Pulttien ja pikkuosien pesu ja putsaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Vehje, 15.2.2016.

  1. mikka

    mikka 3rd gear

    Konetiskiaine on aikas tehokasta kanssa, ainakin pintaruoste lähtee crossipyörän pakoputkesta.
     
  2. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Minulla on autotallissa vanha astianpesukone, ja olen käyttänyt pesuaineena ihan tavallista konetiskijauhetta, ja jos on oikein rasvainen osa, niin siihen kun sumuttaa vielä päälle ennen koneeseen laittoa, tehokasta liuotinpesuainetta, niin lähtee yllättävän hyvin puhtaaksi....Olen pessyt tuolla astianpesukoneella monenlaisia osia, ja oikeastaan muuta rajoitetta ei ole, kuin osien koko...
    Mutta onhan niitä olemassa ihan oikeitakin osienpesukoneita.....Tämä minun ratkaisu on vaan nyt sellanen kotioloihin kehitetty systeemi...
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Oli minullakin joskus vanha tiskikone, mutta minusta oli kyllä melko turha kapistus. Tein tässä iltana muutamana (no oikeesti ei mennyt edes yhtä kokonaista) joutilaasta trukkilavasta pesukaukalon. Leveät laudat reunoille ja nitojalla tiheää verkkoa pohjaksi. Sitten pestävät osat siihen (muttereista 1,0 m x 0,8 m kokoiseen kaikki menee) vähän liukkaria suihkepullosta, tiskiharjalla jynssäystä ja painepesurilla kuumaa vettä perään. Kylä lähtee!

    Tilauksessa on myös friteerauskori, niin siinä voi pienemmät osat soodapuhaltaa.
     
  4. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    http://aar-palvelut.fi/
    tuolta saa ostettua sitruunahappoa vaikka kilon kerrallaan ja tuntuu olevan kaiken näköisiä ihme aineita kaupan monenlaiseen puhdistukseen. Melkoinen monitoimikauppa kun tarjosi kaappiautoakin vuokralle:)
     

Kerro tästä muillekin!