Pyöränpultit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Wolfheart, 26.10.2006.

  1. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Tiiä taas että pitäiskö olla --> :oops: mutta mieluummin kysyn kuin kärsin. Mulla on kärryssä aluvanteet. Talvirenkaat puolestaan ovatten peltivanteilla, joihin ei tietenkään pyöränpultteja mukana tullut, minne lie kuusen alle kadonneet hylkyvaiheen aikana. Kävin hakemassa uudet käytetyt pultit.

    Nyt vaan mietityttää kun ovat täsmälleen samanlaiset kuin ne aluvanteidenkin pultit, mitassa vaan on joku mitä lie, puolen sentin ero (peltivanteille lyhyempiä).

    Niin että näillä tosiaan pysyy vai? Mä kun oon aina eläny siinä uskossa että aluvanteiden ja peltivanteiden pultit eroais muutenkin kuin pelkän pituuden osalta..? (pistetääs vielä yks --> :oops: )
     
  2. niemikko

    niemikko 1st gear

    jos kartio täsmää vanteessa ja pultissa ja pituus on riittävä niin kiinni vaan joihinkin aluihin on erillaisia pultteja mutta useammat ovat samanlaisilla pulteilla kiinni.
     
  3. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Noin päin kai toimii paremmin, mut peltivanteissa käytettyjä pultteja ei kannata käyttää aluvanteisiin. Peltivanne naarmuttaa kartiot, jotka sitten poraavat lastua pehmeästä alumiinista. Eli säästä ne sileämmät kevääksi aluvanteisiin. Aluvanteisiin tarkoitettujen pulttien kartioissa voi myös olla pinnoite joka vähentää kitkaa ja pintojen kiinnileikkautumista.

    nimim. "jos näette autossani aluvanteet, ilmoittakaa poliisille, sillä auto on silloin varastettu."
     
  4. TS

    TS 1st gear

    Vanhemmissa mersuissa, missä on rummut takana.Aluvanteen pidempi pultti peltivanteen kanssa katkoo rummun sisältä jouset.Jarrukenkäkin voi saada samalla kipeetä. :-?
     
  5. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Nimenomaan, mersussa kannattaa olla tarkkana.
     

Kerro tästä muillekin!