Rakennetaampa Camino yhdessä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja ylikalifi, 29.6.2006.

  1. ylikalifi

    ylikalifi 1st gear

    Auttakaapa nuorta miestä antamalla hyviä ideoita miten rakennetaan Caminosta katujen sulavaliikkeinen paholainen. :pinup:

    Lähtökohtana on 81 vm ruosteeton lavakuljetin. Budjettina 6000 €. Aikaa pari vuotta.

    Uuden moottorin olen jo hankkinut vanhan nuhapumpun tilalle.
    - Goorwrench 350 nelipulttinen vm 04 vakiokuntoisena.

    Lisäksi kuluvia osia kuten jarrut on vaihdeltu uusiin.

    Kysyisinkin teiltä mikä vaihdelaatikko, turbiini, perä... Miten piristää konetta... Mistä ja millaiset maalit pintaan. Kengurunnahastako penkit? Entä sheivaillaanko kahvat pois ja heitetään "kromikaaret" huitsin nevadaan. Jne...

    Elikä miten perus Amerikan El Ladasta tehdään auto missä on asennetta.
    Parhaat ideat toteutetaan ja lopputulos annetaan overdriven käviöiden vaativien silmien alle arvioitavaksi.
     
  2. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  3. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Älä täällä kysele vaan tee sellainen kuin itseäsi miellyttää,mielipiteitä saat yhtä monta kuin vastauksiakin.
    Trendejä löytyy joka makuun mutta onneksi niitä ei tarvitse seurata :rotfl:

    Maalaa se mustaksi :D
     
  4. Fireball

    Fireball Gearhead

    Ottamatta mitenkään kantaa millainen Kabanossista "pitäisi", onnittelut ensiksikin nuorelle miehelle siitä että autovalintasi on enempi tällä meidän ukottuneiden ja keski-ikääntyvien vakosamettihousuisten isien amerikanrassipuolella, kuin misään muussa arvokkaassa autoharrastus suuntauksessa.

    Toinen vielä huomionarvoisempi seikka MINUSTA on tapasi lähestyä tätä jonninjoutavaa joukkoamme, tyyli miten ensimmäisen viestisi muotoilit jo osoittaa että kaltaisiasi avarakatseisia jermuja tämä harrastus kaipaakin. Nickisi osoittaa että päämääräsi on kyllä selkeä, mutta kypsyyttä osoittaa kysyä myös muita näkökulmia ilman ennakkoluuloja.

    Siitä kun vastauksista suodattaa jälelle sen mikä omimmalta tuntuu, ja yhdistelee jo yöunissa pyörineisiin villeihin, jopa lakanoita ajoittain kostuttaviin omiin unelmiin, huomaa että 20 v myöhemmin on saanut jo paljon aikaan, paljon kokemuksia, paljon kavereita, ja paljon muistoja.
    Olet ajautunut harrastuksen pariin josta ei ole paluuta 8)

    Hienoa, tästä aloituksesta tuli hyvä mieli monella tapaa
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Hyi halvattu millaset vanteet :( Eiköhän ton auton omistajalla oo enää jäänyt rahaa vanteisiin kun on pitänyt maalata vanhat kärrynpyörät bilteman kromikilikalilla :rotfl:
    Mut oikeesti, tolleen se kannattaa tehdä niinkuin Buick225 kirjoitti eli oman mieltymyksen mukaan vaan ja jos haluaa ideoita niin netistä haulla tutkiskelemaan millasia löytyy pitkin maailmaa. Vaikkapa googlen kuvahaulla tai erilaisilta jenkkien myyntisivuilta kuten vaikkapa tää: http://www.cars-on-line.com/elcamino.html
    Ja täältä OD.ltäkin löytyy paljon chevyn pikkulohkotekniikkaa, voimansiirtoa yms. käsitteleviä topicceja ja sit jos ja kun kyselee jostain asiasta niin kannattaa yksilöidä kysymystä sen verran kun osaa niin kyllä täältä löytyy osaaviakin vastaajia kaikenlaiseen mikä askarruttaa.
    Aihion valinta vaikuttaa mun mielestä järkevälle ja budjettikin on ihan hyvä joten siitä se lähtee :wink:
     
  6. MASI9

    MASI9 3rd gear

    Ja kopan ulkonäköön ideoita voipi katella netistä löytyvien Caminojen kuvien avulla, jos oma mielikuvitus ei riitä ja yhdistellä sieltä täältä niistä löytyviä ideoita, ja niin saat kehiteltyä oman näköisesi Caminon.
     
  7. dean66

    dean66 Gearhead

  8. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Pahus, heti tuli haukkuja kun laitoin itse ottamani kuvat edellisviikonlopun näyttelystä. Onneksi en laittanut niitä kuvia siitä toisesta Caminosta... :lol:
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No kun niissä kuvissa oleva muuten aikas hieno Camino oli ihan pilattu niillä Pimp my ride -pyörillä :wink: Millanenhan se toinen sit mahtokaan olla :eek:
     
  10. impala67

    impala67 Gearhead

    hm. tavoite siis katukilleri kamiina. ongelma on vain siinä että noita on rakenneltuna paljon, siis miten erottua joukosta. suurimmassa osassa suomikamiinoita on maalattu ruosteiset puskurit korinvärisiksi ja laitettu aluvanteet tai kromivanteet alle, sisustaan koskematta.

    siis tee toisin;
    konevalinta on loistava, järkevää hankkia kerralla ehjä moottori.
    laatikoksi laittaisin th 350:sen koska polttoainesäästö ei liene varsinainen tavoite, ennemmin kumin käryttely. 350 kestää parhaiten. toinen vaihtoehto olis manuaali jossa olis todellakin munaa, mutta se rajoittaa kyytiläisten määrää entisestään.
    peräksi käy perus10-pulttinen, laita siihen lukko ja välitys 3.5 pintaan?, ei noilla ole kivaa ajaa yli 200:aa... paljon kivempaa on suttaa ja pestä muita valoissa? tai sitten jos maantiecruisailu on tavoite, th200 ja alle 3.2 luokkaa oleva perä, menis halavalla.

    kirjoitit että jarrut on tehty. ne lienevät kuitenkin alkuperäisen kaltaiset. Moottorin kiusaamisajatusta varten ehkä kannattaisi zoomailla esim summitista mitä kaikkea kivaa saa isompien rivotettujen levyjen jne. muodossa caminon napaan sovitettua, sitten voisi vanteetkin olla läpinäkyvämmät. orggislaikkoja ei kannata kauheasti esitellä...

    letukan koneen piristyksestä on kirjoitettu useita kirjoja, ehdotukseni olisi pari astetta jyrkempi nokka (lisää ränttätänttä tyhjäkäynnillä katu-uskottavuutta roimasti), alukannet (lisää eniten tehoa suhteessa vaivaan), peltisarjat, maltillinen ALLE 650cfm kaasutin. q-jetti olis mun omista perversioistani johtuen vaihtoehto. Tai sitten TPI-ruisku jos rahaa on, mutta silloin menee vähän monimutkaisemmaksi sääteleminen vaikka arkiajo on huolettomampaa- luultavasti.

    2" choppaus, eihän toi ole iso laitos että ei se varmaan niin vaikeaa olis verrattuna neliovitolppaan? maalattu mattamusta (siis ei kilikali, vaan huolellinen mattamusta maalaus) ja esim. kapeat punaiset straippiraidat edestä taakse - ei kuitenkaan mitään straippeja tai liekkejä, ei ainakaan skalloppeja.
    centerlinet tms. mikä vaan miellyttää alle. jos jarrut on parannettu järeiksi, voi ne näyttää vaikka kromisilla tuuninkivanteilla. ei kuitenkaan yli 17" sillä sen jälkeen renkaista tulee mun mielestä aivan naurettavan oloiset leikkiauton pyörät.
    sisustaan caddyn sohva esim. 90-luvun pikkukäkkylästä?
     
  11. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ai tommonen. No , mitäs tilasin :rotfl: Mut eihän toi nyt ollut sieltä pahimmasta päästä, kai? Ainakaan sen mukaan mitä noista kuvista näkyi :wink:
     
  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Entisöi ulkoisesti tarkalleen uudenveroiseksi ja laita tekniikka superhienoksi ja tehokkaaksi. Levyjarrut joka nurkkaan jne.

    Lopuksi kiiltävä musta väri pintaan.
    Sisustaan mustat Vetten sporttinahkapenkit.

    Ja kaikki tehdään huolellisesti hieroen "pekkaleinontarkkuudella"
     
  14. jaketin

    jaketin Gearhead


    erittäin hieno kirjoitus 8) 8)
     
  15. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Mä yrittäisin sleeper pro touring suuntaa, siinä ainakin riittäisi harrastettavaa. Ajettavuus laitetaan itselle sopiva kompromissi ratapäiväajon ja mukulakivien välillä. Tuhdit vakaajat, jouset Ei mitään järkky show-vanteita, jotkut 16-tuumaiset, siinä koossa saa jo kunnon renkaita. Alustaa virittämään että kääntyy ja pysähtyy ilman kummallisempia manöövereitä. Eikös A/G-bodeihinkin saa jos jonkinnäköistä alustapalikkaa. Luulisi lavavekottimeen saavan myös helpolla kolmilinkin tai torque arm takaripustuksen. Jos on pakko maalata, niin simppeli hyvin tavis yksivärinen ilman mitään tingeltangelia.

    http://www.pro-touring.com/forum/
     
  16. impala67

    impala67 Gearhead

    viimeisimmän esittämä rata-ajo staili vois sopia alunperinkin moternin oloiseen kamiinan. hyvä idea. ei noita protourinkeja mitenkään vaivaksi asti ole liikenteessä näkynyt.
     
  17. diamond reo

    diamond reo 1st gear

    camino on todella hyvä rakentelu kohde ja hyvä ajaa vielä 240km/h(ajettu)
    jos voimaa riittää.kaasariksi 650 riittää,350 aski on kestävä .alku-
    peräinen 10 bolt kestää pyhättömän viikon sikapoljentaa 64-67 a-korisen
    perä sopii kun muuttaa ylätukivarsien kiinnitys kohtaa.alku peräiset jarrut
    ovat alimittaiset.etu jousiksi käy 73-87 pikkarin jouset kun vähän
    lyhentää
     
  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Noi oli hyvät sivut joista löytyy kyllä monenmoista inspiraation lähdettä rakenteluun. Siellä oli jokunen tosi hieno (siis ainakin mun mielestä) kuten vaikkapa tämä
    http://elcaminocentral.com/gallery-phot ... S0020.html
    mut makuja ja tyylejähän on monia ja tuolta niitä erilaisia toteutuksia kummiskin löytyy aika hyvin.
    Ja kun aikansa katteli noita niin pitihän se taas tulla mieleen omatkin jutut eli saattas liikkua aika räväkästi jos laittais meitin pikupin tekniikan tollaseen pikkukoppaseen Caminoon :D Satuin vaan näkemään tän kuvan ja siitähän se ajatus taas lähti :rotfl:
    http://elcaminocentral.com/gallery-phot ... uista.html
    Olis varmasti ripeä ja tyyliin sopivakin (tummat pleksit vielä vaan lamppujen eteen) eli melkein yhtä härski kuin se meitin nykynenkin ’67 pikuppi 8)
     
  19. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Kannatan kahvattomuutta, isoja kromikiekkoja, ja candy maalausta. 8) Siitä se lähtee...

    Ja tervetuloa joukkoon! :D
     
  20. ylikalifi

    ylikalifi 1st gear

    Kiitokset kaikille kommenteista. Kyllä se tästä pikkuhiljaa alkaa hahmottua se oman kullan ulkonäkö ja kunhan uppoudun tuohon amerikan malmin hienouksiin niin selviää millaiset sisuskalut tulisi rakkaalla olla.

    Kertokaa ihmeessä lisää ideoita ja sivustoja mistä löytyy lisää inspiraation lähteitä.
     

Kerro tästä muillekin!