Power Stroke 6.0

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. pimeroolis

    pimeroolis 2nd gear

    No mitekan nyt sais sen mielipahan jäähdytety. Ehkkä on turha syyttä autoa, kun on vaan tekninen kapistus. Jos myyjä ei puhunu sulle mahdollisist murheistä, sit joku se ei itekä tienny tai ei halunnu puhua tietyist syistä. Mut perusteelinen päteeva diagnoosi ja asjatunteva kaveri ois varmast autanu ostohetkel. Kun ne jo olnud murhet näky diagnoosikonen näytöl. Siin ei kyllä lue että "älä osta sitä" mut mahdolliset murhet olis etukäteen tiedossa. PA pumpun vaihton syy ei oo tiedossa, eks see tehny paineita tai oli joku muu asia. On sit kyll tietyn ajan jälkeen kuoleva osa. Näkemät auto o varmasti kaikien ennusteiten laitamine pelka spekulaatio. Myös kun ei tiedä mita siihen on jo tehty ennen sua. Mut yleisest sen VM mootoris mene tietyen mailien jälkeen rikki toi HPOP scriini ja aiheuta pumpun hajomisen, niinkui sulla jo kävi. Sit rupeevat vuotama suurin osa niist O- rinkuloist mitka liityvät siihen korkeapainen järjestelmän. Koska rupee vuotama, riippu huolon tekemisen huolelisuutesta ja millaist ööli ja suodatimia käyttä. Mut see tie on valitetavast käytävä läpi. FICM yksikkö rupee tempuile, on korjatavis. PA painen regu väsähtä ja on uusitava. On eritäin tärkeä osa, kun siitä riippu ruiskujen elinikä. Pitkää madallala paineella ajaessä mene suutimet pilalle. Sitä ei diagnoosi esitele, pitaa tarkast mekaanisest painemittaril. EGR cooler ei oo sen VM mootorin onkelma jos on paikal alkuperäinen pyöreä rosteri versio. Jos on jo vaihettu neliskanttiseks kannata tulpat. Eli täs tapaukses jos sul jo kerra see HPOP pumppu hajos ois kannatanu samalla avauksella vaiht ne suutimin ja oilrailein liityvät tiivistet, oilcooleri ja see scriini. Avaat turbo ja putsat sen geomeetrian toimemekanismi. Koko sen toimeenpiteen ois kulunu noin kaksi päivä yksi auki ja toinen kasaan. Noh kolme päivä. See mootori on huomatavast erilainen vertaen euro tai japsidiiselein. Ja sen remontti kannata teeta asiantunteval tahol, et ei tarvis sit haukku maailma mustaaks. Sen mootorin remontti kannata teha kokonaisuutes , ei vaan elliminoi yhtä palikka. Tulee muuten tehty paljon turhaa aikavievä ja kallista touhua. Noi tarvitavat tiivistesarjat ja palikat ei oo erityisen kallit ja niiten saatavus on sellaisen kolmen päivän juttu, riipu paljonkon suostu maksama lähetyksest. Lukuunottamat tietty HPOP pumppu ja no ehkkä oilcooleri. Tekin omas autos juuri ne toimeenpiteet kun on kans 03 versio. Ja on pelannu jo ehkkä 4 tai enemänkin vuotta sen jälkeen, no startin palaaminen ehkkä, mut sekin on kuluva osa.
     
    Muokattu: 30.11.2018
    tappokinnas ja Janne76 tykkäävät tästä.
  2. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Hitto ku himottais jo itteekin kuuslitrainen Natikka, harmi vaan että auto siinä ympärillä(International MXT) maksaa aika sairaasti! :D
     
    pimeroolis tykkää tästä.
  3. pimeroolis

    pimeroolis 2nd gear

  4. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Miksi ihmeessä laatikko pitäisi vaihtaa? Eikös tuo 5R110 ole väkivahva ja hyvä loota?
     
  5. Janne76

    Janne76 2nd gear

    Nyt on uutta poweria FICMiin :)
    https://share.icloud.com/photos/0Ew_hHTOilEeDzO90prO-_iZg
     
    Muokattu: 1.12.2018
  6. Ivar

    Ivar 1st gear

    Onkos täällä kukaan ilmannut jarruja, onko siinä joku jekku vai pitäiskö onnistua ihan normaalein menetelmin?
    Viimeks kun vaihdoin etujarrusatulan männät niin sai ihan pirun kauan ilmata että toimi taas normaalisti.
    Nyt vaihdoin jarrupalat jokakulmaan ja takasatulan männät niin ei taas meinaa ilmaantua millään, poljin on kuin kuminauha, kattelin jo uutta pääsylinteriä, josko sellasen tilais ellei muuten selviä.
    Paineilma ilmaimella olen ilmannut.
     
  7. Heikki_00

    Heikki_00 1st gear

    Perus jarrunesteimurilla taisin ite viimeksi ilmata enkä muista että ois ongelmia ollut. Elikkä semmonen alipainetoiminen imuri
     
  8. Janne76

    Janne76 2nd gear

    Mäkin just kesällä vaihdoin taakse uudet puristimet, palat ja levyt eikä ollu mitään ongelmia ilmauksen kanssa. Oma mielipiteeni on että kannattaa ilmata kone sammutettuna, koska kone käynnissä poljin menee kumimaisemmaksi jarrutehostimen toiminnan takia. Mulla ainakin polkimen saa pohjaan asti kun tarpeeksi sotkee kone käynnissä parkilla, ajossa toiminta on normaalia ja katsastuksessakin toimivat tasan.
     
  9. pimeroolis

    pimeroolis 2nd gear

    Heh tee se nyt perinteisel taval kaveri, tyttöystäv ratin taakse ja ilmama. Mootori ei käy. Ei oo vaikea homma jos kaik on ok. Sen auton jarrut pitais ollakin sellaiset "vetelät" jos pedaali jäykisty on jotain pieles jarrusatula, männät jumis. Tietenkiin poljin ei sais painuu pohja , eika ol pumpatavis.
     
  10. Janne76

    Janne76 2nd gear

    Egr ei kyllä anna häiriötä jos sct tunerilla asetus off ja joku tune ajettu sisään
     
  11. Ivar

    Ivar 1st gear

    Kokeilin jo tyttöystävälläkin ilmata jarrut, ei se siitä sen kummemmaksi muuttunu :D ehkä se tosiaan on tollanen pehmee sitten kun kaikki männät liikkuu, auto kuitenkin pysähtyy.
     
    pimeroolis tykkää tästä.
  12. tappokinnas

    tappokinnas 3rd gear

    Mä oon yleensä avannut nipat ja antanut nesteen valua aikansa. Tietysti pitää vahtia, että säiliö ei pääse tyhjäksi.

    Mulla on motonetin paineilmatyökalu, mutta sillä imemällä en oo oikeen saanu kunnon tuntumaa aikaiseksi?

    Minun auto ei tosin ole Ford vaan vanha ja kurja Ram.
     
  13. fordexc

    fordexc 1st gear

    Onneksi kävin katsomassa ite, mikä laite on kyseessä. Vanha pumppu siellä oli esillä.. En vain ymmärrä, mitä siihen oli sitten voitu vaihtaa, vai oliko sitten screeni laitettu...

    Onko tuolla moottorin sarjanumerolla merkitystä pumppua tilatessa? Ainakin näyttää olevan RockAutolla montaa vaihtoehtoa prklle
     
  14. Janne76

    Janne76 2nd gear

    Näyttää tosiaan olevan vaihtoehtoja 04 vuosimallille. Jos sulla on moottorin sarjanumero hukassa, niin löytyy tarrasta alkuperäisen FICMin pinnasta ja moottorilohkon takanurkasta kuskin puolelta...
     
  15. AJ

    AJ Gearhead

    Näyttäis siltä, että powerstroken käynnistymättömyys selviäisi. Stc fittingin oli joku jo vaihtanut parannettuun malliin, mutta liitoksen ja kanaville lähtevän putken välissä olevasta O-renkaasta puuttui puolet!
    Edellisellä asentajalla ei oikeen ole sujunut, tähän mennessä kaikki pultit olleet enemmän tai vähemmän sormitiukkuudessa...
     
  16. pimeroolis

    pimeroolis 2nd gear

    Hyvä juttu, toi diagnoosin esitämä IPRn 80% tarkoita juuri sellaisia juttuja. Normaalikäytös ois joteenki 50% paikel starttaessa. Kun rupee hyppi siihen 80nen niin on vika tai alkaava murhe, vaik startakiin. Muist ol tarkana että ei tiputa mita mootorin. Tuliks se FICM takaisin?
     
  17. AJ

    AJ Gearhead

    Juu, ficm tuli perille. Jos ens viikonloppuna pääsis kokeilemaan toimiiko powerstroke.
     
  18. AJ

    AJ Gearhead

    Ford lähti käymään, mutta ilmeisesti turbon vnt-siivet jumissa, koska ahtopaine ei nouse tai sitten ahtopaineanturilta johto irti... missä se muuten sijaitsee?
    Toinen ongelma on tärinä kierroksilla, tyhjäkäynnillä ei huomaa, mutta 1000-2000rpm tärisee selvästi. Oliskohan joku suutin viallinen? Täytyy irroittaa suuttimien johtoja ja kattoa muuttuuko käynti. Tätä ongelmaa oli jo ennen tätä käyntiinlähtö vikaa, välillä täristi ja välillä toimi hyvin.
     
  19. Kosta

    Kosta 1st gear

    Mitäs öljyä olisi paras laittaa vm 2003 Fors Excursionin? Ovatko kuinka tarkkoja oikean öljyn suhteen?
     
  20. Janne76

    Janne76 2nd gear

    Nämä öljykeskustelut menee yleensä kovaksi väännöksi mielipiteineen, joten tämä on vain oman 7 vuoden kokemukseni perusteella 6.0 powerstrokesta ;)
    Täyssynteettistä CI-4 tai CJ-4 luokituksella, 5w-40, 10w-40 tai 0w-40. Omassani on nyt ollu kesästä asti 0w-40, ja hienosti toimii heti startista alkaen.
    Ohjekirja tosin suosittelee 15w-40 öljyä, mutta ainakin talvikäytössä se on liian paksua.
    Paksut 15w- öljyt aiheuttaa helposti ikävää nykimistä kylmänä.
     

Kerro tästä muillekin!