Propelli

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja osilpi, 6.5.2002.

  1. osilpi

    osilpi Gearhead

    Onko noita vesipumpun "nokkaan" kiinnitettäviä propelleja (vai mikä lie tuuletinlapa) erityyppisiä, ts onko väliä minkälaisen ostan Oldsmobilen 350cid bensakoneeseen? Koneessa on vissiinkin alunperin ollut jonkunlainen propelli, mutta edellinen omistaja on sen jostain syystä poistanut. Tämän "nokan" halkaisija on noin 6cm ja siinä on neljä pulttia. Onko tälle "nokalle" joku oikea nimikin...? Ajattelin tuota propellia sähköflektin lisäksi, kun tuntuu kone kuumenevan niin pirusti koko ajan. Sähköflekti on kooltansa melko pieni.
    Onko muita ehdotuksia lisäjäähdytyksestä? Isompi flekti? Ne on vaan niin kalliita...
     
  2. -TH-

    -TH- Gearhead

    yritä hommata siihen koneeseen oma ja alkup. ropeli, se on kunnon terässiipi - unohda kaiken sorttiset viriviri vehkeet ja muut rilluttimet.onko sulla tuulitunneli paikollaan? jos ei niin pistä tunneli ja se ropeli puoliksi tunnelin sisään (tarvittaessa välipalalla säätö).katso kansa että hihna pyörät on alkup.kokoisia.Putsaa kenno, myös ulkopuolelta.
     
  3. osilpi

    osilpi Gearhead

    Ei ole tuulitunneliakaan... Mistäköhän noita
    tunneleita ja propelleja vois saada? Varmaan
    jostain romuttamolta, mutta onko pk-seudulla
    mitään muuta kuin Autovahinkokeskus (tms)? Hämeenlinnan suunnallahan on se joku iso, vaan en muista nimeä. Tuota, mitä merkitystä niiden hihnapyörien koolla on tässä asiassa??? Eikös se propelli kiinnitetä siihen "nokan" kärkeen niillä pulteilla? Vai miten se tulee?????? Ajattelin kyllä putsata jäähdyttimen sisältäpäin nesteiden vaihdon yhteydessä, mutta onko tuohon pesuun mitään erityisjuttuja? Riittääkö pelkkä vesi vai miten??? Miten pesu kannattaa tehdä?
     
  4. fisu

    fisu Gearhead

    hämeessä on South West Trade.
     
  5. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Yksi muistettava pointti on propellin siipien kulma eli sen pitää imeä ilmaa oikeaan suuntaan...
     
  6. fisu

    fisu Gearhead

    niihin on olemassa pesuaineet joita löytyy vaikkapa talousladosta, itse olen käyttänyt
    semmoista viemärinpesuainetta jota nuo huoltomiehet käyttää, muuten hyvä muttei parane unohtaa huuhtelua.
    huuhtelun olen tehnyt niin että otan ylävesiletkun irti koneesta sekä termostaatin ja puutarhaletkulla vettä syylariin ja kone käymään ja lämppäri täysin auki, sillä on tullut suurimmat valuhiekatkin
    lohkosta pihalle.
     
  7. -TH-

    -TH- Gearhead

    No hihnapyöristä sitä vaan, että jos sitä konetta on joku vaikka "virittänyt" muuttamalla välitys suhteita pumpussa ja näin ollen vesi ei kierrä "sopivasti".
    ois mulla yks tuttu kaveri joka on purkanu mm. muutaman stw:n lihoiksi, siltä saattas se GM:n tunneli löytyä. jos tarviit niin ilmota.
     
  8. osilpi

    osilpi Gearhead

    -TH-:
    "ois mulla yks tuttu kaveri joka on purkanu mm. muutaman stw:n lihoiksi, siltä saattas se GM:n tunneli löytyä. jos tarviit niin ilmota"

    Kyllä kiinnostaa, lähetä vaikka yksityisviestiä ja anna jotkut yhteystiedot, mihin kannattaa soitella/mailailla.
    Ei sillä kaverillas ylinmääräistä propellia olis??? Ilmoittele jos löytyy tavaroita!
     

Kerro tästä muillekin!