäkin sitä uudempaa päivitettyä mallia eli sininen. Noista kuvistahan voi nyt sitten jokainen arvuutella, missä se vuoto vois olla.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. rammi

    rammi 3rd gear

  16. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    En jaksa oikein uskoa että EGR coolerin liitos vuotaa, kun se ainoa paikka mistä yleensä falskaa, on päivitetty tuohon parempaan versioon eli siihen siniseen letkupätkään ja tiivisteisiin. Lisäksi tuo kansien välitila on täysin kuiva.
     
  17. musse67

    musse67 3rd gear

    Onko lämppäriltä tulipellissä "juorureikää" jos kenno alkaa vuotaa?
     
  18. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Ulkomaan foorumit osaa kertoa tuollaisesta tapauksesta, että apukuskin puoleinen matto kastuu, jos kenno vuotaa.
    Empä tiedä onko siellä juorureikää. Pitää lauantaina tutkia tuota tarkemmin, jos vaikka flunssa olis helpottanut ja keli hieman lauhtunut. Lumessa makaaminen kun ei ole oikein lämmintä puuhaa. :)

    Aattelin joskus, että tällä iällä en enää makoile autojen alla, mutta näemmä toisin kävi. :rotfl:
     
  19. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ...joo juuri sitä letkunpätkä. Aika mestari saa ol kyl jos sen pätkän vaihtaa turbon paikallaollessa :eek: mut kai siinnä joku vippaskonsti on sit jos näin väittävät. Aika oudos paikas tuntuu olevan vuodo. Samassa nurkassa, mootrin takaosassa pitais ol toi lohkolämmitykseen kennokiin...?Kuviistä ei kyl mitä näy, lohko kuiva siit EGR putken kohalt, lämparin kraana kans. Tietty asia pitais näky "in live" mut jos noin reipas vuoto on luulis ny löytyvän paikka. Ja jos lämppärin kenno vuota sit kastuu appari lattiamatto ja autos on kyl sen jälkeen aika paha jäändytinneste haju. No mut jos otat tuon lokarin paikoilt, jos ei muuten näy, kai sielt takaa näkyy sit mis falskaa.... :odroll:
     
  20. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Kuulemma 10 min homma, kun sen osaa ja on 1 erikoistyökalu, eli matalanmallinen lituska räikkäavain.
    Tässä on yksi ohje kuinka tuo tehdään:
    http://www.thedieselgarage.com/forums/s ... rbo&page=2

    Pakkasmittari näyttää -25 ja flunssa jatkuu. En taida ryömiä tänään auton alle. Huomiseksi luvattu -7, jos sitten vaikka tarkenis. :)

    Se lämppäriblogi jää siihen startin yläpuolelle ja vasemalle siitä pakkaspropusta. Ovatten kuulemma joissain kieseissä vuotaneet. Toi lämppäriblogi on vakiovaruste kaikissa 6.0 koneissa, mutta piuhaa ei ole vastaavasti asennettu kaikkiin.
     

Kerro tästä muillekin!