Press in pultit pyörii

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja juhhi, 12.12.2017.

  1. juhhi

    juhhi Gearhead

    Chevyn 10 pulttiseen hommasin uudet vetoakselit. (pulttijaon muutoksen takia) Siihen painoin press in wheel studs uudet pyörän pultit (Moroso 46150) Oli ihan tiukka sovitus, piti vasaralla iskeä että sain paikalleen. No rengasta kiinnittäessä ja muttereita kiristin, niin pultit pyörii mukana. Huoh. Mitenkäs nää sais pysymään kiinni pyörimättä. Onneks en vielä laittanut peräkoppaa kiinni eikä öljyjäkään siis ole vielä. Jos joutuu ottaa vetarit taas irti...
     
  2. jorkkeri72

    jorkkeri72 3rd gear

  3. Jsp

    Jsp Gearhead

    Menisköhän takuuseen jos kerran uudesta vehkeestä kyse? Boorit on ihan selvästi menny vituiks. Jos meinaat että nyt kepulikonstilla väännät kiinni niin seuraavalla kerralla kun yrität ottaa rengasta pois niin eipä aukeekkaan kun mutterit pyörii kun puolukka sian perseessä.
     
    Rotten tykkää tästä.
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Onks muttereissa jengat kunnossa jos pultti lähtee pyörii mukana? Jos jenga on herkkä, niin sen pultinhan pitäis vaan lujemmin tarrata kiinni kun mutteri alkaa kiristyä vannetta vasten.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  5. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mut jos suht tiukka, on löysä, saattaa irrotuksessa saattaa tulla ongelmia!
     
  6. 3964

    3964 2nd gear

    Onhan pultissa kierrettä riittävän pitkälti,joskus käynyt niin että liian paljon kierteetöntä osaa näkyvissä ni silloin käy helposti noin.
     
  7. jorkkeri72

    jorkkeri72 3rd gear

    kiinalaiset akselit?
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tiukathan ne pitää olla asentaessa. Olisko kovin kovaksi menny laippa, tai pehmorautaa pultit?
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Jossai muualla oli samaa manailua

    Akselit tuli euroopasta ja pultit eBaystä


    Senhän voi arvata mitä tekee kun 12,7mm pultti asennetaan eurooppalaisittain mitoitettuun 13mm reikään

    Lopputulemana oli, et levy ja vanne paikalleen pultit kiinni momenttiin ja migllä "studit" napaan kiinni
     
    Rotten tykkää tästä.
  10. J.J.

    J.J. Gearhead

    Ite olen kaljatölkistä pyörittänyt sisnan pultin ympärille ja lyönyt takaisin paikoilleen. Hyvin on pelannut "varikko huoltona". Mopolla saanut ajettua tähän asti ainakin kaikki pyörimään lähteneet auki, pitää vaan väännättää härskisti. Käsipelillä tekemätön paikka.

    Oikein mitoitetulla pultilla noin ei toki käy normaali käytössä.
    Itsellä ollut vaan pultit tiukilla kun useita kertoja päivässä vaihdettu uutta rengasta alle, ja siihen vielä päälle vähän metsässä olleet sovitukset.
     
  11. jorkat

    jorkat Gearhead

    mutuissa väärä kierre
     
  12. juhhi

    juhhi Gearhead

    No niin just stna. Moserin akselit, Moroson pultit.
    Akselin laipan rei'ät 12,827 (.505)
    ja pultti 12,192 (.480).
    Noi pultit on nimetty old model Chevys...
    No tilasin uudet 12,8mm pultit.

    Kiitos kärsivällisyydestä. Nyt olis vapaana Moroso 46150 pultit ja mutterit niihin.
     
    jorkat tykkää tästä.
  13. jorkat

    jorkat Gearhead

    semmosta se harrastaminen on! nähdään kesällä!!!
     

Kerro tästä muillekin!