Power Stroke 6.0

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. Gummisti

    Gummisti 3rd gear

    https://www.powerstroke.org/forum/6-0l-problems-forum/1337722-2005-6-0-p0657-2.html
    pcm oli tuossa ainakin sökö
     
  2. jaakos

    jaakos 1st gear

    Terve heitetään nyt tänne pohdintaa, eli etujarruista kyse... eli nyt vaihdettu uudet jarrupalat ja katsottu ettei vanhoissa levyissä ole vielä pahasti pykälää, vasemmalle puolelle pakeliitti männät putsattu ja herkistelty ja oikealle sorvattiin kromipintasesta metalli pötköstä uudet. Nyt ottaa palat huonosti vaan muutaman sentin sisäreunasta levyyn kiinni, toisella puolella vähän enemmän ja otettu pelti klipsutkin pois palojen päistä että ne ei jumita... tuntuisi että voimaa ei tule riittävästi perille kun painaa poljinta? tuntuma ok. Voisko tehostin, sylinteri tai letkut olla ummessa sisältä?
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Yks ollu tapaus jossa oli jarruletku revenny sisäpinnastaan niin et aina poljinta painaessa kääntyi "kieli" letkuun poikittain ja paine ei mennyt pidemmälle.

    Mutta olethan satuloista myös liukutapit putsannut/herkistänyt?
     
  4. pimeroolis

    pimeroolis 2nd gear

    Eli tila nyt sinne oikeallekin ne alkuperäiset pakeliitti versiot tai kunnosta ne vanhat jos on ehjät. Kun oot sylinterist ottanu männät poies, otas sit ne tiivisterenkaat poies ja kokeile kuivaana niitä mäntiä sinne, pitais putoa pohjan. Jos jumita täyty työstä mäntiä sen verra hienol hiekkäpaperil että rupee liikku. Tarkast myös sylinterien kaulat mika jää tiivisterenkaan ulkopuolelle. Yleensä ne rupee jumita siit. Eli ruostu, kun sinne pölysuojan välin mene kosteut. Sit kasaa huolelisest, käytä sellaist spesiaali silikoonipohjast liukastet kaikien rinkuloiten ja suojen asennukses. Hankaluuksia saatta tul sen pölysuojan sovitelun kans. Sit ota auki satulan liukutapit herkistä ne ja kato et suojakumit on ehjät ja ei oo kovin välijät. Ne peltiklipsut pitaa ol siel paikal. muuten saatta työntä pala vinon. Nyt kokeile että palat liikku niiten klipsien sisällä kans hienost, et ei takertu. Joskus joutu palojen klipsien sisälle menevat päät kans työstämä että rupeevat liikkuma. Koit mittail kans levyn paksuut, et ei ois kulunu vinoon. Sen jälkeen tietty perinteinen ilmaus, kaveri pedaali tallustelema ja ite ilmama. Läpi valutamalla ei saa kunnol ilma poies. Älä käyttä mootoria ilmauksen aikana, hydroboosteri antaa liian kovat paineet siihen. No pitais rupee toimima ei oo raketitiede....
     
  5. Gummisti

    Gummisti 3rd gear

    Ja yksin ilmaukseen hakee motonetistä alipaine pumpun, sellanen pistoolin mallinen mittarilla ja purkeilla sekä letkuilla varustettu kitti. Samal satsil saa tutkittuu vaikka etuperän napojen alipaine vuodot yms.
     
  6. Gummisti

    Gummisti 3rd gear

    Laiskuuttani kysyn mieltä virkistämään mitä kaikkea piti hommata kun vaihtaa moottoriöljy coolerin. Jos ei jaksa kirjottaa nii selailen myöhemmin.

    Toinen juttu, jotain circuit vikaa herjaa flektille. Toimii mystisesti. Eli kylmänä kun käynnistyy nii flekti huutaa koneen kierrosten mukaan ja sit rauhottuu. Mut kun lämmöt kiipee normaaleiksi nii pyörii ainoastaan ilmavirran mukana noin 150-350rpm. ja esim parkis tai valoissa ei ollenkaa. Ei näillä keleillä kovin lystikästä. Flekti on uusi, mut tuurilla tilattu. Mitä eroo on noissa kun rock autos oli kahta tyyppiä joku hiton snow blow tai mikä lie ja sitten ilman kyseistä kommenttia. Jossain oli et maadottaa yhden nastan liittimestä ja laittaa katkasian johdon päähän mut tälläkään kikal ei ollu mitään vaikutusta. Ilmeisesti johto poikki jostain mut saako tuota testattua jollain et sai pakotettua pyörimään koneen mukana.
     
    Muokattu: 20.5.2019
  7. pimeroolis

    pimeroolis 2nd gear

    no sellainen kitti esimerkiks https://www.dieselpowerproducts.com/p-8487-ford-factory-upgraded-oil-cooler-60l-powerstroke.aspx
    sit kun nostat ton cooleri poies paikoilt , tyhjennät reservoirin ja tarkastat sen HPOP pumpun screenin https://cdn3.volusion.com/hbdet.vzsbc/v/vspfiles/photos/6000007-3.jpg
    varmist et se screeni ois metallinen jos joutu vaihtama ja jos on muovinen paikal sit metallinen sen tilalle. Flektis on sit ilmeisest jossakin johto poikki, mut aloit sit kuiteenkin sulakeiten syynillä. Tos ois piiros siit flektin sähköpuolelt https://www.dropbox.com/s/k22jeixdm17fil9/Flektin piiros.pdf?dl=0
     
  8. Gummisti

    Gummisti 3rd gear

    Kiitokset kaaviosta pimeroolis !
    Olisko kellää kokemusta tuosta paineilma/vesi huuhtelusta, ja olisko kellään tuohon adapteria valmiina??? Olis ainakin helppo kokeilla. Tuon coolerin takia ei varmaan olis paskempi idea laittaa sitä jäähdytysjärjestelmän suodatinta, jos se vähentäis tukkeutumista. Taitaa coolerin kanavat olla melko ahtaat veden kulkea??

    Nii mitään sulaketta en flektille löytäny, eikä löytyny lontoon kielisistä postauksista mitä kaivelin. Missäs lämpötiloissa flektin pitäs imee kiinni ja lähteä pyörimään, joku amerikan Joe selitti et 215f kieppeillä lähtis pyörii ja kuulosti kun vanha mustangi lentäs ohi. En ole jäänny odottelee parkis kuin ylös lämmöt karkaa. Ainakin 97c ropelli on ihan kuollut.
     
    Muokattu: 24.5.2019
  9. pimeroolis

    pimeroolis 2nd gear

    Ne coolereiten huuhtelut ei oo anatanu pysyviä, hyviä tuloksia. Korkeintä aikas paljon töitä sen purkamisen, laitamisen kans. Plus uudet tiivistet sun muut. En lähtis laiska kusetaa niinsanotusti. Jos järjestelmäs pyöri vanha neste tai on liika vettä joukos tukkeutu see cooleri kuiteenkin. Siinnä korostu toi oikean tyypisen nesten käyttö mika on tarkoitetu sen tyypisten coolereiten olemassaolon ja sitä täyty joskus vaihta, et ei tuus liian happoks ja rupee keittä paskaa ylös tai kristallisoituma coolerein.
    Tos piirokses on sulakke merkatu nr ja siainti. Mut kokeil nyt oomimittari testeril mitat piuhojen kunto. Virrat poies, akkujen plussat irti. Sit PCMn harma pistoke muistaakseni ja toi flektin pistoke tost mootorin etupääst. Kokeil piuhojen värityksen, sen piiroksen mukaisest testeril ooks piuhat ehjät, pistokeiten pääs on myös napojen numerointi. Näytäks kojetaulun lämpömittari oikein. See on sitoksis sen flektin startin kans.
     
  10. Gummisti

    Gummisti 3rd gear

    Lämpömittari toimii
     

Kerro tästä muillekin!