Puumat (Cougars,aka Puma concolor)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja testaaja, 15.1.2010.

  1. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Niin meni meilläkin heti kun kilvet sain. :)
    Pirssi makoilee firman lämpöisessä autohallissa.
     
  2. arrakis

    arrakis 1st gear

    Oma Cougar tallin uumenissa odotellen konehuoneen siistimistä ja sisustan verhoilua. 8)
     
  3. testaaja

    testaaja Gearhead

    Kuin myös meitin cougari tallissa uinumassa uutta kevättä odotellen, eli talvi tilataan taas kellari täyteen osia. :rotfl:
     
  4. salepia

    salepia Gearhead

    puuma metsällä vielä

    :rotfl:
    Kyllä mä kajautan Puumalla Extreme car showhun vielä ja onhan cruisingejakin . Kun loppuis toi -tanan monsuuni välillä
     
  5. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Mulla olis ens suvelle projektina noi Hookerit ja tuplaputket, mutta katotaan ehtiikö kun on jo nyt valmiiksi niin paljon ohjelmaa ennakkoon. :)
     
  6. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Pahoittelut pakosarjojen pitkästä toimitusajasta. :wink: :rotfl:
    Asia ei ole kuitenkaan unohtunut.
     
  7. testaaja

    testaaja Gearhead

    Ei Jukka mitään kiirettä oo asian suhteen, pitäis ottaa ja törmäillä tässä niin päästään hieroon kaupat kondikseen.

    Tää viikonloppu menee siinä kun tulee anoppi kylään, mutta ens viikolla tai paremmin viikonloppuna vois vaikka ottaa... kaupat teon alle. :rotfl:
     
  8. Cleaver

    Cleaver 1st gear

    1970 Mercury Cougar XR7. Ostin lauantaina Kemistä ja ajoin 600km Tampereelle. Kone (alkuperäinen 351 4V) ja laatikko toimi hyvin, mutta kaikenlaista suhinaa/vinkunaa sai kuunnella ikkunoista yli 100km/h vauhdissa. Onneksi oli hieno päivä ajella tuo viime lauantai.

    Kojelauta on irti, mittarit ei toimi, maalipinta on ruman keltainen, ruskea sisusta ja vinyylikatto. Pitäis rekisteröintikatsastaa marraskuun puoliväliin mennessä (auto on tuotu Suomeen elokuussa).
     
  9. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Eli hieman projektia tulee riittämään. ;)
     
  10. Cleaver

    Cleaver 1st gear

    Joo, on harrastamista tiedossa. Sisusta on kyllä itse asiassa aika siisti, mitä nyt etupenkkien verhoilut on vähän saumoista ratkenneet. Kaikki osat on tallella, eli pitää vaan laittaa kojelauta ja kattoverhoilu paikoilleen ja mittarit toimimaan. Maalauksen tuo ilman muuta tarvitsee, mutta tekniikka vaikuttaa toimivalta eikä moottori/laatikko tiputtele yhtään alleen.
     
  11. testaaja

    testaaja Gearhead

    Hyvä että tulee lisää näitä!
     
  12. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Näkyy tuo oma kiesi hieman lorottavan FMX lootasta alleen. Huomasin nyt kun on betonilla kuivassa/lämpimässä hallissa talvisäilössä.
    Koneen takapäästäkin muutama tippa tullut.
    Ei aiheuttane toimenpiteitä. :)
     
  13. MercuryCougar67

    MercuryCougar67 1st gear

    Mulla vielä kuukärri ajossa tuoreen leiman kera, heittämällä läpi! Joskun näinkin :lol: Kai se on kohta laitettava seisomaan, turhaa kurassa liottaa. Jos talvella sais vihdoin viimein sisustan kuosiin.
     
  14. Avocougar1969

    Avocougar1969 3rd gear

    Cougar tulossa myyntiin

    Terve,

    Edesmenneen isäni Cougar on tulossa myyntiin lähiaikoina. Kyseessä on 1969 mallinen convertible, joka on kunnostettu perusteellisesti vuonna 2000 ja 2003 siihen tehtiin koneremppa. Ohessa hieman lisätietoja:
    http://tinyurl.com/6mb99yu

    Auto on kohtuullisessa ajokunnossa. Katto ja mekanismit ok.

    Millä hintaa tuota kannattaisi lähteä tarjoamaan markkinoille? Entä onko tämän ketjun seuraajilla tietoa kenestäkään, joka olisi tämän kiinnostunut ostamaan?

    [​IMG]

    Antti
     
  15. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Rest In Peace, Pertti. Muistan tavanneeni isäsi muutamia kertoja mm ACS näyttelyn aikoihin ja sain hänestä vaikutelman tarkasta ja huolellisesta rakentajasta ja kyllähän auton nähneenä voi sanoa sen olevan hyvässä kunnossa. Toivottavasti sille löytyy uusi auton historiaa ymmärtävä omistaja.
    Poistammeko isäsi tiedot jäsenluettelostamme?
    -Seppo-
     
  16. Avocougar1969

    Avocougar1969 3rd gear

    Kyllä, kiitos. Minä sitten liityn kun saan hankittua itselleni sopivamman kärryn.
     
  17. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    cougar

    onks tästä minulla -85-86 olleella 67 GT Gougarista kellään mitään havaintoja , tuli mulle muistaakseni Oulusta , myin stadiin , koppa oli Oulun tekijän jäljiltä , ja vanteet mun laitattamat tekniikkana 390 police special motti ja c6:

    [​IMG]

    kerran taisin nähdä stadin kruisingissa joskus -87-88 vuonna , uus omistaja oli maalauttanu ton "tyhmän" valevinyyli(röpömassa) katon maalauksen auton punasävyyn ja alle oli laitettu jotkut alsa-race vanteet ja näytti paljon paremmalta
     
  18. Avocougar1969

    Avocougar1969 3rd gear

    Cougar Convertible myynnissä

    Ohessa isävainaan auton myynti-ilmoituksen linkki:

    http://www.nettiauto.com/mercury/cougar/4500530

    Auto lepää tällä hetkellä tallissa Helsingin Puistolassa, jos sitä haluaa joku tulla tutkailemaan.

    Antti
     
  19. Cleaver

    Cleaver 1st gear

    Nyt olis Magnum 500 vanteet haussa '70 Cougariin, osaako kukaan suositella vannekauppiasta omien kokemusten perusteella? Ja mitäs vanne+rengas-yhdistelmiä muilla on Puumissaan?
     
  20. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

Kerro tästä muillekin!