Räyskälä 1981 Elokuu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Käkö, 1.6.2007.

  1. Käkö

    Käkö Gearhead

    Pakko laittaa tännekin:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ihan ite oon kuvat ottanu... :rotfl: ja sen huomaa... :rotfl:
     
  2. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    onko tuo nokialla vaikuttanut valkokattonen kingsway pun flakemaalissa? kutosella?
     
  3. studio57

    studio57 Gearhead

    eikös tuo moparin kiihotusajoneuvo ja motiivimaalattu thunderbird oo molemmat ny myynnissä ja suht samassa kuosissakin ... nillä saapi aikahypyn varmasti vuoteen 81 jos sinne vielä joku haluaa... :rotfl:
     
  4. Käkö

    Käkö Gearhead

    Toi moppelainen on mun ymmärtääkseni vieläkin Hakkaraisella tosin enempi orkkisvärissä ja kunnossa kuin tuolloin...
    T-linnusta en tiedä onko myynnissä mut aika hassu juttu sinänsä et se oli acs:ssä tänä vuonna ja vahingossa löysin tommosia kuvia ja se sit oli kuvissakin...
    Kuvankauniista siipimopesta en tiedä muuta kun sen et hilemaalaus oli silloin hieno, enhän mä uskaltanu mennä rakkareilta mitään kysymään silloin...
     
  5. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Hienoja nostalgia kuvia!!!!! Tässä viimeissä noi veekasista ja näyttelyistä kuolatut helmet livenä 8)
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Todella hienoja kuvia,kiitos Käkö kuvista!

    Ja studio57:kyllä sinne aikahypyn aina silloin tällöin haluais...
     
  7. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Käköllä olis voinut olla loistava ura Puolustusvoimissa. Jos lipussa lukee, että säilytä lippu, niin silloin sitä säilytetään, kunnes toisin käsketään.
     
  8. studio57

    studio57 Gearhead

    hehehe.... takaisin pillistretsien ja takatukkien maailmaan ;) ei saatana... ennemmin 70-luvulle pulisonkien ja leveiden lahkeiden lähettyville... p.s kime,mulle tulee uus kilpuri ensviikolla josta lisää myöhemmin 8)



    oli muuten helevetin kalliit liput jo siihen aikaan 35mk!! kun tupakki aski makso about 4mk sen perusteella se ois nykyrahassakin yli 30euroa.!!
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tupakkiin on paha verrata kun sekin on noussut miten sattuu mut kovaa kyytiä kuitenkin. Mut jos verrataan ihan suoraan palkkaan niin nehän on tänä päivänä kokolailla 2-2.5 kertaset verraten vuoteen -81 eli siihen nähden toi 35 mk olis kutakuinkin 15€ eli pikemminkin edukasta verraten tän päivän vastaavien tikettien hintaan :wink:
     
  10. Käkö

    Käkö Gearhead

    :rotfl: :rotfl:

    Yep, säilytetty on... :rotfl:

    Noi pyöreet läikät tossa pääsylipussa on muuten sinitarran jäljet, mä olin laittanu ton sinitarralla muovitaskuun jossa kuvat oli, ei meinannut lähteä irti :eek:

    Kyllä oli sinitarratkin silloin parempaa laatua ku nyt... :rotfl:
     
  11. kime2

    kime2 Gearhead

    Mä en oikein ole noiden leveiden lahkeiden kannattaja :lol:

    Mä vaistosin et sulle on jotain tulossa ja hyvä niin,se kehität harrastustas ja mä taas poljen paikoillaan eli melkein päivälleen 15v sitten katsastin samanlaisen caminon kuin tänäänkin...
     
  12. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Kappas, samanmoinen lippu kans tallessa ja kuviakin on jossain... Niitä pieniä neliskanttisia. Pitäis skannata, pääsis kauhugalleriaan...

    Olipas ne aikoja :oops:
     
  13. Jay

    Jay 1st gear

    Mun faija sano mulle, ku olin pieni, että kiihdytyshommissa ei oo MITÄÄN järkee, vedetään suoraan täysillä... Nyt se seuraa katsomosta ku mä vedän mopolla tätä "täysin turhaa lajia" :)
    Hienoja kuvia nostalgisilta ajoilta!
     
  14. pontso

    pontso Gearhead

    se siipi moppe näyttää ihan salon esan peliltä , jos oon väärässä niin korjatkaa
     
  15. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Makeita muisteloita, Käkö on Kingi! :lol:
    Tuo lipun (tapahtuman) päiväys on aika hauska, edellisenä päivänä olin viettänyt 13-vuotis synttäreitä.. Ja vasta n.3-4vuotta myöhemmin kiinnostus heräsi eli aloin ymmärtää jotain näistä isoista hienoista ja äänekkäistä autoista.. :odroll:

    Missä muut oodeelaiset oli tuona päivänä?! :wink:
     
  16. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Räyskälässä tietenkin :rotfl:

    On se Salon DeSoto, oli silloin livenä aika mahtava ilmestys kullan värisine sisustoineen.
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    mä olin tuolloin varmaan vaipoissa jossain hertsikan nurkilla, ikää oli vuos ja 2 kuukautta :D
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tuollahan sitä tuli oltua itsekin. Just huhtikuussa kyseistä vuotta oli tullut ostettua ensimmäinen "jenkki", 2D Dart vuosimallia 1966. Olin sananmukaisesti mukana Amerikanautolajissa. Kaikki tuttavat pitivät hulluna. Samalla rahalla olisi saanut paremman, uudemman ja vähäruokaisemman auton.

    Ja niin joo. Paikan päällä ollessani olin työvelvoitettuna MS-ryhmän lähtöjärjestelijäksi.
     
  19. pantera

    pantera Double Gearhead

    Rayskalassa oltiin, noi reissut loi 100-0 kaikki nykyiset nitronatikat yms radanrasvaus-skabat :wink:
    Tulee ihan ikava sita Volvo Amazonia joka oli muutettu petroolikayttoseks jolla rayskalaan tuolloin matkasimme
     
  20. harri60

    harri60 Gearhead

    Mihinkähän hittoon oon hävittäny sen pääsylipun :mad: Paikalla oltiin ja monena vuotena. Joskus käytiin kattomassa pelkkää vesisadetta, mutta hauskoja reissuja kumminkin.

    Säilyneitä pääsylippuja näyttäs olevan:

    VM-FINN AM STREET CAR RACE Hangon lentokentältä 24.7.1982 (maksoi silloin 15mk.)

    International Drag Race Räyskälä 8.8.1982 (maksoi 40mk.)

    VM-FINN AM STREET CAR RACE Hangon lentokentältä 4.8.1984 (maksoi silloin 30mk.)

    Drag Race Pieksämäen lentokentältä 29-30.8. 1981, löytyy molenpien päivien pääsyliput (maksoivat 10 ja 20mk.)

    Ja tietenkin tapahtumista paljon kuvia :D
     

Kerro tästä muillekin!