Power Stroke 6.0

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. jaakos

    jaakos 1st gear

    Auto käynnistyy hyvin kylmänä ja kuumana mutta "kylmänä" kiihdyttäessä nyppii tai kierrokset heijjaa tavallaan... lämpimänä vähenee Mistä kertoo?
     
  2. Toni_T

    Toni_T 1st gear


    Nyt toimii auto komiasti. Vaihdettuja osia: hpop, icp, ipr. Oil cooler, suuttimet,suodattimet. Samalla egr delete.
    Jos menis taas hetken ilman isompaa remonttia :)
     
  3. jaakos

    jaakos 1st gear

    itselle vastaillen niin olis suotavaa mitata polttoaineen paine alkuun varmaankin
     
  4. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Kyllä jos meinä säästel suutimia. Kannata myös ol tarkana että ei pääse nafa loppuma tankista. See käynistys ei oo herkkua suutimille. Kun naftan vastapaine puuttuu suutimistä ja plunzerit takoo pelkääl öljypainel pohja
     
  5. MTJ

    MTJ 1st gear

    Joo ei löytyny suomesta uutta rinkulaa... Facebookista löytyi käytetty suuttimen yläpää josta sain sen purettua.
    MVA-huollosta kysyin ekaksi ja siellähän sankari kehu että on hällä semmonen sarja jossa tulee myös se tukirengas mukana. No postissa tuli sitten samanlainen sarja mikä mahlellakin.. soitin perään että mikä homma kun tämmönen sarja jo löytyy niinku puhelimessa puhuttiin, niin eipä enää kiinnostanutkaan asian hoitaminen. uuden suuttimen olis myyny eikä väärän tuotteen vaihtokaan tuntunut onnistuvan ja kertoi avoimesti ettei ole kiinnostunut uusista asiakkaista, hälle on ihan sama kun niin paljon on asiakkaita ja rahaa jo ennestään. No ei se maksanu ku vajaan 50 niin samapa tuo mutta en suosittele kenellekkään jos ei välttämättä halua kuunnella pelkkää vittuilua saamatta kuitenkaan edes palvelua. Onneksi suomesta löytyy palvelualttiitakin jenkki varaosakauppiaita.
    Mutta lopulta kuitenkin sain auton taas kuntoon ja etenkin kuumana käynnistyy nyt tosi hyvin. Kylmänä toisinaan vaatii muutaman sekunnin sahauksen, ehkä 4-5. Täytyy tutkailla että mistä se johtuu.
     
  6. jaakos

    jaakos 1st gear

    Paineet mitattu konehuoneen suodatin jalasta ja näyttää Tyhjäkäynnillä 66psi ja liki samoissa ajossa
     
  7. fårdisti

    fårdisti 1st gear

    kaverin f250 -03 tiputti öljynpaineet ja suodatinkotelosta löytyi osa jonka googlasin Oil Filter Drain Valve ksi.
    Löytyykö kotimarkkinoilta tuommosta uutta, ja tai mihin muihun toimiin täytyis ryhtyä,
     
  8. MTJ

    MTJ 1st gear

    Mikä on helpoin/halvin keino laittaa nopeudenrajoitin 05 F350? Kysyin pajalta jossa ohjelmoivat paljon euro ja japsikikkareita, niin lupasi selvittää mutta ei tienny onnistuuko. Ohjelmoimalla käsittääkseni pitäisi saada hoidettua.
     
  9. jaakos

    jaakos 1st gear

    Moro, tossa nyt seuraillut että puskee paisuntasäiliöön öljy möhnää... Mistä mahtaa vuotaa sinne kun auto toimii ja lähtee käymään ja käy ihan hyvin ei tee painetta liikaa, ainoa oire että viileenä kiihdyttäessä kierrokset heijaa. Autoon tehny kone jolloin pistetty mm. egr delete, arp kansipultit ja bluespring kit
     
  10. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    meniko oilcooleri vaihtoon?
     
  11. F_Excu

    F_Excu 1st gear

    Moro, uusi fordimies ilmottautuu. Mystisiä vikoja. Onko tämä foorumi ainoa jenkkifordi keskustelu suomessa? Onko face/whatsapp ryhmiä? Dodge puolella ainaki on hyvää yhteisöllisyyttä.
     
    Muokattu: 19.10.2020
  12. jaakos

    jaakos 1st gear

    Ei oo vaihdettu
     
  13. F_Excu

    F_Excu 1st gear

    Muokattu: 15.10.2020
  14. Toni_T

    Toni_T 1st gear

    Eikös siinä käynyt niin että hpop oli viallinen. 2000mailia kesti ja pumpun paineet putos suoraan ajosta,auto jäi tien päälle. Rockautossa asiat toimii hyvin myös takuun suhteen. Tilasin uuden pumpun ja lähetin vanhan takaisin, rahat palautui n. Viikossa. Taas kulkee ja käy. Seuraavaa remonttia odotellessa.. :)
     
  15. Toni_T

    Toni_T 1st gear


    Kyllä mä lähtisin oil coolerin ympäriltä vikaa hakemaan, ei oo mahdottoman paha homma vaihtaa, eikä rahaakaan pala mahdottomasti. Joko tilaat pelkän tiivistesarjan tai samalla vaihdat myös koko coolerin.
     
  16. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Morjesta. Noh tartis pääse johonkin pätevän diagnostikaan. Täyty saa jotakin tietoa mootorin henken maailmasta. Mut ooks eroa starttamiseen kylmällä tai kuumalla mootorilla. Toi Rockiauton FICM pitais ol ok. Mut kannata selvit ennen minkalainen sulla on paikal, ruuvat sen pikkuluukun auki ja katot montako pinni sulla on siel on. Miks meinat vaihta sitä? Ooks jotaakin oirettä.
     
    Muokattu: 18.10.2020
  17. F_Excu

    F_Excu 1st gear

    Herjasi injector circ low cyl2 ja aloin ficm sitä power moduulia vaihtamaan testiksi kun sellainen löytyi edellisen omistajan varastosta niin sain siinä samalla rikottua sen pohjapiirilevyn huolimattomuuttani.
     
  18. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jahah. Noh elämä opeta. Jos lokikan puoli on ehjä, tila vaan se power moduli. Koska see FICM mika on autos paikal eli oletatavasti tehdas palikka, on ohjelmoitu siihen auton ja on aina paras. 04 vm on sellainen nn ylimenevä mootorimalli, saata ol käytös sekä uutta että vanhempa ja sekoitusta siittä sähkön puolella että HPOP puolella, kannata selvit todellisuus aina ennen. Eli jos nyt on 4 pinnine, sit samanlainen tilalle, jos 7pinnine, sit vastaava. Kesken ei saa vaihta. Tietty on mahdollist että 4 pinnine uusi on ohjelmoitu 7 pinnisen tilalle, näin pysty tekemä. Mut menes nyt olemassaolevan mukaan
     
  19. F_Excu

    F_Excu 1st gear

    Kumpi noista nyt on se power moduli, se joka on niissä 4 pinnisä kiini, vai se pohja? Sain siis sellasen pinnin irti sieltä pohjasta..

    Käykö siis kaikki 4 pinniset samaan autoon, niissä ei eroja? 4 pinnisen meinasin tilata. Löyty 200$. Uusi. https://www.acsdiesel.com/product/ford-power-stroke-ficm-4-pin/

    Ja kiitos paljon avusta

    [​IMG]
     
    Muokattu: 19.10.2020
  20. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jos see kuvassa on sun auton moduli, sit powermoduli on se mika on kirjattu ehjänä, on vaihdetavis ja on see osa mika ylensä rupee tempuile. Sita saa eriksen tilattu. Ja näkyjä ei oo enä tehdasversio. "Rikkinäinen" on lokikan puoli eli ohjelmoitava, eli sen modulin aivo. Sitä ei erikseen saa. Millai sa sen rikki sait, mika on rikki. Tollaiselt sivult en oo tilannu moist. Ylensä olen pystyny korjama sen power puolen. Lokikan puolel on olnu eritain harvoin vikoja. Noh niitä ei suositella vaiht mut täs tapaukses jos lokikan puoli ei oo korjatavis on pakko ilmeisest. Pita ol see moduli ohjelmoitu valmiks. Niitä löyty myös ns "tyhjinä" mut sit pitais pääse tehdas konen päähen mika ohjelmoi FICM n. Ja sun tapaukses voi tul vaikeuksia. Kannatais hommat johonkin kannetavan tai puhelimen jonkinsortinen dignoosiohjelma ja sinihammas tai piuha saamaks yhteyten auton. Sit näet in live mita sun masina vaiva jos see ei suostu tekemä sitä mita sulla on miellessä. Esimerkiks https://forscan.org/changes_history.html
    otat siit 2.2.4 version latat sen kannetavan ja saat suomenkielisen melko pätevän testerin.
     

Kerro tästä muillekin!