Rakennetaampa Camino yhdessä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja ylikalifi, 29.6.2006.

  1. MASI9

    MASI9 Gearhead

    Mä oon samaa mieltä tosta keulasta Big Bad Chevyn kanssa!!!!! Jos haluu Caminosta nissanin, ni miks ei osta sitte nissania? :eek:
    Kas kun kukaa ei oo vielä ehdottanu helmalevikkeitä, tai lintulautaa lavalle että sais ne pyörteet sieltä lavalta pois...
    :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
     
  2. Ruumis

    Ruumis 3rd gear


    Tuo keula (se choochoo) tekee Caminosta varsinaisen muoviritsan=Nissan.

    Kamino mun makuun:
    Vuosmalli 84 tuplavalo maskilla. Alla rallye wheelssit . Värinä kiiltävän musta. Suorat putket. mylly on aivan sama mikä on kuhan on kasi ja ahdettu. :rotfl:
     
  3. Slant6

    Slant6 3rd gear

    Kiitos. Ko. autoon jos joku mulle kauppais vielä niitä kromipuskimia, niin kivaa olisi. Vanteet on american racing torque thrust II 7x15 ja 8x15 renkaat 235/60 ja takana 255/60... Mikä tohon madaltamiseen ja rengaskokoihin tulee, niin yllättävän vähän tota tilaa on edessä ja takana. Sen takia tuollaisen kompromissin teinkin. Etupäätä jos tiputtaa vielä vaikka 2cm, ottaa etufillarit kaariin auttamattomasti kiinni, kun kääntää renkaita ääriasentoon. Takana on tilaa renkaan ja rungon välissä n. 1,5cm ja johtuen yllättävän leveäreunaisesta rosterilistasta kaaren päällä, jää ulkolaitaankin n. 1cm ilmareikä, eli ei hirveesti viitti tiputtaa tuosta. Pakoputket on sitten seuraava ongelma madaltamisessa... Normi tuplaputkirakennelma peltisarjoilla aiheuttaa sen, että toinen putki jää alemmas sarjan jälkeen kuin toinen, johtuen erikoisesta vaihteiston kannatinpalkista, vaikka eurostainlesilla yritettiin tehdä järkiratkaisu pakoputkillekin. Itse olen erittäin tyytyväinen lentokorkeuteen (varmasti helsingin keskustan työmailla ajavatkin ymmärtävät) ja 2,5" rosteriputkien aiheuttamaan jännään ääneen mikä autosta lähtee, sekä työn jälkeen mitä eurostainlesilla tehtiin.

    Mutta makuja on monia, sano koira ku per**ttä nuoli.. Matalat autot on tyylikkäitä, mutta jos daily cruiserin haluaa, niin ei kannata kyllä IHAN tonttiin tiputtaa... Ainakin jos asuu pääkaupunkiseudulla. :)
     
  4. garagektc

    garagektc Gearhead

    hei peace dudes!! :D
    jos choochoo keula tuntuu pahalta niin lohduttautukaa uudempien camaroiden korilla. jos ei tuu nissan 200 mieleen niin sitten on bowtie liian tiukalla. ja sittenhän on vielä kia... :poff:

    jos nyt sitten jättää sen vakiokeulan siihen, säästyypä rahaa vaikkapa kromilistoihin. näköhän se aina menee kulkupuolen edelle :eek:

    eikä caminosta nissania ihan pelkällä keulan vaihdolla saa.
     
  5. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Niin, kyllä se vaatii sen nissanin diisselikoneenkin pellin alle :rotfl: Saattais turbotettuna kulkee kovempaakin kuin chevyn koneella :lol:

    Choo choo keulapala on kuitenkin chevyn omaa suunnittelua eikä mikään varsinainen tuuning osa vai ruvetaanko fossilisteiksi ja minkään muun vuoden osia ei saa käyttää kuin auton valmistamisvuonna käytettyjä?
     
  6. garagektc

    garagektc Gearhead

    sit saa unohtaa protouringin :D

    hei ja lasit pitää tummentaa. tuulilasin kanssa täytyy tietysti olla hiukka varovainen, mutta muuten voi olla aika synkkää sävyä.
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

  8. ViLU

    ViLU Gearhead

    Kannatinpalkille annetaan hieman rälläkkää ja hitsataan 4mm:n profiili siihen. Sillä siitä selviää :)

    Tossa muutamat kuvat mun caminon palkista:
    - http://personal.inet.fi/yritys/vilu/cro ... notch1.jpg
    - http://personal.inet.fi/yritys/vilu/cro ... notch2.jpg

    Edit: Pistetään vielä kiinnostuneille x-putkisto, minkä istutin onnistuneesti paikalleen. Vaimentajat puuttuu vielä tosta perästä... http://personal.inet.fi/yritys/vilu/putkisto.jpg
     
  9. Fastback

    Fastback Gearhead

    Mitähän mieltä täällä porukka on Dodge Daytonasta tai Plymouth Superbirdistä?!? Ei taida uskaltaa edes kysyä??? Muistuttavat niin mahottomasti japanin kippoja että... :eek: Oikein vaikeuksia erottaa niitä thyyningeistä tuolla prisman parkkiksella... :-?

    Tyylisuuntia on monia. Ei pidä tehtä mitä muut pitävät kauniina. Pitää tehdä se mistä itse pitää ja mihin on valmis satsaamaan. Ennemmin koko rahan satsaisi kulkupuoleen, mutta kukin tekee sen mitä tavoittelee. Rumahan tuonvuotinen camino on kuin perkele vakiona verrattuna esim. vanhempii camarohin tai corvetteihin. Mielipiteitähän nämä, choochoo:lla keula olisi erilainen ja se erottuisi normaaleista caminoista. Jos siitä ei pidä niin ei sitä parane sillon tehdä. Vaihtoehtoja kun on niitä pitää punnita. Jos aina oltaisiin tehty niin kuin ennenkin tai ei oltaisi tehty mitään erilaista jopa nihilismiä lähenteleviä ratkaisuita niin ihmiskunta kävelisi vieläkin neljällä raajalla ja kasvaisivat karvaa apinan lailla.

    Perus camino toimii kyllä, on tuossa matkalla tullut muutama asiallinenkin kommentti.
     
  10. pantera

    pantera Double Gearhead

    Kuuleehan taalla valilla jarjen aantakin :eek:
    Choochoot jatan nyt muille, mutta mika ihme siina on etta taalla karsitaan Nissan Fobiasta, eiko niilla ole mitaan helpotusta tarjota apteekissa tohon tautiin?
    Nissanit on autoja siinaku jenkitkin, aika moni niilla ajelee vaikka sita ollaan niin isolohkoo ja pure jenkki ,putket auki ja kumi palaa etta vanhaa vahan jo alkaa naurattaan.
    Mullakin ollu 2 nissania, poikasena ajelin luu-ulkona 180SSS' lla ja 90'luvun puolivalissa ajelin hetken 300'lla twinturbolla, siis NISSANEILLA, ja molemmista jai hyvia muistoja 8)
     
  11. kime2

    kime2 Gearhead

    Oisko tuo tulkittavissa vähän niin et nissani nissanina ja jenkki jenkkinä,ei nissanin kopiona :rotfl:
     
  12. garagektc

    garagektc Gearhead

    mutta sössönsössön nissanihan on yksi aikansa legendoista!!! ja nähdä pantera kruisaamassa semmoisella luu ulkona, niin no, onneksi en ollut paikalla :D
    uudemmat härpättimet on kaikki vähän samasta puusta ja ehkä tuo turkasen tehokas ja taloudellinen tekniikka hiukan pännii.
    mutta tekeehän toyotakin kasvihuonekaasujen luvatussa maassa pickuppeja v8 tekniikalla.

    mutta tähän aiheeseen hiukan liittyen, olisko joku 4-vaihteinen automaatti poikaa niin pääsis tien päällä aikas vähällä kiisulla. turha sitä 350 on huudattaa 3000 rundia kun 1800kin vie ettepäin. sen verran hyvä on tuo ostokone että luulis jaksavan. vois sitten hiukan kikkailla peräruuvin kanssa kiihdyttelyä varten...
     
  13. hannux

    hannux 1st gear

    Asian sivusta:
    On se kumma kun yhden sun toisen 'käyttiksenä' on joku Nissani tms, jonka takalasissa on sitten 'street race ...tms' -tarra. Kun ollaan jenkkiautoilijoita, niin ollaan tai sitten ei, mutta ei rampata!
    Minä puolestani mietin miten Ford Ranchero -77-79.stä sais vielä hienomman.
     
  14. garagektc

    garagektc Gearhead

    vaihda keulapalat niin piristyy rancheron ilme kummasti.
     
  15. Fastback

    Fastback Gearhead

    Itseasiassa Rancheroihin on tehty swappeja mm. peräkolaroidun Mercury Cyclonen keulapalalla, eikä tullut yhtään pöllömpiä vehje.
     
  16. MASI9

    MASI9 Gearhead

    Joo,joo,ehkä nissanit on jonku mielestä autoja, ja kyllähän niillä joutuu joskus ajelee, ei siitä ookkan nyt kyse... Eikä tässä kukaan kärsi mistään nissan fobiasta, vaan yrittää antaa kaverille vikkejä miten sais Caminosta hienon ja persoonallisen näkösen kulkineen. Vai vätätkö että nissanin näkönen vekotin olis jotenki HIENO tai persoonallisen näkönen? :mad:
     
  17. pantera

    pantera Double Gearhead

    Kun kysyt niin vastaan,
    mun ei tartte vaittaa mitaan, ja mika on nissanin nakoinen vekotin? Choo Choo? minka nissanin?
    Sun vaitteet ei oikein aukea mulle, sorry.
    Olen tossa seurannu lahelta Ojaniemen Z350 nissanin jalostumista ja minusta se on hieno,
    Mulla on 6kpl jenkkeja joista 1 on choo choo ss-camino, ei yhtaan nissania ja silti voin sanoa etta nissan on hieno,
    Esim tommonen uus murano on ihan ok, mulle kelpais kylla, sekaan ei muistuta(mielipide) kovinpaljon tota choochoota ,mutta saa varmaan olet erimielta :wink:
     
  18. garagektc

    garagektc Gearhead

    hyvää vääntöä!!! :D
    mielipiteethän on kuin persereiät, jokaisella omansa ja ehkä hyvä niin.
    kuinka järkyttävää täällä oliskaan jos kaikilla olis sama maku esim autojen suhteen.
    ja miten se nyt sitten määritellään mikä on jonkun näköinen. toisille pitää olla identtinen kaksoisolento että löytää yhtäläisyyksiä, toisille riittää että joku osa on valmistettu samasta materiaalista...
    oma mustangi näyttää erehdyttävästi escortilta, just siltä huippuvuosien brasilia yksilöltä. enkä mää itteeni rupee viilteleen jos se jollekulle tuottaa hengenahdistusta.
    jos ei menis aivan ooteeks niin vois kysyä että löytyykö autoa jossa ei ole mitään piirteitä mistään muusta, eri maassa valmistetusta autosta...
    ja jos ulkonäköyhteys nissaniin hirvittää niin voihan siihen laittaa pajeron kylkiteipit :poff:
     
  19. MASI9

    MASI9 Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  20. smuige

    smuige Gearhead

    jos määkin siirtyisin hetkeksi haaveitten maailmaan ja heittäisin oman 2 senttiseni tänne 8)
    Eli, nelivalokeula on ihan must ja 81:ssä kai se jo onkin. Ja mitä valoihin muuten tulee niin kaikki oranssit linssit huit helvettiin, elämme 2000-lukua, ja välttääkseni hirttotuomion niin sanottakoon että ei sovi joka vehkeeseen mutta jos tyylisuuntana on nykyaikainen niin :soosoo:. Käännän veistä vielä tosipuritanistien haavoissa ja ehdottaisin taakse lexuksia, eiköhän niitä caminoonkin saa. Jottei hieman retroakin niin ehdottomasti kromipuskurit mahdollisimman lähellä koria. Listoitukset veke lukuunottamatta kaarien ja ikkunoitten listoja, ne mä säästäisin. Konepeltiin joku kohtuu lievä cowl inductioni, kaks tuuma vois olla passeli :-? Ja usein unohdettu detalji eli peilit, EI MISSÄÄN NIMESSÄ M3 peilejä, orkkis GM pisarapeilit tai vaikka pullakaprisen pisarat mutta siirrettynä sinne sivulasin etunurkkaan-nuorentaa ilmettä kummasti. Väriksi joku tummahko metalli väri, pakko olla metalli, ei matta, pastelli ja ei todellakaan peruspunainen. Jos teippauksia niin sitten vaikka ah niin hienot SS:ät tai miksei soveltais jotain muskelivuosien teippausteemoja, dare to be different :poff: Vanteet, ne joko tekevät tai pilaavat auton. EI listalle joutuu kaikki yleensä caminoissa nähdyt vanteet ei peltivanteita varsinkaan kromisina. Jotkut 16-18 kromi alut, mutta unohdetaan suosiolla bling bling ja tuuning monimonipuola ja spinnerit, mun henk. koht. valinta olis joko tt2:set tai camaron iroc:it kromisena ja 17 tai 18" tai miksei 17 eteen ja 18 taakse. Sisustahan on niin kasariporno kun olla ja voi. Toisaalta se on niin karsee et melkei tyylikäs mutta jos ajattelis laatikon ulkopuolelta niin asiat voisivat olla toisin. Tekijä mies swappais kojelaudan jostai tuoreemmasta jenkkivehkeestä, aika hankalaa tosin. Yks olis et orkkis mittaristo pois ja autometeriä tilalle. Omista perversioista johtuen ainoa väri sisustalle olis semmonen maitokahvin beige. Sohva on jees joten sekin sais jäädä mutta toppauksia vois hienosäätää ja joku siisti verhoilu. EI PLYYSSIÄ PISTE. Sitten tekniikka puolelle. 6000e ei ihmeitä tee mutta aika paljon kuitenkin. Konehan oli jo valmiina joten sen ympäri kampetta. Ruisku on ainoa vaihtoehto moderniin caminoon joten mä sanoisin TPI, lisäksi siistin näköinen ja niitä on camarot ja firebirdit pullollaan. Painlessiltä valmis johtosarja niin elämä helpottuu kummasti. Laatikoksi ilman muuta th700 tai th200 kunnolla preppattuna=kallis. Alustaan uretaanit, madallusarja(ei mallia laikka), vakaajat ja kunnon iskarit. Kaikki nivelet uusiks kerralla ja ne kovettuneet halkeileet korput siellä korin ja rungon välissä, uusi nekin. Ja saahan esim. Hotchskissilta palikka alustaan niin paljon kun budjetti antaa myöden. Eiköhän se siinä olis :lol: :lol:
     

Kerro tästä muillekin!