Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    Tähän unohdin vastata pitkässä vuodatuksessani, sorry!

    Mitä tarkoittaa jalkojen alla oleva separaattorin suodin? :D
    Anteeksi maalaisuuteni..

    Emme myöskään yli nelikymppisinä ole enää sitä Karjalalippikset tötteröllä subbarin kartiot kaarella ajelevaa porukkaa (jaa, emme oli ikinä olleet, heviä sen olla pitää) jonka päätarkoitus on kaivaa pelistä kaikki mahdollinen irti.
    Se kulutuspuoli on toki tärkeetä, että eikös sitä vaikkapa SCT-tuunerilla saisi suitsittua?
    Tiedostamme toki että iso auto vie, emme siis haaveile Volskin kulutuksien perään, hehe...

    Onko tietoa että millaista sanktiota rapsahtaa jos nopeudenrajoitinta käpälöi ja miekkataksi yllättää?
    Tokihan silloin kulutuskin nousee mutta kulkis nyt ees vaikka 100-110 km/h.

    Pakopuolen avartaminen olisi hyvä juttu ja jos sillä tosiaan voidaan säästää kansipahveja niin eipä ole estettä. Mitenkäs minä sitten selvitän että onko siinä hiukkassuodatin?
    Näkyykö se päällepäin tai vaikkapa VIN-koodista?

    Edit:Nopeudet
     
  2. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Sitä primääriä polttoainesuodatinta varmaan tarkoitetaan.
    Hiukkassuodatin on vasta 2008 mallissa, joten katti vaan "tyhjäksi" ja avarampaa vaimentajaa...
     
  3. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Poliisia tuskin kiinnostaa, onko rajoitinta vai ei, koska tämä on katsastuksen tehtävä. Ajoneuvokohtainen rajoitus on joka tapauksessa 80km/h. Itse ajelen muun liikenteen mukana yleisten rajoitusten puitteissa. Aika pieni riski että sinut liikennevirrasta pidätetään satasen alueella jos satasta ajelet. Eri asia sitten, jos on huono tuuri ja nopeus karkaa esim.ohituksessa reilusti yli yleisrajoituksen ja ajat tutkaan. Silloin sinitakeilla on kaikki valtit rahastaa raskaan mukaan!
     
  4. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Kuulosta lupaavalta. Jos laatikko on olnu pöydällä auki on tietenkin kaik öljyt olnu kans poies. Ja ei tarvi pestä. Tarkoitin sitä jos on epäilys että lootassa on väärät öljyt. Jos ne tiivistet siel hajoa sit ilmeisest on öljyt liian kaua pyöriny siel, jäähdytimen suodin tukossa, tietty se pitais ol ns By-pass suodin eli jos tukkeudu päästä öljyt suodimen ohi. Tai kuiteenkiin väärät öljyt tai sit siihen on lisattu jotaakin väärä öljyä. Toinen suodin on lootas sisällä. Jos siel jäähdytykseen puolel jotain tukos, sit see näky yleensä kun lootan öljyt rupaa lämpenee liika. Siinna autossa pitais ol jo varojärjestelmä. Eli jos loota jostaakin syystä lämpene liika sit sa kuulet siitä kyllä ja jos ei välitä, sit PCM säätä tehot puolille.
    Se separaatori suodatin on siin rungon välis sun jalkojen kohdalla suunilleen. Katot altapäin, sit näet. Ne naftat kannatta pääst joka tapaukses sielt sen tyhjennyspropun kaut poies, kun rupeet suodatinta vaihtama. Muuten valuu see nafta suodatinkantta poies ottaes sulla hihasta sisälle ja varma kenkaastakin löyty lopuksi sitä :lol: Siinnä kotelon sisällä on myös PA pumppu. Omas autos otin sen koko pakoputkiston poies ja tilalle tuli Magnaflowin 4" turboback rosterirööri missä yksi vapaavaimennin välis. STC tuuneri on iha asjallinen ja see toimi hienost. Mut kuitenkiin muutkin asjat pitais ol kunnos , kun see ei korja mitä, lisaa vaan syöttö. Mut niinkuin itekiin ymärsit, siit ei mitä ekoautoa tulee. Jos onnistuu saama kulutuksen siihen 12l paikkele on hyvää. Mun autos see pyöri jotenkiin siinnä paikeilla. Talvella nouse jokseekin 14l lähelle. Ei oo tuuneria. FICM yksikkö on pikkasen tuunattu. Mut auton PCM-n softi on kirjoitetu uudelleen. Eli päivitetty. Emäntä on toki pysähtäny joskus mittarin lukeman jopa 9 litraan päälle :eek: miten tarkka see mittari nyt onkiin. Noh mulla see ainaakin ei onnistu, enkä tottapuhuen ole kauhest yritanutka. [​IMG]
     
  5. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Hyviä kulutuslukemia! Tietääkö joku onko Excursionis eri välitykset kun F-sarjas?
    Meikäläisen ennätyslukema oli 1200km maantieajossa toi 12l satasel, mutta jos mukaan tulee vähänkin kaupunki ja nurkka-ajoa niin heti ollaan 15 litrassa.
    SCT tuneri ei mulla ole vähentäny kulutusta koska auto kiihtyy nyt niin hienosti :)
    SCT myös ohjelmoi vaihteiston uudestaan, joten jos ei halua tehoja, niin vaihteet kyllä vaihtuu nätimmin. Ja myös ohjelmoi egr häiriökoodit pois deleten jälkeen.
     
  6. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    Tilattiinpas sitten Carfax-raportti ja sieltä ilmeni yksi pienempi ja yksi (vai useampi?) isompi hämminki.

    Additional History -
    Accident / Damage

    DMV title problems reported. Accident reported 12/18/2020. Water damage reported on:
    05/25/2013 and 08/25/2013. Vehicle sold at salvage auction on 08/25/2013.


    Detailed History – listaus kertoo:

    12/18/2010
    Accident reported
    Involving right side impact with another vehicle
    Minor right side damage reported
    Airbags did not deploy


    Mutta sitten meneekin mielenkiintoiseksi:


    05/25/2013
    TOTAL LOSS VEHICLE
    Vehicle declared a total loss by an insurance company
    Flood damage reported


    Seuraava merkintä asiassa ja yleensäkin:
    08/12/2013
    Title or registration issued to insurance company
    SALVAGE TITLE/CERTIFICATE ISSUED
    FLOOD DAMAGE TITLE ISSUED

    08/25/2013
    Flood damage reported
    Sold at salvage auction

    08/27/2013
    Vehicle purchase reported

    Ja viimeinen merkintä koko listauksessa:

    09/13/2013
    Dealer took title of this vehicle while it was in inventory
    SALVAGE TITLE/CERTIFICATE ISSUED
    FLOOD DAMAGE TITLE ISSUED
    REBUILT TITLE ISSUED


    Eli auto on ollut jossain kohtuullisen lievässä kylkikolarissa, ja siitä nyt ei kai sen enempiä harmeja ole ehkä jäänyt mutta tuo vesivahinko onkin sitten isompi täräys.
    Noita merkintöjä flood damagesta on useita, lienevät kuitenkin saman keissin ilmentymiä eri paikoista missä autoa on käsitelty hässäkän jälkeen?
    Ettei noita tulvavahinkoja (vai miten lie ajelleet auton veteen) ole useampia?
    En oikein ole varma että luenko raporttia ihan oikein.


    Omistajia sillä on ollut jenkeissä 2 kpl. Kolari ekan omistajan aikaan ja vesivahinko toisen.
    Saanut ekan omistajan toimesta raportin mukaan säntillistä huolenpitoa mutta toinen omistaja ei ole edes kerinnyt aloittaa huoltotouhuja kun 7 viikon omistajuuden jälkeen auto pääsi uimaan.
    Jonka jälkeen vakuutusyhtiö lienee lunastanut kinnerin.

    Onko teillä hajua että mitä tuo ”DMV title problems” voisi tarkoittaa?
    DMV vissiin on joku vähän Trafin tyyppinen puulaaki joka osavaltiossa, käsittääkseni.


    Mitäs olette mieltä autosta tällä historialla?
    Lieköhän hyttiä sitten laitettu uuteen kuosiin koska auto on sisältä melkein kuin pakasta vedetty..
    Voisiko auton peruutusvalo-ongelmiin olla syypäänä tällainen kastuminen?
    Pakkivalot eivät syttyneet kun heppu kävi meillä autoa näyttämässä.
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^Ole hyvä.

    Johtuen autojen paljosta ja monimutkaisesta sähköistä ni en edelleenkään koskisi. Kun sähköongelmat alkaa ni se suo upottaa joka askeleella vain lisää.
    Riippuu tietysti kuinka paljon ollu uimassa mutta silti kun on vielä vapaus valita ni en koskisi.

    Muistatko mitä kerroin Ö;stä ja A;sta? Tää on just niitä.
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei perävälitys ole noin yksinkertainen juttu. On tainnut olla ainakin 3 eri vaihtoehtoa eri varustepakettien kanssa. Kulutus riippuu painosta, virotyksestä ja ajotavasta. Esim Excun kokomaispaino on pienempi kuin crew cab paripyörän omapaino.
    Yhtään todenperäistä ajotietokonetta en ole nähnyt/ kuullut. Se on jenkeissä nimetty liar-meteriksi eli valehtelijamittariksi. Tankkaa täyteen, aja tietty matka ja tankkaa taas. Niin saat tarkemman tuloksen.
    Itsellä liar-meter näyttää 10L/100km ja todellisuudessa menee 18-22L/100km kärryllä tai ilman.
     
  9. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    Jees, kyllähän tästä nyt päänraapimista tuli.
    Jenkeissä jälleenrakennettuja autoja on vaikea saada vakuutettua ja taisipa olla joku osavaltio missä niillä ei saa edes ajaa.
    Periaatteessa - siis periaatteessa - voisi olla mahdollista että auto olisi fiksattu hyvin ja aivan kelvollinen laitos.
    Mutta sehän tässä nyt vähän tökkii että auto on mitä ilmeisimmin aika pian kastumisen jälkeen laivattu Suomeen - tai ainakin Carfaxin merkinnät loppuvat tuohon 13/09/2013-päiväykseen ja sitten ei olekaan tietoa auton vaiheista.

    Ilmankos myyjä oli hövelinä tunkemaan merkkiöljyjä ja suodattimia mukaan kauppaan.
    Kauppahan on siis jo tehty (autot vielä vaihtamatta) mutta tuskinpa kaupan peruminen olisi aivan mahdottoman kaukana tässä tapauksessa ellei sitten myyjä tulisi vastaan jonkin aivan erikoisen takuun merkeissä.
    Mutta ehkä mieluiten kaupan purku sitten.

    Pitääpäs olla yhteyksissä myyjään!
     
  10. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Itse lasken aina tankatut litrat ja kilometrit, vaikka mun auton Liar-meter heittää vaan keskimäärin 1 litralla.
    Se painohan siinä tietysti vaikuttaa kun oma f250 painaa 3700kg, eikä ole edes paripyörillä :)
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kastunut auto on aina käsiteltävä niin että se on huono. Jos jenkeissä missä on tieto&taito ja halvat varaosat nämä kuitenkin myydään heti huutokaupoissa pois maasta ni miks ne olisi parempia täällä. Kannattaa ottaa ne vaaleanpunaiset lasit pois päästä ja nähdä että jobbarit tekee tätä työkseen/ tienatakseen max hyvin, ei hankkiakseen kavereita.

    Se että kohdalla on uinit auto, ei kenenkään pidä olla niin hullu että alkaa siitä korjaamaan kunnollista, kaikki sähköt, verhoilut, äänieristeet, ruostesuojaukset, akselistot, vaihteistot, moottorin lisälaitteet mahd. moottorikin yms

    Helpompi pysyä erossa/ myydä eteenpäin eikä alkaa moiseen savottaan.

    Joku aika sitten tuli vastaan hieno 6.4 Ford, hinta oli pois yleisestä linjasta ja oli tuotu Puolasta. Tiesin heti että nyt on paskaa taas paketissa. Ja olin oikeassa. Tulva-autohan se. Eikä kauaakaan kun ongelmat alkoivat, nyt on vaihdettu jos vaikka mitä sähkö-osia joita ei vielä pitäisi vielä ton ikäisissä vaihdella. Ihanan kallis tulee halvasta autosta.
    Mikä suomalaisia vaivaa kun kaikki pitää aina itse kokeilla ja oppia kalliimman kautta?

    Tämä näyttää olevan todellakin toistuva tarina näissä autoissa. Hinnat kun tuli alas ni autot meni aivan ala-arvoisiksi.
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Itse lasken aina tankatut litrat ja kilometrit, vaikka mun auton Liar-meter heittää vaan keskimäärin 1 litralla.
    Se painohan siinä tietysti vaikuttaa kun oma f250 painaa 3700kg, eikä ole edes paripyörillä :)

    Siis oma vai kokonainen?

    Minun paripyörän omapaino 4120kg, kokonaista sit yli 5200kg.
     
  13. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    Elä nyt vielä menetä toivoasi! :D

    Vakavasti, oikeassa olet.

    Tässä kuitenkin lienee peruste kaupan purkamiselle?
    Pitääpäs ihan kysellä lakimieskaverilta mutta ihan näin maallikkona tuntuisi että nyt olisi perustetta moiselle.

    Seuraavaa (millä koneella sitten onkaan) yksilöä valitessa pitää selvittää se Carfax heti kärkeen ettei tule tällaisia päänraapimisia uudelleen.
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Siis minullehan on aivan samantekevää minkälaisen vastukkeen kukin itselleen hommaa.

    Minä vaan nyt taas ihmettelen ääneen tätä touhuu. Kuulen viikoitan tämän saman tarinan. Ihmiset ostaa Suomesta autoliikeestä aiton ja viikon parin sisään huomaa että täähän on aivan paska ja sit vasta aletaan tekemään kotiläksyjä kun ne olisi pitäny tehdä ennenkuin laittaa nimiä paperiin.

    Nämä ovat kalliita ja monimutkaisia korjata.
    Ei kannata ostaa projektia!
     
  15. Tonto75

    Tonto75 2nd gear


    Tää alkaa olla takaraivossa meillä! :)
    Asia lienee paperisotapoliittinen tässä tapauksessa koska Ford on Salossa ja Volski vielä meillä pihassa.
    Meilasin myyjälle Carfax-raportista, odotellaanpas mitä vastaa.
     
  16. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Omapaino 3700kg ja mutta kokonaista vaan 4550kg...
     
  17. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    Sain sitten myyjän kiinni ja kyllä sieltä n. kuuteen kertaan tuli (luonnollisesti) tieto että auton uiminen tuli myyjälle aivan puun takaa.
    Tiesi asiasta tai ei, niin sanoi että kaupan purkaminen on potentiaalinen vaihtoehto ilman mitään kitinöitä. Tai sitten laitetaan uusia renkaita tms. ihan mitä vaan mukaan.
    No, arvaahan tuon että tällainen peli voi olla nahkea myytävä joten ymmärrettävää lastata kaikkea ylimääräistä kyytiin että jos heltyisimme.

    Pirssi on nyt http://www.usatrucks.fi/ - nimisellä pajalla nesteiden ja suodattimien vaihdossa sekä peruutusvalojen toiminnan palauttamisessa.
    Keskustelin myös ko. yrittäjän kanssa tilanteesta ja hänkään ei kuulemma ollut tiennyt auton kastumisesta (=auton myyjä ei ollut kertonut).
    Jenkeistä autoja tuovana herralla oli jotain tietoa näistä ”Flood Damage / Total Loss” - keisseistä ja tuumi ensi käsityksenään että se voisi olla hyvä merkki että auto on yleensä saatu siellä liikenteeseen – hyvä merkki siis siltä kannalta ettei auto ole uinut silleen, että näkyi vaan antennin pää muun auton ollessa uppeluksissa.

    No, oli siinä puhe että nesteitä vaihdellessaan tutkailevat autoa sillä silmällä että näkyisikö merkkejä auton kohtaamasta tulvasta / sen vakavuudesta ja että voisiko nykykunnosta tehdä päätelmiä – ja juu, on tiedossa jopa minulla että ei ne (mahdolliset tulevat) sähköviat varmasti näy päällepäin.


    Kaveri myy Fordin alkuperäisavaraosia joten saattaa olla hiukan myyntipuhettakin mutta sanoi, ettei PSD 6.0-koneeseen pidä laittaa sitten kertakaikkiaan eikä ikimaailmassa mitään muuta jäähdytinnestettä kuin Motorcraftin omaa Goldia.

    Pakopuolen avartamista piti hyvänä ideana mutta sitten tunki myyntipuhe mukaan ja alkoi kaupittelemaan edustamaansa rööriä.

    EGR:n deletoinnista jutteli että hän tekisi asian niin, että poistaisi myös sen coolerin sieltä delete kitin asennuksen yhteydessä.
    Mitäs mielipiteitä siitä tai yleensä?
     
  18. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Naputeles toi auton VIN siihen sivuston etsintään http://www.autobidmaster.com/carfinder- ... -auctions/ jospa löyty sen auton alkuperäisiä kuvia. Sit näet minka verran see upponu on ja myös minkaverran on kasas olnu. Osat päättä sit mita teet. Vaik tinkit hintaa jol ei kovin pahalt näytä. Noh... oisko siinnä syy vaihdeston.... ,noh spekulointi tietty. Kato jos löydät kuvia siit.
    Tuosta kulutuksest, kyllä ma olen laskenu sitä kans joskus kun viitin. Toi kompuuter yksikö tuli joskus korjattu, see näytti alku aika mieluisia nr jopa 6 litraan lukemia :poff:...ja sit pimeeni kokonain. Noh nyt on läheempana todellisuuta. Autos alkuperäiskokoiset renkaat. Nostetu on sopivaasti.
    EGR poistamiseen on monta mahdollisuuta, yksinkertaisin on sen coolerin päiten umpeen hitsaminen. Sit ton kitin asentaaminen. Mika muutta apumiehanpuolisen sylinteririviviin turbole tulevaan pakoputken suoraks. Eli siihen ei jää sitaä kolmio enä. Mika aiheuta sen sill umpinaisel putkepääl sitä ns "popop" ilmiö siinnä rööris, mika jonkinverran jarruta virtausta.
     
  19. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    pimeroolis, laitoin sulle YV:llä sen VIN-koodin, en ainakaan itse löytänyt.
    Viitsitkö kokeilla että onko sulla enempi homma hallussa?
    On toki mahis että sakkasin jotain..

    Lieneekö noita saitteja useampia jenkeissä?

    Edit: Onhan näitä.
    Löytyi saitti josta löytyy 4 taalalla 2 kuvaa autosta.
    Pitänee sijoittaa.

    Edit 2:
    Ei mene VISA-maksu läpi, vaikka samaisella kortilla toissailtana maksettiin se Carfax.
    Laitoin kyselyä että missäs mättää, saapa nähä että tuleeko vastausta.
    Olis ollut kiva kattoo ne fotot.
     
  20. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jo näytä silt ei oo ns Copart keskuudessä myyty. Niitä sivujä on siel paljon. Mut suuri osa niistä ei esitele kuvia. Tai sit jotakiin ei mitää puhuvia. Coparti säilytä kuvia kyllä aika kaua, jos niiten järjestelmas asia on olnu. Jopa yli 5 vuotta sitte myytyjä autoja löyty. Katotaan jos kerkiin selaa viel.
     

Kerro tästä muillekin!