Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. Eskobastion

    Eskobastion 1st gear

    Jos kylmänä lähtee, niin epäilisin vuotoa korkeapainejärjestelmässä pumpun jälkeen. Kuuma öljy notkistuu ja järjestelmään ei vuodon takia synny tarpeeksi painetta.

    Hakusanalla "powerstroke 6.0 no start hot" löytyy DieselTechRonin diagnostiikkavideoita..
     
  2. Hampuusi

    Hampuusi Gearhead

    Kyllä "powerstroke 6.0 no start hot" haulla löytyy videoita mutta noissa ei ole mitään samaa venttiili koppien alla, Kaikki anturit on uusittu, öljyn paineet suutimilla käynnissä ollessa erin omaiset eikä tule vikakoodeja
     
  3. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No mitkä kaikki anturit on uusittu, siinnä mootorissa on niitä aika monta. Mitka ovat öljyn korkeapaine erinomaiset paineet, miten ne kehity startaessa kuumalla mootorilla. Alle 500psi paineilla mootori ei startta tai sit käy huonosti. Kyllä niis videoissa on 03-04 mootoreissä aikalail oikeat vermet, 05 onkiin jo sit erilaiset palikat. Korkeapaineenpumppu on aika lail syyllinen siihen. Mut myös vuodavat korkeapaineen järjestelmän liitokset lisaavat epävarmuuta. Tossa videossa Ron jättä tekemat olelisen asian, eli yksi syypä siihen korkeapainen pumpun tuhon siaitse siinnä oilcoolerin alla ns oil reservoiris, mistä saa HPOP pumppu tarvitavat öljyt.

    Tämä sihti suoja HPOP pumpun imua ja on alkuperäisest muovinen ja hajoa jossakiin välis, noi muovikappalet imetaan HPOP pumpun ja se tuhoudu. Eli kunnon testeri mika pysty seuraama reaaliaikast data ois kohdalla, pelkaat vikakoodit ei auta eteenpäin, kato sit Ronin videota, suht selkeast selitety asia. Ei kannata sokeast vaihta osia, kannata selvit syy ensin.[​IMG]
     
    Muokattu: 11.10.2016
  4. Hampuusi

    Hampuusi Gearhead

    Ongelmana on starttauksen aikainen öljyn paine joka on lämpimällä moottorilla vain 120 psi käynnissä ollessa tyhjä käynnillä lämpimällä moottorilla 880 psi korkeapaine pumpulla uusimisen jälkeen ajettu 70000km ei pitäisi hajota näillä kilometreillä ipr:än sihti oli ehjä, samalla uusitiin myös ipc korkeapaine puolelta ei myöskään löytynyt vuotoja.
     
  5. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    toi 120 psi on startaukseen liian vähä ja jos seuraat asia, sit mootori startaa vasta siinnä 500 psi paikel. Mita kaikea uusimisen yhteydessä tehtiin? Pyöritaks startti mootoria iloisest?
     
  6. Hampuusi

    Hampuusi Gearhead

    Starttaa tosi ripeästi korkeapaine pumppu uusittu korjaamolla joten tarkka tietoa kaikista vaihdetuista osista ei ole mihin mahtaa perustua moottorin sammutus katkaiseeko öljyn vai polttoaineen syötön suuttimille.
     
  7. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jaha. Jos nyt katot sitä videot uudellen tarkka ja kuuntelet mista Ron puhu. Ja vertaat niitä videos käytössä olevan testerin tietoja mita Ron moiti, omaan koneen tuloksin... eli ICPn voltit startaessa IPR prosentit? IPR pitais pysy siinä kuitenkiin 20-30prosentis jos nouse siihen 80 paikele niin joku se saa vääran käskyn ICPlta tai on pumpu kypsä tai sit vuota joku liitos pahasti. Kun näkemat niitä on aika paha sano mitään. Tiety vois koit tiedystel, mita osia, tiivisteitä, O-rinkulaita vaiheti pumpun vaihdon yhteydessä vois jo vähä hahmota asia. Joskus on on ton näköinen scriini näkyny oilcooleria irroitessa, mika sit tarkoita jo uuden HPOP hankinta. [​IMG]
     
    Muokattu: 11.10.2016
  8. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    PCM lt katkaistan virta ja sitä rata. Ja perusasiat, oikea öljynsuodatimen kansi, suodin. Miten see startaa kuumana, lupaileks, joutuks pitkää sahaa, meeks see lopulta käynti. Vai startaako sillä miten sattu, välil hyvin, välil huonost?
     
    Muokattu: 16.10.2016
  9. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Valitettavasti tuo Diesel Tech Ron lähti autaammille metsästysmaille. :(
     
  10. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jo valitetava juttu, varma osajaita riitä, mut kun niitä videoita ei kovin moni viiti väsät. Ja tietenkiin hän lähestyi asioin sillä logikalla ja jotenkiin asjallisel ymmärätäväl tyylil. Koitti ol ns avuksi. No ja tietenkiin varma kokemusta asiast riitti. Onneks videot on tallessa. Ja niissä näky ne perusasiat. Jos ne osa viel yhdistä onkelmiin, niin saatta ratkaisukiin löyty ainaakin mootorin puolel.
     
  11. Eskobastion

    Eskobastion 1st gear

    Huh, meinasi alkaa illalla taas kylmäämään, kun Ford heitti vikavalon päälle ja ilmoitti P2285-koodin. Onneksi selvisi, että ICP-anturin johto oli päässyt jostain syystä irtoamaan. Mielessä jo kävi, että kuinkahan kalliiksi nyt tulee.. ;-)
     
    Janne76 tykkää tästä.
  12. jaakos

    jaakos 1st gear

    Morjes, allekirjottaneesta tuli nyt loppiaisena -05 f350 6.0 4x4 king rach foortin omistaja :) egr delete kit , arp kannenpultit sun muut on pistetty kuntoon niin ei pitäisi niissä olla huolia, mutta mitä saan tehtyä kuskin ovessa ulkopuolella olevista nappuloista? Joku lukko koodi/muisti?

    -Jaakko
     
    Tonto75 ja Janne76 tykkäävät tästä.
  13. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Onnittelut hyvästä valinnasta!
    Niistä oven numeronapeista aukee ovien lukot, ja menee myös ovet lukkoon jos haluu vaikka jättää koneen käymään. Oikea 5-numeroinen koodi löytyy hytin etuseinästä pehmusteiden alta, todella hankalasta paikasta. Helpommin sen saa Fordin IDS testerillä luettua tietokoneelta, jos sellainen löytyy lähistöltä.
     
  14. jaakos

    jaakos 1st gear

    Aivan, toistaseksi en taida tarvia moista toimintoa :)
    Saa kaupata myös jotain näppäriä 20" vanteita/renkaita jos sattuu olemaan!
     
  15. Eskobastion

    Eskobastion 1st gear

    Kannattaa ehdottomasti kaivella se masterkoodi sieltä ohjaustietokoneen alta ja vaihtaa uudet koodit. Koodin vaihtamiseen on tiedot auton ohjekirjassa.

    Kuinka monella entisellä omistajalla tai omistajan tutun tutulla voikaan olla tiedossa entisiä koodeja?

    Tai jos sattuu käymään niin, että auton ovet menee jostain syystä lukkoon, kun avaimet on virtalukossa..

    Nimim. Falckin suorittama oven aukaisu maksaa yli 200 euroa.
     
    Janne76 tykkää tästä.
  16. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Milla tavalla Falcki muuten avas sen aika massiivisen oloisen oven? On tieteenkin hyvä tietä sitä ovikoodi. On aika näppärä juttu. Tietysti se pitais ol aktivoitu. Sen saa tarkastetu, painamalla samanaikasist kahta viimeistä nappula, pitais lukit kaik ovet ja luukut, VIRTAAVAIN ON SYYTÄ OL TASKUSSA jos ei koodi ole tiedossa. [​IMG] [​IMG]
     
  17. jaakos

    jaakos 1st gear

    Sellanen muuten vielä että miksi mulla on kaksi laturia? Oikein järkevää vastausta en ole kuullut
     
  18. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    On varma ensmainen ostaja tilannu auton sellaisena. Niitä sai kahdella laturilla. Tä auto on erinomainen perävaunun vetäjä ja jos perässä roikui talon kokoinen asuntovaunu, sit ei yksi laturi riittä koko sähkön tuotamisen. Se ei oo paha asia, kipina riittä, toisalta on kuitenkiin yksi pyörivä(kuluva) kapistus lisa. Mut ei kannata huolehtia, niin kaua kun ne toimi. Vilkaise lavalle, ooks siel jälkiä paikalla olnusta puoliperävaunun vetopöydästä.
     
  19. Eskobastion

    Eskobastion 1st gear

    Raottivat ovea hieman isolla ruuvimeisselillä ja ilmapussilla, ja työnsivät sen jälkeen ohuen vaijerin/tikun oven välistä, jolla saivat lukituksen auki. Aikaa meni varmaan enintään 10 minuuttia itse työhön. Että en suosittele kyllä rikkomaan yhtäkään ikkunaa autosta, jos ammattilaisen saa paikalle nopeasti. Tulee todennäköisesti halvemmaksi.

    Fordiin ei siis jäänyt mitään jälkiä ko. operaatiosta.

    Joku tuollainen sillä oven avaajalla oli varusteissa:
    http://www.ebay.com/bhp/air-wedge
     
  20. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Moro

    Onko viimeisiä vinkkejä kansiremppaan ryhtyvälle?
    Voortti on ilmoitellut paineiden noususta, mutta nesteitä ei pahemmin ole vielä sylkeny ulos, huomasin vaan että paineet ei laske vaikka kone jäähtyy kylmäksi yön aikana. Mittasin paineet ajon aikana, ja kyllä se paine nopeasti nousee kovassa kiihdytyksessä siihen 1,1 baariin jossa paisarin korkki päästää ulos.

    Yritän suoriutua kansirempasta hytti paikallaan, kun ei ole tota 2-pilari nosturia omassa tallissa. Takimmaiset pultit tulee olemaan ongelmallisimmat saada mahtuu. Muuten homman pitäis sujuu hyvien youtube-videoiden opastuksella :)

    Fordin oem kannentiivisteet ja arp pinnapultit tilattu, sekä varmuudeksi venttilivarsien tiivisteet jos tulee vettiilihommia yllätyksenä. Suuttimien tiivisteet menee samalla myös vaihtoon.

    Onko kellään kokemusta siitä, kannattaako tai onko tarvetta tehdä venttiileille myös hiontaa kannen plaanauksen yhteydessä?
     

Kerro tästä muillekin!