REAL STREET CUP!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja nysse1, 29.2.2012.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Esimerkiksi toi V8/GTi-päivä on toteutettu puihtaasti Streetman tyylillä, johon ei kuulu kaavioiden ajaminen lainkaan. Siellä kaikki ajavat vain itseään vastaan. No aika usein siellä kuitenkin saatetaan ajaa kaveria vastaan esimerkiksi tallin tai kylän herruudesta, mutta ne eivät ole virallisia kilpailuja. Alunperin Streetmanissa ei edes julkistettu tuloksia. Ajat jäivät vain niiden tietoon, jotka aikakortin näkivät.
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    :eek: Enpäs muista moista ihmettä todistaneeni. Enempi se on minusta tältä näyttänyt: http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+201 ... hash=53630

    Kaippa ne hinaa, joita saa hinata. Säästää sen satasen edestä bensaa kuitenkin kun ei tarvii paluutiellä jurruuttaa menemään :)
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Itseasiassa eka ajolenkki oli kaikkien aikojen ekassa katuautokisassa Hangossa, jossa autot katsastettiin Hangossa rahtiterminaalin pihalla ja sieltä ne siityivät ajamalla Tänktomin kentälle. Sen jälkeen myös katsastus siirtyi jo seuraavana vuonna Tänktomin kentälle ja kohta tämän jälkeen alkoivat "epämääräiset" moottorit ilmestyä katuautojen keulille. Promotit tulivat sitten 80-luvun loppupuolella kuvioihin ja sen jälkeen ehdotin ajolenkkiä katsastuksen yhteyteen.

    En ole katsonut onko sääntö muuttunut, mutta porotokat ainakin oli pitkään ryhmä, jossa hinaus oli kielletty, ellei sitten tule vaurioita tai ole pudonnut jatkosta.
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä ajoin Hangos ekaa kertaa ehkä 89 tai 90, ja silloin oli kyllä leima tuolla rahtiasemalla ja sieltä ajo kentälle. Sillosissa säännöissä oli mm spooli kielletty, ja eräskin Paraislainen musta dusteri pyöri sorakentällä ympyrää ettei varmasti jääny kellekään epäselvää et ei ollu spuulii. Sit siitä maantielle, pari sataa metrii ja hinaukseen, ennen kenttää irti ja ajaen varikolle, bärsse ylös, rihlaton vetari veke ja rihlallinen paikalleen. :rotfl:

    Mun käsittääkseni eka "pro motti", vaikkei sellanen ollutkaan, oli Sulosen Chevellessä, eli Haapasen dragsterin vanha motti (siis mopari :D ). Vuotta en muista. Sen jälkeen taiski vierähtää 90-luvun loppupuolelle ennenku Vellamo/Nyström ja Hult toi omansa. Siin vaiheessa ei mitään siirtymiä enää ollut.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    No oletettavasti on, kun kaikki porotokat mun mielestä hinataan tänä päivänä. ;-)
    Itse jolkottelevia vehkeitä en itteasiassa muista kuin pet/set ja streetit + stockerit. SG:ssäkin moinen sääntö oli jostain syystä, mutta sitä tuolla nyt ei enää nähdäkään.
     
  6. kihe

    kihe 1st gear

    Ja jotkut ei välittäny koko spooli kiellosta ollenkaan...,on "varmaan" kiree lukko kun tökkii vähä käännettäessä. :odroll:
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Katsastus palasi sen ajolenkin myötä tonne rahtiasemalle.

    Eka promotti taisi olla Koskisen Ripalla Chevellessä.
     
  8. Mutku

    Mutku Gearhead

    Hepp:

    Pliis kertokaas joku tietävä onko spooli / kempinlukko kielletty vuosikatsastuksessa kadulla? Minä en tiedä.
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    On kielletty.
    Ei kyl tainnu mitään pro mottia olla Ripan chevellessä ikinä, ei edes kahella kaasarilla, vaan ihan normi isolohkoa vieläpä rautakantisena + kaasua.
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eiköhän se nykyäänkin edelleen oo. Siis kielletty.
     
  11. Mutku

    Mutku Gearhead

    Tänks!
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ja kemppilukko myös kisassa..., spoolin kanssa pitää olla "teräsvetarit"
     
  13. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Spooli on kielletty, mutta "tosi kiree" lukko sallittu. :poff: :odroll:
     
  14. nysse1

    nysse1 1st gear

    Topikki oli nyt jotain ihan muuta missä viimeset 2 sivuu on veivattu.86 hangossa itekki ajaneena ihan jees mut yritetään ees pysyä aiheessa :D
     
  15. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Jos haluaa, että kisoissa ajaa pelkästään "etelä-suomalaiset" niin sitten kalenteri on varmasti ihan ok. Eikö sinne sovi edes Motopark?
    Ei kalenteri ainakaan muita palvele. Ennemminkin south real street cup. Ymmärän tietty että kaikkia ei voi miellyttää, mutta veikkaisin että voisi kiinnostaa useampia, ainakin itseäni, jos paikalle tultaisiin ajamalla?. En tosin ole lukenut kaikkia sivuja, mutta onko kukaan muu "ulkopaikkakuntalainen" huomioinut asiaa?
     
  16. 6v92

    6v92 1st gear

    kyllä pohjoinen suomi on suunnittelussa mukana ja kaikkia ehdotuksia otetaan vastaan.

    B
     
  17. nysse1

    nysse1 1st gear

    Jos lukee topikin alusta niin siellä lukee että ehdotuksia vastaanotetaan paikoista ja ajankohdista jonka jälkeen tehdään alustava kalenteri.Sen jälkeen ollaan järjestäjiin yhteydessä ja katsotaan haluaako joku meidät mukaan.
     
  18. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Häh? Missä ihmeen "alaisuudessa"? AKK on sälyttänyt vastuun FHRA:lle vastata Suomessa järjestettävistä kiihdytyskisoista. Periaatteesa kaikkien kiihdytyskisojen järjestäjät joutuvat hankkimaan Fyyralta siunauksen tapahtumalleen. Onko se sitten kattojärjestön "alaisuudessa" olemista ja onko kattojärjestön luvan omaaminen hyvä vai huono asia? No, sinun kanta tuli selväksi.
     
  19. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Pirkanmaan mestaruuskisat? :poff:

    ...ja otteesta poikkeava takarengaskoko sekä spooli sallitaan... 8)
     
  20. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Teille eteläsuomalaisille Tampere on jo pohjoista :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!