Pyyhkijänvarsien irroitus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Terosu, 13.3.2008.

  1. Terosu

    Terosu 1st gear

    Kävi tuossa niin että räplätessäni lämppärin kotelon kanssa siirsin pyyhkijät ylös (siis pyyhkimet päälle ja virrat pois kun ylhäällä) pois tieltä ja kun sitte myöhemmin laitoin virrat päälle niin nehän lähti tulemaan sieltä alas ja oikealla puolella oli jotain tavaraa sen verran tiellä, ettei oikea pyyhin päässy alas asti ja vaikka sit äkkiä virrat otinkin pois, kuului jostain naksahdus ja nyt oikea pyyhin ei laskeudu sinne minne kuuluu, vaan jää siihen puolitiehen törröttämään vaikka vasuri laskeekin nätisti sinne konepellin alle piiloon. Kyseessä '86 Buick farkku.

    Eiköhän tuon sais korjattua ku varren irrottais ja asettais sit uuteen asentoon, olisko peräti jostain sieltä hypännyt väärään asentoon alunperinkin. Saa toki heittää veikkauksia että mikä paikka todennäköisimmin on nyrjähtäny, ite en ainakaan asiaa pitkähkön aikaa tuossa tutkiessani löytänyt mitään mikä olis paskana ja pyyhkimet toimii muutenkin normaalisti, ei vaan palaudu tuo oikea kunnolla. Luulis että jos sieltä vivustosta olis joku antanu periks ni ei tuo vasurikaan oikeen pelais järkevästi? Jotenkin tuntuu oudolta kyl sekin että sieltä varrestakaan olis päässy mikään nyrjähtämään...

    No mutta asiaan. Mitenköhän tuo varsi irtoo helpoiten? Kirjassa puhutaan jostain special työkalusta mut enhän mä nyt sellasta ala ostamaan. Eli millasella vehkeellä nuo irtoaa, ei varmaan mikään kovin hienostunut työkalu oo?

    Voishan tuo iteki räpläämällä selvitä mut ku näin se käy niiiin paljon helpommin... 8)
     
  2. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    Vanhemmissa on sellanen boorien suuntanen 3mm latikka jousi?
    mitä pienellä ruuvarilla kampeamalla varren suuntaan ja isolla ruuvarilla vartta boorien vierestä pikku hiljaa kampeamalla lähtee ylös päin. sikäli mikäli sulla on samanlainen.
     
  3. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Voihan sielt vivustostakin irrota se pallonivel....
    Ainakin vähän kuulostas tuo vika semmoselta...
     
  4. Terosu

    Terosu 1st gear

    Mut jos sieltä vivustosta jotain irti olis niin eihän tuo oikea pyyhin sillon liikkuin mihinkään? Nyt se siis pyyhkii siinä missä vasurikin, liikerata vaan on pidempi ku normaalisti ja 'lepoasennossa' jää aika pystyyn, kun vasuri jo lepää konepellin takana.

    Niitä niveliä sun muita mitkä nähtävissä oli kun kattelin niin en oikeen nähny että mistä olis voinu antaa periksi.
     
  5. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mun muistaakseni pyyhkijöiden vivuissa on pallot joiden päällä on semmoset kahdesta messinki- tms. palasesta prässätyt "pesät" joiden pulttien reijät on soikeat, eli niissä on säätö. Pultit löysälle ja pyyhin oikeaan asentoon, se on siinä. Booriakseleissa on yks isompi boori, eli varsia ei saa väärään asentoon. Varret irtoaa muistaakseni nostamalla pyyhin irti lasista ja ja siirtämällä semmonen lukkoklipsi sivuun joka samalla lukitsee varren yläasentoon... Nämä pätee siis Chevy-farkkuun, lienee samanlainen systeemi Buickissakin?
     
  6. Terosu

    Terosu 1st gear

    Sellasia säätöuria mä sieltä etiskelin mut en löytäny, joko oon sokee tai sit on eri systeemi, epäilen kyl ensinmainittua sillä ennenkin on jäänyt kaikenlaista ilmeistä ja itsestäänselvää huomaamatta...

    EDIT: Löytyhän sieltä se mutteri, oli vaan vähän hämyisessä paikassa ja vielä sopivasti paskaa kerääntynyt päälle :poff: Problem solved...
     

Kerro tästä muillekin!