Reality tv => autojen hinnat ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Bluestone, 28.4.2016.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Uskon vakaasti että suomalaiset on osanneet aina ylihinnoitella romunsa ilman amerikkalaisia reality-sarjojakin, niitä esimerkkejä taitaa olla metsäauto-topicci täynnä... Noi sarjat on ihan ok viihdettä kun niitä katsoo sillä mielellä että ne on käsikirjoitettua viihdettä eikä muuta. Fast n furious-leffatkin on toimintaelokuvia eikä dokumentteja, ja mitä enemmän hurjia stuntteja ja tehosteita niin sitä paremmin uppoaa suureen yleisöön. Täytyy toivoa että edes muutama nuori on katsonut Fast n Loudia ja saanut kärpäsen pureman...
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Monessa kohtaa täysin samaa mieltä, tosin sisustoista täytyy olla vähän eri mieltä. Nahat kestää hyvin verrattuna noihin vanhempiin mutta mun mielestäni kankaat on ottanut takapakkia. Vanhan auton plyyssipenkit kestää ihan uskomattoman hyvin kaikkea, uuden kangaspenkit on olleet melko keskinkertasia laadultaan. Aika uusiakin näkee kun on kangaspenkit tohjona jostain kohtaa. Sen näkee sitten tulevaisuudessa miten hyvin noi namiskat kestää aikaa, mun vanhempien autosta jäi joku nappi pohjaan vaikka pari vuotta vanha ja saksalainen preemium vag tuote.


    Itekkin tehnyt aina eron sen välille mitä en osaa korjata, pysty korjaamaan tai halua korjata kun joku mulle autoaan tahtoo tuoda korjattavaksi. Aika monia vikoja saa metsästettyä kun ostaa jonkunsortin testerin kaupasta eikä n edes maksa enää paljoa. Sitä ihmiset ei vaan tajua että testeri on yksi työkalu muitten joukossa. Ei ilman hitsauskonettakaan ruostevikoja saa korjattua joten pistäskö sanoa että ei näihin autoihin pysty enää tekemään mitään, ole koskaan pystynyt, eikä renkaitakaan saa vaihdettua ilman "erikoistyökalua". Tarttis olla siipimutterit niin pystyis itte vaihtamaan. Sitten on ne mitä en halua korjata esim. macphersoneihin en koske koska mulla ei ole kunnon jousipuristinta ja olen nähnyt mitä se tekee kun se jousi+päällinen ampasee siitä päin naamaa. Ja sit missä olen avuton eli ei vikakoodeja, auto ei käy. taitaa se olla jossain määrin oman avuttomuuden peittelyä jos sanoo ettei näihin uudempiin pysty mitään tekemään itte, sanoisivat että en osaa tehdä näihin uusiin mitään.

    Auyton valinassa on just toi kun katoin viimeksi kun autoa olin ostamassa noita 90- luvun seiskoja katoin niin itku tulee jos se hajoo. vaikka itte auto maksais 2000 euroa V12 koneella ja kaikilla herkuilla niin ei paljoa viitti alkaa korjaamaan kun paali on parempi vaihtoehto. Ilmeisesti ei noissakaan se itse kone hajoa mekaanisesti vaan kaikki mitä siihen on kiinnitetty ja tiivisteet. Laatikot ilmeisesti on hyviä mutta vanhuuttaan nekin voi hajota jos on kenkitty vähän enemmän ja se vasta maksaiskin.
     
    Muokattu: 2.5.2016
  3. jpe

    jpe 3rd gear

    Kyllä vaan näitä autosarjoja katsoo hyvin paljon mieluummin vaikka olisi kuinka hömppää kun vaihtoehtona on muu tv tarjonta. Näitä 'laitetaan hotellit, ravintolat, suhteet tai perseet kuntoon' sarjoja kun vasta pukkaakin.
     
  4. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Kyllä varmaan oikeesti huutokauppoja harrastavia ihmisiä närästää nää ameriikan ohjelmat... Tainnut niissäkin hintataso pompsahtaa "tosi" tv:n myötä, eikä kukaan tee enää tiliä varastoilla vaan saamalla lärvinsä ruutuun.
     
  5. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Puhut kai lähtöhinnoista?
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kyllähän tuo huutokauppakeisari ainakin väittää hintatason laskeneen. Liekö sitten käsikirjoitettua sekin.
     
  7. sectoid

    sectoid Gearhead

    Hyvin sanottu. Ei näitä kannata ottaa turhan vakavasti. Hauskaa viihdettä, eikä kukaan jaksaisi katsoa oikeaa tosielämän toimintaa kuitenkaan.
     
    Muokattu: 3.5.2016
  8. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Kävin viime kesänä Porvoossa osto & myynti -liikkeessä. Kuuntelin ku hessu tiskin takana jutteli jollekulle asiakkaalle että pistää pillit pussiin liikkeensä ja huutokauppahommiensa suhteen ja keskittyy muihin bisneksiinsä. Ihan vaan koska myyntihinnat ovat pudonneet niin paljon ihan muutaman vuoden sisällä.

    En tiedä hintakehityksestä kun en käy huutokaupoissa kovinkaan usein. Mut on helppo uskoa et raha ei hirveämmin näinä päivinä liiku. Kirppareilla ja vastaavilla käyn sit useammankin kerran kuukaudessa, ja oon ollu huomaavinani et etenkin huonekalujen hinnat ovat laskeneet, vappupäivän löytö oli upeassa kunnossa oleva "rengin kaappi" hintaan 125€. Punainen -50% -lappu oli liimattu alkuperäisen lapun päälle. Jäi kyl kauppaan ku ei oo oikein vapaata seinätilaa ku rappusissa, ja sit ei mahtuis rapuissa kulkemaan. Tai ehkä jos noita kaappeja alkais pinoamaan päällekäin?
     
  9. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Riippuu kyl vähän. Entisen duunipaikan korjaamo oli semmosta tosielämän tositeeveetä ettei oo tosikaan.

    Joskus mietin itseäni kameraksi. Kaks sälleistä kävi vuorotellen valittelemassa mulle et miten kaks muuta sälliä vitutti milloin mitenkin. Kolmatta sälliä ei liiemmälti vituttanu mitään, mut se tuli antamaan omituisia lausuntoja kuten -"Tiedätkö Mikko että Suomessa on niin paljon porakoneita että jos ne kaikki porais samaan aikaan ni koko Suomi olis täynnä reikiä!?" semmosella hassulla melkein tamperelaisella murteella.

    Toinen näistä valittajista putoili milloin mistäkin katolta ja teloi itseään, toinen rakenteli firman tiloissa iltaisin jotain urheiluautojaan. Se hiukan onnellinen jeppe jutteli (haaveksi) ryyppämisestä, mut antoi tosin firman juhlissa palaa ihan huolella vaikka tais muuten olla ihan iisisti kotona illat ja viikonloput.

    Kyl semmosta mitä vuosien varrella näin, ihan mieluusti myös katseli. Olin kyseisessä firmassa reilut kuus vuotta, eikä korjaamolla ollu koskaan tylsää. Ja saivat ne aikaiseksikin, autot pysyivät kunnossa ja rikkouduttuaan olivat varsin pian takaisin tien päällä.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Olen koittanut yhtä ruokailuryhmää myydä varmaan viis vuotta eikä ostajia löydy. Olisko noi jotain rokokoo uustuotantoa, kunto täydellinen ja laatutyötä. Ei edes liikkeet huoli noita vaihdossa kun kuulemma ei tollaset liiku nykyään lainkaan kun vie tilaa joltain sellaselta mille on kysyntää...

    Liekkö noikin samankaltasta ongelmajätettä tälläseen maailman aikaan mitä sähköurut ja tietokirjasarjat
     
  11. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Parketti vastaan puulattia, vikakoodit....mitähän vielä? Hyvin karkasi aiheesta tämä ketju......mutta jonkinlainen konsensus vallinnee että katsoja tai kuluttajalähtöistä tämä autorealitysarjojen suosio ei ole. Eikö? Ja meillä hintoihin ei ole vaikuttanut.......tv ja tuotantoyhtiöt ovat löytäneet ilmiön vaan millä tehdä rahaa......
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Tää liennee samaa kategoriaa kuin laadusta ei tahdota maksaa paskaa vähempää
     
  13. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Lähipiirissä olevat 80-90 luvuilla syntyneet miehet ei ainakaan ole rokokookaluston potenttiaalisia ostajia. Sisustus niiden kämpissä on kiiltävän valkoista, harmaata ja terästä ja ledivaloja.

    Autoissa on sentään enempi hajontaa, vaikkakin vanhimmatkin harrastepelit on 80-luvun lopulta. Mitään kaasutinautoja ne ei hanki.

    Odottelen mielenkiinnolla, miten seuraava sukupolvi sisustaa, 2000-luvun alussa syntyneet. Tuleeko jokin vastareaktio.

    Ainakaan ne ei kuuntele heviä. Se on kai pahinta mitä voisi kaverien kuullen tehdä.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Niin, toi ei ole tällä hetkellä sitä kuuminta hottia vaikka sinällään ajaton, ton tyylisiä kalusteita tehdään vieläkin ja tullaan tekemään aina.

    Terästä ja mustavalkosta on aika yleinen näky nykyään sisustuksessa i. Sit niitä spottiledejä paljon. Noita uusiakin keittiöitä on monen laatusta, yhdessä missä olen ollut oli puutasot, ovet painavat ja laadukkaan oloset ja kaikki istu täydellisesti. Suurin osa vaan on jotain mdf shittiä sun muita lastulevyjä, tulee vähän 70-luvun kalusteet mieleen mihin ei uskalla koskea ettei ne romahda ja mitä ei saa ehjänä siirrettyä.

    Mun mielestä autoja on kyllä laidasta laitaan ihmisillä. Ehkä harrastuskalustona viritykseen noi 90- luvun ja 80- luvun lopun laitteet on suosittuja esim w124 ja om606 tai sit jotkut bemarit ja volvo 240 ja 940. Ne jotka tahtois vanhempia autoja harrastella ei pysty kun lähtöhinta on niin korkea jollon on pakko tyytyä johonkin uudempaan. Jenkkejä on harvalla. Kaasareita on jos on halvalla saatu, niissäkin alkaa olemaan jo hinnat sellasia ainakin uutenaan että megan saa puoleen hintaan. Vaparikoneessa sinällään sama kumpi siellä jakelee bensaa mutta turbokoneessa alkaa kaasariturbot oleen harvinaisia. On enemmän kalusto kiinni siittä mihin on varaa kun siittä mitä tahtoisi ja sit vähitellen pyritään parempaan, mullakin on nyt yhtenä harrasteena toi suulista löytynyt 60 livun volvo kun lähes ilmaseks sai. Kyllä sitä mieluummin ruopis jäällä ja pellolla ja virittelis jotain chevy novaa tai vastaavaa mutta tolla mennään. Käyttiskään ei ole mikään 40- luvun unelma auto. 125 kuutioiseen gt suitsaankin on tyytyminen kun ei h1 kawat sovi kukkarolle.

    Hyvä mulle ettei noi vanhat amerikkalaiset ole mitään muodikkaita niin jää mulle halvemmalla autoja kun noi harmaapäät täältä jossain vaiheessa kuukahtaa. Alkaa olemaan se porukka 50 paremmalla puolella aika vahvasti mitä olen kattonut sillon harvoin kun jotain cruisinkia olen käynyt kattomassa.
     
  15. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Hyvin on lähteny joo aihe lapasesta... Ite kyl pystyn kattomaan jotakuinkin kaikkia näitä autonrakentelu - ohjelmia, PAITSI menopelit kuntoon, vai mikä se nyt oli missä se entinen "pimp my ride"- hemmo vetää sitä pajaa.

    Tosin siihen saattaa vaikuttaa se, että ne rakentelee lähinnä jotain uusia katumaastureita yms. skeidaa niillä vitun rumilla 50" vanteilla, kuminauharenkailla, sateenkaariväreillä ja sisustassa vähintään 10 telkkaria jne., eli kaikki niin överiksi vedetty kuin vain jenkkityyliin voi.

    Mut eipä tuo mua kiukuta, kun ei ole tosiaan pakko katsoa.

    Vaikka olenkin muutaman kerran masokistina tuota katsonut. :D
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ai Xzibit vai mikä se oli?
     
  17. pantera

    pantera Double Gearhead

    Ryan Friedlinghouse
     
  18. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Juurikin tuo Ryan. Toi tsippimies oli juontaja pimp my ridessa.
     
  19. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Nekin autot saattaa olla siedettäviä, kunnes mennään puolen välin jälkeen "entertainment" -osastolle ja aletaan tunkea telkkua ja vahvaria joka rakoseen. Vaikea ymmärtää tämmöisen ihmisen, jolle se auto itse ja sillä ajaminen on se viihde.
     
  20. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Mitä!? Sinulleko ei tule mieleen kesken ajomatkan pysähtyä levikkeelle katsomaan kyynärnoja-akvaariossa elelevän kultakalan kanssa Salkkarit 60" plasmatelevisiosta ja ottaa ehkä pienen lasillisen limunaatia hanskalokeroon asennetusta viinikellarista?

    No kukin harrastaa tavallaan, enkä mä sun tapaa tuomitse. En millään tapaa, en. Ajele vaan jos siitä saat eniten irti.
     

Kerro tästä muillekin!