Rasvaa joka lähtöön?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Temppu, 6.8.2003.

  1. Temppu

    Temppu 1st gear

    Kuis on, kun kaupasta löytyy:

    - Rullalaakerirasvaa
    - Kuulalaakerirasvaa
    - Pallonivelrasvaa
    - Vetonivelrasvaa
    - Yleisrasvaa
    - MoS2-rasvaa
    - jne. jne. jne.

    Kyllähän sen ymmärtää, että teollisuudessa kunkin rasvan koostumus on optimoitu
    siihen merkittyyn käyttöönsä parhaimmaksi.
    Mutta tartteeko harrastajalla olla näitä kaikkia varastossa, ja vielä oma prässikin jokaiselle? Kun ei noista kulu kutakin kun loraus vuodessa tai kahdessa, niin niiden kaikkien varastointi alkaa olla jo jonkinmoinen investointi.

    Mites sielläpäin?
    Millä on tullut laakerit ja nivelet voideltua?

    Temppu
     
  2. Duster

    Duster 1st gear

    Itse olen ihan laakeri rasvaa joka koloon työntänyt. Muistaa vaan välillä tarkistella ja lisätä niin kyllä pitäs kestää.
     
  3. KajS

    KajS Gearhead

    Kerran onnistuin ostamaan MoParin Multimileage Greasea, se on kuulemma hyvää. Sittemmin olen palloniveliin työntänyt sellaista Pennzoilin multipurpose lithium based tavaraa. (Sain halvalla US-Partsista)

    Etupyörän laakerit rasvasin sillä SKF:n laakerirasvalla, jota saa esim. Motonetista. Voin katsoa tuubista tarkemmin numerot huomiseksi.
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Vaseliineissa on myös eroja lämmönkestossa.
    Purkin kyljessä lukee mikä on suurin lämpötila mitä tuote kestää.
     
  5. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Minä hain teollisuuspalvelulta rasvaputkilon ja pyysin "yleis"-rasvaa. 2.5eur/pötkilö, jotain Esson rasvaa. Myyjä sanoi, et käy niin erilaisille laakereille kuin nivelellekin.
     

Kerro tästä muillekin!