Pumppubensa turbokone-kyssäri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja valiant65, 10.1.2009.

  1. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Nyt kaivattaisiin käytännön kokemuksia dynaamisen puristussuhteen max arvoista 98E:llä käyvistä 700-1000 heppasista turbokoneista.

    Ideana olis väkertää nippuun tommonen 6.0 vortec raggarimotti 9.2 puristuksilla ja noin kilo ahtoa, mutta kun noi helkkarin laskurit näyttää nyt että dynypurkkarit menee 13 pintaan ihan väkisin.

    Ahtomyöhästykset sun muut kilikellot tule kyllä käyttöön.

    Pitäskö kuitenkin ottaa isompipalotilaset kannet joilla sais 8.5 purkkarit?
     
  2. studio57

    studio57 Gearhead

    paljonhan tuo riippuu imuilman lämpötiloistakin eli millainen välijäähdytin tai esim..vesi/meta spruutta taikka molemmat ja tietty ennakot vaikuttaa tuohon asiaan mitä nakuttamatta kestää.

    mulla on 1350hp ja 1671nm suunnilleen samankokoinen pumppu bensa katumotti
     
  3. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Joo... taisin olla ajatuksissani hieman ahne, kyllä nyt niin moni guruna pitämäni tyyppi on suositellut 8.5 peruspuristuksia että nyt pitää vaan toivoa että kansien vaihto vielä onnistuu... :odroll:

    Mistäs olet studio57 moisen patin hommannu, onko peräti Nelsonin tekemä?
     
  4. studio57

    studio57 Gearhead

    kyllä heidän tekemä 406 pikkulohko 8) D-ryhmään tärkoitus mennä koettaan sillä novalla.
     
  5. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Tämmönenkö?
    http://www.nelsonracingengines.com/pric ... 406_tt.pdf
     
  6. studio57

    studio57 Gearhead

    se ei oo suoraan tuo, eri kannet, mun vekottimessa paremmin virtaavat ja isommat trick flow 18 mut muuten suht sama. nuot tulokset jotka laitoin oli siis heidän 91 lörssillä joka vastaa about meidän 98:sia. ja tuohon hintaan ei kuulu vielä muuta kuin motti, loput hilut (välijäähdytin, ulkoinenvesipumppu, virtavehkeet,regulaattori yms...... maksoi 9000dollaria lisää eli tää mun juttu olis ollu 43000dollaria+ rahti :rotfl:

    ps. niiltä sapi 24h/vuosi supportin 1500dollarilla että säätävät sun mottia eri olosuhteisiin sopivaksi.. online eli tietsikka kiinni autoon ja poijat siellä lähtöjen välillä säätävät sitä ja tutkivat mitä siellä on tapahtunut :) aika kiva palvelu.
     
  7. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Eli vois sanoo että 2009 D-ryhmän mestaruus on sitten enää kuskista kiinni? :odroll:
     
  8. studio57

    studio57 Gearhead

    onhan siellä muitakin tosi tehokkaita kuten vip muitakin turbo vehkeitäkin tulossa, mutta kyllä meilläkin on tarkoitus yrittää tosissaan ajaa.... kuskistakin se on tietty paljon kiinni kuten sanoit. meillä ei hirveesti kokemusta tuollasista 8:n ajoista ole mut jostain sellainenkin homma on aloitettava. teitty koko voimansiirtokin on suht lujilla noilla tehoilla.vielä ei oo raivattu pokaalikaappiin lisää tilaa ja voittajat selviävät siellä kilpailupaikalla .
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mehän ollaan käytetty V-poweria, jota mainostetaan 99:nä suht reippailla tehoilla. Perurusruttu on 8.6:1, mutta nokka taitaa olla vähän "raikkaampi". On tosin ahtoakin ollut vähän yli kilon, ja sytkäennakkoa tarpeeks. :rotfl: ekojen mäntien jälkeen laitettiin sitte VP:tä, mutta ne mäntävauriot oli todennäköisesti enempi tosta ennakosta kiinni kun bensasta. Voi kun joskus pääsis ton dynottaa, ni ei tarvis niin arpoo....
     
  10. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Joo, varmasti on teillä raikas noksu!
    Voi kun haluaisin kanssa kuulla tuon dynotuksen. Varmistakaa sitten että dynossa on riittävä sisäänmenoakseli, kuulemma yks on menny tanä talvena poikki...
     
  11. studio57

    studio57 Gearhead

    tänään saapui tallille....ei hassumman näköinen moottori ja yllättävänkin matala paketti.
     
  12. kihe

    kihe 1st gear



    Eiks tua ruattissa ollu kans ainakin joku aika sitten "Nelsoni"kaupan 130.000skr?
     
  13. studio57

    studio57 Gearhead

    eipä ollut SKR valitettavasti oikea valuutta eikä summakaan ihka oikea, moottorikaan ei ollut ruotsissa vaikka ruotsalaisella saitilla olikin. mut Nelsonin moottori kylläkin oli siellä myytävänä.

    jos niitä sillä rahalla sais niin oisin ostanu parikin, toisen käyttöön ja toisen varastoon :rotfl: on meinaan ruottin kruunu sopivassa kurssissa.
     
  14. kime2

    kime2 Gearhead

    Pitäis melkeen tulla ihmetteleen moista voimanpesää :D
     
  15. studio57

    studio57 Gearhead


    heheheh on hommatava kohta portsari ja ruvettava myymään sisäänpääsylippuja , sen verran on tuttuja tulossa sitä lännen ihmettä tuttuja katsomaan :rotfl:
    vieläkö sais A-oikeudet ja naisväen innostumaan niin sehän ois rahasampo 8)
    parempihan se on nähdä se nyt kun se on vielä ehjänä :rotfl:

    vielä puulaatikossa odottamassa että chevelle saadaan tallista ajamalla toiseen talliin ja päästään novan kimppuu... motti ei mahdu heittämällä novan nokalle vaan joudutaan siirteleen hiukan noita putkikeulan osia.
     
  16. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    alkuperäiseen aiheeseen palatakseni...

    Ton mun tekeillä olevan koneen arvoilla laskettuna tulee dynaamiseksi puristussuhteeksi 7.2 ja 14 psi ahdoilla 13.9

    Mahtaako olla mitään mahdollisuuksia ajella 98 bensalla ja päästä tohon noin 1bar ahtoihin

    Konessa on millin paljealue, vortec kannet ja 9.1 peruspuristukset, ai niin ja "kohtuullisen" kokoinen välijäähdytin.

    Lohkoa ei ole vielä plaanattu, joten puristussuhteen voi jättää alemmas, tosin paljealueen kustannuksella. Tämä ei ole siis mikään kilpamoottori vaan toiveissa olsi kohtuullisen tehokas ja taloudellinen ajelukone.
     
  17. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Juu annetaan noiden rikkaampien naatiskella noista puulaatikkomoottoreista ja tehdään omat ihan ite ja vaikka väkisin...

    Mulle näytti kanssa tollasia lukemia, mutta peljästyin niin pirusti että nyt tuleekin 8.5 cr / dcr 6.41 / dbcr 12.95 @ 15psi
     
  18. kime2

    kime2 Gearhead

    Heti kun saat nuo jutut kohdalleen,etenkin naisväen osalta niin tulossa ollaan :lol:
    Mitähän ne mahtaa nuo A-oikeudet tarkoittaa,ei kai se vaan tarkottais ajo-oikeutta :eek:
     

Kerro tästä muillekin!