Raskaana olevaa naista huijattiin autokaupoissa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja minnakang, 9.3.2016.

  1. plagu

    plagu Gearhead

    "The way this Volkswagen T3 pickup crumbles into scrap after hitting the test wall makes for one of the most shocking crashes ever captured on film. Of course, it's not a test for the VW's day-to-day worthiness (which is still shocking, considering modern cars' stellar crash results); it's been fitted with a full load of cement blocks in an effort to test the crash worthiness of the wall. And no dummies were harmed."

    Sen sijaan tuo chevy klippi on luultavasti ihan realistinen, vaikka kuinka toivoisitte muuta.
    yksi vielä kiellon päälle:



    Tuota volvoahan monet todellisuusrajoitteiset pitää huipputurvallisena vielä tänäkin päivänä.

    kevennykseksi oman harraste kipponi kolaritesti:

     
  2. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Tässä vieläFocus 120 mph seinään.
     
  3. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Olispa se tosi ankeeta ,jos joutus miettimään jatkuvasti miten selviää autokolarista hengissä ja joutuu sen takia "kärsimään" vuosia jonkun nykykikottimen ratissa. Itse ajelen vanhoilla autoilla ja jos huono tuuri käy ja henki lähtee itseltä kolarissa niin SO WHAT. Saipahan fiilistellä oikeilla autoilla siihen asti. Ja onneks ei oo tuota perhettäkään, sehän suorastaan maksimoisi tylsyyden jo muussakin elämässä.
     
    Lpiikki, raaseriruiseri, Inlinee ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Onhan sitä tollanenkin ja se palkki mihin vararengas nojaa on muistaakseni melko vankka vai olikohan etu akseli peräti

    Tuskin se tosin noin kestävä on, mutta tuskin se lavaa myöten menee kasaan noin vaan, senhän pitäisi mennä sit kasaan jo kanttikiveltä laskeutumiseen


    Muttas ei uudet autot ole aina turvallisia kolari kuin kolari.
    Meillä 90 lukunne voyageri ja kotona nukuttiin yöt, kun uudella kialla ollut oli viikon sairaalassa
     
  5. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    No joo, isolla tiellä keulakolarin ajaessa voi käydä huonosti vanhoilla jenkeillä.
    Taajamassa taas uudehko auto menee lunariin, kun jenkin puskurissa ei näy naarmuakaan.:p
    Ja tämä johtuu siitä kun uudet on rakennettu siten, että ohjaamo säilyy ehjänä, mutta muu kori antaa periksi jopa pikku kolareissa.

    Itse en ole kolaroinut uudehkon auton kanssa, mutta olen nähnyt jopa ladan ja uuden mikälie auton keulakolarin. Tai siis osuin paikalle, kun oli jo sattunut. Uusi niin solmussa, ettei varmasti enää autoa tehdä, ja ladassa etukulma aika pahasti läjässä.

    Itse joskus ajoin 90-luvun mitsun perseeseen Astrolla, kun teki äkkijarrutuksen. 40-50?-alueella.
    Mitsuun isot vauriot, mutta Astron puskuriin ei tullut edes sitä naarmua.

    Juuri kortin saanut tyttönen autojen vaurioita katsellessaan sanoi "mäkin haluun tollasen auton".:D
     
    Muokattu: 11.3.2016
  6. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    N. 15 vuotta sitten syksyllä ajoin tutulla mutkaisella tiellä n. satasta -77 G30 näyttelykuntoisella rakennetulla vanilla illalla himaan päin.
    Mutkassa olikin mustaa jäätä, ja vani vetäs poikittain. korjausliike heitti toiselle puolelle, ja ruvettiin kyntämään kaidetta 90 asteen kulmassa. Tai siis olin ilmeisesti sen päällä. Siinä vaiheessa eka ajatus oli että "nyt menee vani paskaks".
    Siinä vaiheessa kun vani tökkäsi betonipilariin (joka meni poikki), ja heitti vanin keulan ILMASSA reilusti yli 180 astetta ympäri, tuli mieleen "nyt käy viikinki-pojalle huonosti".:eek:
    Mähän en käytä turvavyötä "koskaan"(riippuu autosta, kelistä, matkasta,ym.)
    Jarrut olin onneksi lyönyt pohjaan jo siinä vaiheessa, kun kaidetta jyystettiin, niin pysähtyi just ennen kun olin kokonaan ojassa toisella puolella. Sain peruutettua pois.

    Ohjausosat, sekä kaikki muutkin alustan osat oli saanut niin kipeetä, että täydet kääntäessä toiseen suuntaan, renkaat oli suorassa.
    Onneksi ihan vieressä oli pysäkki, johon pystyin valuttamaan auton.
    Hinuri haki pois. Oli täyskasko, mutta jälkimainingeistakin saisi aika pitkän tarinan aikaan. (vaihdoin tämän jälkeen vakuutusyhtiötä).
    Kaiteen tuhojen arveltiin jopa lehdessä rekan aiheuttamiksi. En hiiskunut kellekään, etten olisi vielä joutunut kaiteitten maksajaksi. :oops:
     
    Muokattu: 12.3.2016
    bottipoika tykkää tästä.
  7. ari2004

    ari2004 Gearhead

    :(
    Surkeeta ettei omaa elämää arvosteta, ja perhe-elämääkin väheksytään.
     
    Heikki ja Mikkis tykkäävät tästä.
  8. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mitäh?o_O Nimenomaan sitä ELÄMÄÄ arvostetaan. Kerran täällä vaan eletään, ja itse en aio kitua missään kipoissa "olosuhteiden pakosta", vaan elän sitä elämää, mitä haluan!

    Edit: joo, kaukana ollaan aloituksen aiheesta...
     
    raaseriruiseri ja bottipoika tykkäävät tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mitä enemmän tulee vaihtelua sitä parempi. Tuntuu se jenkillä ajo kivemmalta kuin jos joutus turruttamaan ittensä siinä 365 päivää vuodesta :D

    Pätee myös toisinpäin.
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Aika hedelmätöntä arvostella jonkun henk. koht. valintoja kun ei ne ole keltään poissa.
    Tai no, maksaahan sairaalahoito yhteiskunnallekin jotain, mut noin periaatteessa.
    Kukkahattumerkin paikka kumminkin (kieppuva hymiö tähän)
     
    Muokattu: 12.3.2016
    raaseriruiseri ja bottipoika tykkäävät tästä.
  11. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Leppäkotelo on hyvä , jos se vaan on hyvä ja asianmukaisilla renkailla.
    Aloituksen raskaalle suosittelen autoksi aloituksen perusteella taksia,kuten hyvin monelle naiskuljettajalle.
     
  12. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Niin, onkohan tämä aloituskaan tosi? Jonkun hyvä trolli? Ei voi olla noin toopea leppäkyljen ostajaa...
    Ja taitaa tänäpäivänä suurin osa leppäkyljistä olla lähes läpimätiä ja se hyvä on harvinaisuus, joten jos kolariturvallisuutta arvostellaan ovat ruumisarkkuja pyörillä suurin osa.

    Ja mikä auto tiineenä olevalle? Taksi, kuten edellä mainittiin.
     
  13. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Anteeksi. Enpä osannut ajatella asiaa noin, että astun jonkun varpaille jokaisen itsemääräämisoikeutta ajatellen. Poistakaa ketjusta tuo ajattelemattomuuttani heittämäni kommentti.
     
    Muokattu: 12.3.2016
  14. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Jos kerta vanha jenkki ei voi olla luotettava auto nii mimmosilla romuilla te sit ajatte???

    Toi mun rotisko on mua kuskannut jo useemman vuoden (ympäri vuoden) ja mitää ihmeempiä ongelmia ei oo ollu. Kuhan on akus virtaa ja menovettä tankis nii kiltisti tuo läks -28 pakkasillaki ilman mitää lohkista liikkeelle. Tässä vuosien aikana ku mietin nii kerran "jätti" tienpäälle ku bensamittari lopetti yhteistyön nii menovesi loppu.


    Mut yhtälailla se uudenkarhee alle 10k ajettu voi hajota ja jättää tienpäälle ku se 4krt ympärirullattu mittarin omaava kulkine.
     
  15. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Toi pätkä missä volvoa kolhittiin oli kusetusta kun tuostahan näkee ettei siinä ole edes moottoria paikoillaan.
     
  16. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Aika kauas on karattu alkuperäisestä aiheesta jossa nyt oli kyse paljon muusta kun auton luotettavuudesta... mitä itellä on uudehkoja perheautoja ollu niin kyllähän ne on luotettavasti palvellu,normaalit laakerit kun vaihtelee ja jotain pientä alustan osaa niin eipä varsinaisia rikkoutumisia ole ollu oikeastaan koskaan. Trans-ami liikkuu sillon kun sitä huvittaa mutta sitä ei tietenkään voi arvostella "normaaleilla" asteikoilla koska kyseessä on rakentelun kohde joka on jo sen verran kaukana vakiosta. Subbarin luotettavuus.....ei siitä enempää. Kyllä se tuo uudehko tomaattisitruuna vaan tahtoo olla se joka viime kädessä toimii. Yks varmimmista vehkeistä kaikki käyttiksetkin mukaanlukien on ollu 5,7tbi pickuppi vuosmallia -90 eli osaa tietysti se vanhakin olla varma. Mutta on siinä autossa sitten taas niin paljon muutakin mikä siitä tekee tai ei tee hyvää ympärivuotista perhekäyttöön.... Se on tätä kun sitä yhtä kompromissiautoa ei yksinkertaisesti ole tähän päivään mennessä keksitty eikä tulla keksimään. Mikään auto ei kai yhtäaikaa ole vanha,uus,urheiluauto,maasturi,järkiauto,fiilisauto jne. Vai tietääkö joku semmosen? Jos ajattelen että pitäis vaan yhtä niin itseasiassa olis kyllä juurikin gm-farkku,sämpylä-caprice. Se pystyis olemaan melko hyvä kompromissi.
     
    Muokattu: 12.3.2016
  17. plagu

    plagu Gearhead

    Ei helvetti onko totuus noin vaikea hyväksyä että nähdään jo illuminatia ja salaliittoa tässäkin asiassa, selvästihän tuossa konekkin on paikoillaan, se vaan menee auton alle kuten suunniteltukkin.

    Tässä samanlainen kippo yarista vastaan varmaan illuminati tämänkin takana:
     
    Muokattu: 12.3.2016
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Volvon heikkoushan takavetosissa on ollu kone keskellä joten aika muusiksi menee jos osuu sivuun. Kone ei sillon ota vastaan mitään. Toki monessa muussakin tämä.
    Yhen puuhun ajetunkin näin. Puu oli tuulilasiin asti tullut kun oli etuvalo edellä ajettu.



    Vanhojen volvojen paino myös yksi turha myytti.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin voi jättää mikä vaan.


    Tuskin tommoseen mitään ihmettä tulee jos ei kaasari ja sytytys oikuttele. Nekin saa kohtuurahalla täysin uusittua jos ei halua tapella.


    Polttoainekulut varmaan monella ratkasee ja sitten se ajon helppous. Avaimesta aina käyntiin ym. Miksei tuokin lähtis mutta niitä oikuttuttelevia yksilöitäkin on.
     
    Crash_ tykkää tästä.
  20. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Mitään illuminatia tähän ei kannata vetää mukaan, kummallista vaan ettei ne näytä keulaa edestäpäin ollenkaan kun ne tutkii vaurioita. Muutenkin jos vedetään 90-luvun autolla 2000-luvun autoa päin niin tottakai se uudempi ja kehittyneempi auto kestää paremmin, Volvo on ehkä aikalaisiinsa verrattuna ollut parempi kolareissa. Mulle aivan sama.

    Alkuperäseen aiheeseen sen verran että pakko olla trolli.
     

Kerro tästä muillekin!