Racers Place lopettaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja TimoT, 21.3.2018.

  1. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Esimerkkisi yrittäjän matematiikan arvosana on 4 , jopa koulusta päästyäänkin. Uskonnon arvosana on noussut 10:iin.
    Tuossa se varmaankin on monen lopettaneen taustavoima.Miksi ne ostavat tavaransa kuluttajakaupoista kuluttajahinnoin ja koittavat sillä sinnitellä verkkokauppoja vastaan paskalla asiakaspalvelullaan?Lisänä etanamainen toimitus, jotta surkeasta katteesta johtuen jäisi edes "jotain".
    Tännekin saakka toimittaessa lajin emämaasta pitäisi täällä olla asialliset maahantuontihinnat, jotka tietenkin sovittaisiin USA:n päässä kohdilleen.
    Meidän firma myy saksalaisia ammattityökaluja samalla hinnalla kuin Saksalainen kauppias siellä kotimaassaan, mitenhän se onkaan mahdollista?
     
  2. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Varmaan niin, että te ostatte työkalut OVH hinnalla Saksan kalleimmasta kivijalkakaupasta ja kuljetatte joka työkalun yksitellen, omilla yksityiskoneillaan Suomeen ja haudotte kamppeita 2 kuukautta perseen alla varastossa, jonka jälkeen ne annetaan asiakkaille juhlaillisin menoin, vaikkakin kuukauden myöhässä luvatusta ja hinnan ollessa 100-kertainen originaaliin nähden.

    Suomalainen on iloinen, kun sai tuettua suomalaista kauppaa, etenkin kun ei niihin lapinpolttajiin voi kuitenkaan luottaa ja niiden paketitikin, saa*ana, kääritään juutalaisten nahkaan.

    Menikö oikein?

    -JJ-
     
    Joe Hunt tykkää tästä.
  3. pantera

    pantera Double Gearhead

    Ongelma on Suomen markkinan koko, jotta pääsee WD ( warehouse distributor) hintatasoon jossain voluyymituotteessa, vaikkapa AutoMetereissä on initial buy in luokkaa 50000USD ja maintaining account min tonni -viis kuussa.
    Eikä riitä et sulla on WD status jossain yhdessä linjassa, kun niitä linjoja on kymmeniä.
    Seuraava kyssäri on et jos otetaan puolenmiljoonan/ parinmillin varasto jotta päästään järkevään hintatasoon, mistä löytyy ne asiakkaat ja jatkuvuus ..
    Kuluttajakaupasta kukaan jälleenmyyjä ei osta vaan distribuuttoreilta jolloin jälleenmyyjä asiakas saa jobber hinnottelun... joka on monesti kalliimpi kuin esim summitin public hinta.
     
    joteam1 ja Hai tykkäävät tästä.
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sanohan ylsikin firma josta saat osat vain 15% kovemmalla hinnalla kuin itse jenkeistä tilaamalla?

    Varmasti kauppa kävis tolla provikalla!


    Yleensä se laupias yrittäjä laittaa hintaan helposti 50% lisää.

    Ymmärrän varastointikulut ja sen ,että jos firma x pitää osia hyllyssä niin että asiakas saa yleisimmät osansa heti.

    Sitä en taas ymmärrä jos tilataan niin miksi minä firmalle maksaisin _vitusti_ lisää siitä ilosta?


    Muistan kun jo aikojen alussa tilasin rc autoihin osia jonkun firman kautta briteistä. Kerrottiin brittifirman hinnat 15-20% ja tämä oli mun hinta. Kätsyä ja selkeää. Silloin ei netistä ostaminen tai lähinnä maksaminen ollut näin helppoa kuin nyt.

    MUTTA: minä maksoin osat tottakai etukäteen. Enhän ruokaostoksiakaan maksa vasta kotona.



    Eli turha yrittäjän on nurista jos tilaa firman rahoilla _asiakkaan vartavasten haluamia osia_ ja sitten asiakas ei maksakaan.


    Mulla ei ole mitään yrittäjiä vastaan, arvostan yrittäjiä ja suvussa on yrittäjiä. Yrittämisessä pitää olla vaan se juttu! Mun mielestä se juttu 2010-luvulla ei enää ole se, että vedetään välistä palveluista mitä asiakas voi itse ostaa halvemmalla.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  5. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Voisi vaikka heittää, että onkohan joku täältä Härmän suunnasta ollut esmes vaikka RockAutoon business-mielessä yhteydessä ja koettanut rakentaa jonkinlaista yhteistyökuviota? Tämä siis ihan näin fiiliksellä heitettynä, sillä vaikka tuota RA-threadia lukiessa tuntuisi, että Suomestakin kuitenkin kuitenkin ihan kohtuullisesti tehdään tilauksia. Toki, en ihmettele vaikka RA:n vastaus olisikin, että ei kiinnosta, koska markkinat on pienet ja sijaitsee jossain jääkarhun perseessä...

    Toki kai tämäkin saataisiin silti paskannettua pystyyn tässä maassa, hintoihin silti löytyisi varmasti jotain kivaa Suomi-Edition-lisää, jota perustellaan kuun asennolla ja veroilla.

    Tulee elävästä elämästä mieleen sellainenkin esimerkki, kuin eräs aseisiin liittyvää kampetta myyvä lafka. Tästäkin on toki aikaa jo kymmenisen vuotta, mutta oiva esimerkki miten paskasti nimenomaan Suomen pää hoidettiin. Se oli kiva vertailla ko. puljun Suomen, Ruotsin ja Saksan hintoja, niin Saksan ja Ruotsin hinnat pystyi johtamaan suht järkevästi USAn hinnoista tyyliin + vero + tulli + alvi + kate -rakenteella, mutta Suomi-hintoihin oli keksitty joku kryptinen kerroin, joka pompautti Ruotsin hintoihinkin päälle vielä +50-100%. Ja koska tällä puljulla oli Suomessa jo toimintaa, niin saksan/ruotsin toimipisteet ei tietenkään voinut enää toimittaa Suomeen halvemmalla.

    Ja paskat tolla puljun Suomi-toimistolla mitään Suomen varastoa ollut, jos jotain tilasit, niin samasta Meksikon varastosta se paketti tuli kuitenkin.

    -JJ-
     
    Muokattu: 22.3.2018
    Nikuzai ja Joe Hunt tykkäävät tästä.
  6. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Enempikin että miksi rokkiauto haluaisi suomeen, kun parempi on viedä se toiminta eurooppaan ja sieltä vaikka suomenkielisen nettikaupan kautta toimittaa tänne, kuten todella moni autotarvikepulju tällä hetkellä. Markkinat olisi koko euroopan laajuiset kerralla.
     
  7. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    No tämä olisi ollut jatko-ajatukseni, sillä maahantuonnin tulli+alvin optimoinnin kautta se voisi olla järkevintä hakea ideaalein toimintapaikka...

    -JJ-
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Western Parts Jyväskylä

    Ainakin jossain tuotteissa, ei välttämättä kaikissa mutta ainakin mitä itse olen hakenut perusosia.
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Vieläkin muistan kun vajaa 10v sitten menin uutta linkoa ostaa niin myyjä sanoi et liian kallis Linko mun traktoriin. Ostin sit muualta. Sama loru kun kaveri meni samaan lafkaan ostaa etukuormaajaa,piti sit ostaa muualta. Yritti se myydä takalevyä ja metsäkärryä kun oli jostain kuullu et Oon vailla mut en ostanut sieltä.
     
  10. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Mikä matematiikassani mietitytti? Pyrin havainnollistamaan sen mahdollisimman yksinkertaisella logiikalla, että asia ymmärretään. Tuotten hinta ja rahtikulut, plus yrittäjän kate olivat toki kuvitteellisia, mutta niitä voi kuka tahansa laskeskella mielestään realistisemmilla arvoilla.
    On myös kustannusmielessä eri asia tilata yksittäistä tiettyä osaa Atlantin toiselta puolen, kuin ammattityökaluja Saksasta, jossa voisi äkkiseltään kuvitella että tilaukset suoritetaan isommissa erissä, jolloin rahtikustannukset jyvittyvät edullisemmin per myytävä tuota.
     
  11. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Ei mikään, lasku meni oikein.Jos et tuosta jutustani löytänyt sitä pointtia, en voi sille mitään.
    Puhuin siitä kuvitteellisesta typerästä yrittäjästä, toivottavasti et kertonut itsestäsi siinä esimerkissäsi.
    Rahdit eivät riittävän suurissa tilauksissa merkitse ihan niin paljoa kuin täällä annetaan ymmärtää. Jos tavallinen kuluttaja saa usa:sta tilattua yksittäisen 40x30x30 cm laatikollisen osia vaikkapa 30 Eurolla pöydälle tuotuna, uskon sen mahtiyrittäjänkin siihen kykenevän. En tosin esimerkkisi tapauksen.Enkä puhu lohkojen tai vastaavien tilaamisesta.
    Olimme muuten vieläpä niin kieroja että kilpailutimme eri kuriirit tuolta Saksasta tuleviin lähetyksiin ja lisäksi yhdistelemme tilauksia - mitäs siihen sanoisi rehti yrittäjä?!
     
  12. pantera

    pantera Double Gearhead

    No yrittäjän tarvii vain myydä 5518,40€ edestä tavaraa niin pääsee takas siihen mistä kaikki alko eli nollaan.... sillä olettamalla ettei noissa myynneissä tule taas takkiin...
    Ei muutakun osakauppaa tekemään.:rotfl:
     
    Saetkae ja rb tykkäävät tästä.
  13. f34

    f34 Double Gearhead

    Ja kun myy tuon 5518,40 edestä, niin sittenhän sitä jo ylittää "warehouse distributor" 5000 dollarin rajan ja saa osat halvemmalla jenkeistä...
     
  14. pantera

    pantera Double Gearhead

    Jep tämä on juurikin se logiikka, .. paitsi se inititial order oli viiskyt tuhatta... mut nollat ei merkkaa mitn..
    ja yrittäjän tili on hyllyssä väärien osien muodossa.
     
    Saetkae ja rb tykkäävät tästä.
  15. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Noh.
    Hankin US Partsista pari vuotta sitten Hedmanin peltisarjat, joiden OVH Summitin katalogissa on $245. Ne jouduttiin siis erikseen tilaamaan, ehkä Summitilta, en tiedä.
    https://www.summitracing.com/int/parts/hed-65104/overview/

    Taalan kurssi oli tuohon aikaan 1 eur = $1,15

    Itse tilaten olisi maksanut seuraavaa:
    • Hedman peltisarjat, ovh $245 eli 213 eur
    • Summitin ilmoittama halvin rahti, $125 eli 105 eur
    • Tulli 8,59 eur
    • alv (24 %) 78,38 eur
    • Yhteensä 404,97 eur
    Kun tilaukseni oli saapunut, maksoin Us Partsin tiskillä hinnan: 369 eur

    Myönnän. Tämähän oli kerrassaan huono esimerkki tuosta katteesta, sillä sainhan sarjat US Partsista -10% halvemmalla kuin olisin itse ne tilannut. Mutta US Parts on Suomen mittakaavassa ehkä parhaiten organisoinut tämän jälleenmyynnin. En tunne heidän sopimuksiaan, mutta uskoisin että jonkinlaisella dealer hinnalla ostavat. Joka on siis vain hyvä asia!

    Mutta turha siitä on kitistä, että yrittäjä saa osansa. Siitä aiemmin mainitsemastani satasen katteesta pitää maksaa yritystoiminnan kuluja ja palkkoja, jonka kaikki tietää.
    Ja jos siitä nyt jää käteen superoptimistisesti ajatellen vaikka 50eur vähennettyjen kulujen jälkeen, niin valtio ottaa siitä vielä 10eur yhteisöveron nimissä.
    Eli 100 eur katteesta sulle jää 40 eur.

    Eli myyt loppuhinnaltaan 966 eur arvoisen esineen, käytät asiakaspalveluun, tilaamiseen ja lähettämiseen yhteensä vaikkapa noin 45-60min verran aikaa. Kassaan jää 40eur.

    Toisaalta, jos kaveri soittaisi ja sanoisi "Hei, mä oon menossa Jenkkeihin. Voin tuoda sulle tullessani sieltä just sen 966eur arvoisen osan mikä sun projektista puuttuu! Mut onks mitenkään mahdollista, että saisin pari keissiä kaljaa vaivanpalkkaa".

    Jollei tilaaja ole täysi urpo, on kaksi keissiä kaljaa odottamassa KYLMÄNÄ kun kaveri tulee osan kanssa. Kahden kaljakeissin hinta on muuten siinä 40eur hujakoilla.
     
  16. pantera

    pantera Double Gearhead

    Se on mahdollista
    Transitin peili maksaa sentilleen saman alv 0, Dresdenin Fordilla kuin Kokkolan Rintajoupilla
    World Pricing Policy
     
  17. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Löysin toki. Käsitin vain väärästä näkövinkkelistä ensin.
     
  18. -tl-

    -tl- Gearhead



    Just vertasin erästä tuotetta Rock auto vs Us-parts.

    Itse tilaten : Rock auton hinta + rahti + alv

    Us parts : Rock auton hinta + rahti + alv + 56,5% + postimaksu
     
    xarper tykkää tästä.
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Voisin sen sulle henk. koht.:kin kertoa, mutta kyllä ja niitä ei kiinnostanut ja lopputulemana en pysty ostamaan sieltä enää mitään, koska laittoivat mut jollekkin bannilistalle!
     
  20. urho3

    urho3 Gearhead

    Jarrurumpua yritin ostaa suomalaisesta puulaakista kun Olin jo jaon leveyden ja halkaisijan itse selvittänyt. Myyjä sanoi et on hyllyssä mut ei viiti lähteä mittaamaan. No eBayn myyjä selvitti asian ja tilasin sieltä. Enpä Oo muutakaan viitsinyt kysyä enää kyseistä puulaakista.
     

Kerro tästä muillekin!