Rättikattokangasta pääkaupunkiseudulta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja ruuvari, 25.8.2010.

  1. Make.S

    Make.S Gearhead

    Lainataas tätä topikkia.
    Mistä porukat on hommaillut rattikattoja?
    Oon soittanut nyt pariin paikkaan, toisessa ei saatu edes hintaa kakaistua toinen heitti noin hinnan ja suositteli eteläsuomessa vaikuttavaa verhoilijaa. Verhoilija tarjosi kattoa asennettuna harrastajaystävälliseen hintaan 1500€, mikä musta on vähän helvetisti jos ebaystä saa rätin tilattu takalasilla, rahteineen, alveineen, tullimaksuineen alle 400€.
    Tekisi mieli suosia Suomalaisia alan yrittäjiä(ex. yrittäjä. 7v), mutta eipä niitä tunnu paljon rätin hommaaminen kiinnostavan.
     
  2. nokeke

    nokeke 1st gear

    köyhä

     
  3. nokeke

    nokeke 1st gear

    Mitä täällä ulisette? Tehkää itte jos on kerran työ taas liian kallista? HALOO? Tehkää myös esimerkiksi diagnoosit seuraavan kerran sairastuessanne itte, jos kerran aina ammattilaisten hommat on liian kalliita.. SAME SAME BUT DIFFERENT!
     
  4. nokeke

    nokeke 1st gear

    HALPA JA HYVÄ.. KULKEE TUNNETUSTI KÄSI KÄDESSÄ JOOOO..
     
  5. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Kysäseppä Korsnäsistä West fix on firma on pitkä kokemus kaikenlaisista katto hommista .Vinyylikaton asennus oli ainakin kohtuu hintainen ja posti kuljettaa kankaat ,vaikkei teillä päin olekkaan.Vissin rättikattohommia tehneet aikasemmin Ruottissa pitkään.
     
  6. Miulla o ylimääräisenä Year Onen 66-67 GM musta rättikatto tehtaan paketissa.

    Muovisella takalasilla.

    Täys setti.

    290€ , tästä on hyvä lähteä muokkaamaan?


    0500-806067
     
  7. Buddy

    Buddy 1st gear

    Juu... mä soitin Westfixiin Caddyn lattiamatoista kun tietsikast on vaikee hahmottaa värejä ni he lähettivät värimalleja haluamistani vaihtoehdoista joista olikin sitten helppoo valita se kaikkein paras vaihtoehto. Matto+ lisämateriaali maksoi noin about saman mitä Ameriikassakin... Heidän nettikatalogi tosin näytti että -64 Caddyyn kuuluu looppimatto mutta korjasin asian kertoen että ainakin mulla on kaikissa kolmessa kuusnelkussa ollu pystynukkamatto alunperin joten sellainen on tulossa... :wink:
    Hyvä palvelu!!! :D
     
  8. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mulla menee dödsi ticaboon 2.5:tä katon laittoon ja sinä voit painua takaisiin kaappiin vinkumaan.
     
  9. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Mielenkiintoinen topicci.
    Laitanpa omankin lusikkani soppaan. Asennutin omaan kärryyni itse hankkimani erittäin laadukkaan canvas-katon tunnetussa ja kaiketi melko arvostetussakin autoverhoomossa, 900 euron hintaan. Noh, nyt autossa on sitten hieno canvas-katto joka on asennettu ihan suoraan sanottuna pitkin v...ua. Rätti on asennettu useita senttejä liian taakse, jonka seurauksena ainoa korjaustapa lienee uuden katon hankinta ja asentaminen itse, sillä huonompaa lopputulosta en saa itsekään aikaiseksi.
     
  10. Buddy

    Buddy 1st gear

    Eikö sitä saa kiinni vai? :-?
     
  11. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

    Niin teenkin, nyt E28 M5:lla itse huoltaen!
    Koska en ansaitse verojen jälkeen 85€/t kannattaa minun huoltaa ja korjata kaikki autoni itse. Suosittelen 41v huoltokokemuksella.

    Mutta se rättikatto nimimerkkini autoon olikin hankala tapaus. Laatua ei saa Suomessa eikä löytynyt EU:sta (kaikki KIINASTA). Mutta löytyipäs veneilykäyttöön Ohiosta USA tehdas (ette halua tietää kun maksaa hunajalettuja...). Kopioin alkuperäisen työtavan Britax ja asennuksen pikkutarkasti - "ja hyvä tuli".

    Suomessa yrittäjät eivät ole reiluja -> äänestäjät eli Te olette verotuksen ja raskaan kirjanpidon sekä työntekijävastuun määränneet pienimmillekkin yrittäjille ilman isoille annettuja etuja mm. "verosuunnittelun mahdollisuuksia" joten saatte mitä tilasitte!
     
  12. Buddy

    Buddy 1st gear

    En ymmärtänyt tosta sun viestistä juurikaan mitään joten ymmärsinkö oikein että et saanut rättimatskua suomesta joten tilasit jenkeistä veneisiin tarkoitettua suflettia ja ompelit sekä asensit itse rätin? :-?
     
  13. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

    Just ja tuli tukeva ja hyvä "crakeloituneella" pintakuviolla (tosin ei yhtä harva kuin alkuperäinen), eikä ohut ja kohta halkeava. Vanha alkuperäinen repesi hapristuneena Saksan motarilla 197km/t, tuuli pääsi reunan alle. Hintaa uudelle tuli 4x kiinalaisiin veraten.
     
  14. Buddy

    Buddy 1st gear

    OK. :D
     
  15. ari2004

    ari2004 Gearhead

    [quote="Buddy"



    Eikö sitä saa kiinni vai? :-?[/quote]

    Saa kiinni. Kuvat puhukoon puolestaan. Korostan vielä että kritisoin ainoastaan rätin asennuksen lopputulosta, en listojen tiivisteiden yms. asennuksia. Tässä ei myöskään ole kyse kutistumiseta, niin kuin joku kohta ehdottaa. Auto tuli asennuksesta juuri tällaisena.
    https://picasaweb.google.com/1140238060 ... opFailure#

    Edessä rätti ei yllä rst-listan alle, on nyt melko hölmönnäköinen kun kattomekanismit "paistaa" rätin etureunan edestä. ->rätin olisi pitänyt olla n. 30-40mm. edempänä.
    Takasivulasin alakulmassa rätin ja korin väliin jää rako. ->rätin olisi pitänyt olla n.30-40mm. edempänä.
    Takasivulasien yläreunan tiivisteet jäävät näkyviin, kun rätin reuna on asennettu väärin.
     
  16. Buddy

    Buddy 1st gear

    Saa kiinni. Kuvat puhukoon puolestaan. Korostan vielä että kritisoin ainoastaan rätin asennuksen lopputulosta, en listojen tiivisteiden yms. asennuksia. Tässä ei myöskään ole kyse kutistumiseta, niin kuin joku kohta ehdottaa. Auto tuli asennuksesta juuri tällaisena.
    https://picasaweb.google.com/1140238060 ... opFailure#

    Edessä rätti ei yllä rst-listan alle, on nyt melko hölmönnäköinen kun kattomekanismit "paistaa" rätin etureunan edestä. ->rätin olisi pitänyt olla n. 30-40mm. edempänä.
    Takasivulasin alakulmassa rätin ja korin väliin jää rako. ->rätin olisi pitänyt olla n.30-40mm. edempänä.
    Takasivulasien yläreunan tiivisteet jäävät näkyviin, kun rätin reuna on asennettu väärin.[/quote]

    Selvä asennusvirhe! Oletko käyny kritisoimas asennusta tekijälle? On mun mielest korvausvelvollinen...
     
  17. Buddy

    Buddy 1st gear

    Kuka asensi?
     
  18. Aleks G

    Aleks G 1st gear

  19. 240163

    240163 Gearhead

    Tossa on kyllä suoraansanoen menny hyvät tarveaineet hukkaan. Ottaako asentaja mitään vastuuta. Vai sanoko että täällanen tästä nyt tuli...
     
  20. renttu81

    renttu81 Gearhead

    ohhoh! Oikeestaan tuo oma asennus onkin hitin hyvä. Juu silleinhän tuossa on käynyt et jääny N.30-40mm. taakse tuo rätti. Mie en ainakaan hyväksyis tuollasta asennusta. etenkin jos tehnyt alan "ammattilainen".
     

Kerro tästä muillekin!