Ramblerin venttiilit nakuttaa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jksa, 11.5.2013.

  1. jksa

    jksa 3rd gear

    Ostin tommosen rämpylän eilen ja aloittelen laittamista.
    Auto on siis rambler classic 550 vuodelta 67.
    Autossa ilmeisesti alkuperäinen kutoskone oliko 3.8 tai jotain.
    Rallattaa aika paljon, joko venat tai nostajat tai joku muu.
    Venttiileistä vois kumminkin aloittaa, täällä on ollu linkki josta löytyy säätö arvot, mutta en löytänyt ite.
    Muutenkin vinkkejä ja ramblertietoutta otetaan vastaan on eka rämpylä itsellä.

    T:Janne 0407417214/saarisenperhe@gmail.com
     
  2. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Imu .012" pako .016" ohje, ja jos hiljasen haluaa imu.008" pako .010". Mikäli ei ole hytraulinostimet.

    Säätö sujuu helpoiten koneen käydessä tyhmäkäyntiä.

    AMC-kutosella ajaa helposti semmosen +400tkm jos edes joskus viitsii tehdä perushuoltoja.
     
  4. jksa

    jksa 3rd gear

    Kuinkas tunnistaa onko hydrauliset nostimet ilman avaamista ja mitä niille voi tehdä, vai nakuttaako ne vai edelleen venat?

    Kiitos jo näistä.
     
  5. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Olisko tuolta mitään apuja? http://www.amccf.com/main.html
    En jaksanu lukea sieltä juuri yhtään mitään, mutta räpylä ukoilta oon kuullu et sieltä kaikkee kivaa löytyy ja on siellä ilmeisesti joku oma keskustelupalstakin.
     
  6. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    Jos se on 232 kone. niin siinä pitäisi olla aina hydrauliset nostajat. (tuossa 199-258 sarjassa ihan jeepin 4.0l koneeseen saakka on hydrot)

    jos se onkin joku vanhempaa sarjaa oleva 196.5cid kone, niin ainakin imusarja on erilainen ja kaasutin on lähes venakopassa kiinni.. näissä 199/232/258cid eli uudemmassa konesarjassa se on kauempana.

    kannattaa muuten kiristää kansi varmuuden vuoksi koneesta (tossa vanhemmassa se on tärkeempää mutta hyvää tekee tälläselle vanhalle pitkällä kannella varustetulle myös) itseltäkin oli löysässä ja siksi poltti kansipahvin.
     
  7. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Jep, jos se on alkuperäinen kone, niin hydraulinostajat on. Niitten nakutusta voi kokeilla poistaa Forte käsittelyllä ja sen jälkeen paksumpaa öljyä koneeseen. Tai kokeilee suoraan paksummalla öljyllä. Tosin jos alkuperäiset vm -67 niin ei poppa konstit välttämättä auta, kuluneet holoiksi.

    Köykämiini lohkosessa toi kannen kiristys on normaali huoltotoimenpide, kerran kesässä syytä tehdä. Patarautasessa ei niin tärkeä nykytiivareilla, olettaen että aukasemisen jälkeen asianmukaisesti kiristetty ja jälkikiristetty.
     
  8. jksa

    jksa 3rd gear

    Todettu siis hydrauliset nostajat. On kai sittenkin vm-66
    Mites koko remontti? Mitä maksaa ja mitä kaikkea kannattaa/pitää vaihtaa
     

Kerro tästä muillekin!