remmiahdin valtakunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    mitä on remmiahtimen sisällä?miten paine syntyy?
     
  2. triniemi

    triniemi Gearhead

  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    onko siellä mäntä vai ropelli?
     
  4. Mr. Horsepower

    Mr. Horsepower 1st gear

    6-71 bloweressa on rootorit niin kuin rataat jotka puristaa ton ilman eli tavalaan ratas pumppu ja noi "rattaat" on kolmi hampaiset ja kierteelä vähän niin kuin poran terä mutta toi "jenka" muutuu toisesta päästä tiukelmalle kuin toisesta päästä joten ahtaa ja kun toi pyörii niin se imee toisesta pääsä ilmaa sisään niin kun ilma ei pääse pois niin syntyy painetta joka sitten hyödynetään parepana palamis ilmiönä

    eli jotenkin noin :grin:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    jos se onkin ropellimäntä mikä sielä liikkuu
     
  6. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Ja ruuviahtimessa on 2ruuvia koneistettu melekin kiinni toisiinsa ja pyöriessään ilma kulkee kierteiden välistä. Näin oon asian ymmärtäny, korjatkaa...
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    mitä tarkoitaa tuo 6-71 numerosarja?kuinka paljon enemmän ahdin pyörii verrattuna moottorin kierrosmäärään?ahdin vaatii ilmeisesti aina myös öljynkierto järjestelmän,joka on paras toteuttaa miten?oisko kellään kuvaa härvelistä avattuna.viuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  8. RAAKA

    RAAKA 1st gear

  9. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Eikös nuo pyörimisnopeudet muuteta hihnapyörillä, vähän niinku mopoo ratastais?
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    elikkä ahtopaine säädetään pelkästään välityksillä?mikäli ymmärsin nyt oikein 6-71 on joku standardi siitä miten hässäkkä kiinnitetään moottoriin?
     
  11. 67

    67 1st gear

    ei ole.se liittyy ahtimen kokoon.
    eim siis välttämättä ulkomittoihin,vaan ahtimen läpi pumpattavan ilman määrään.
    luulisin,en ole perehtynyt tarkemmin,vaikka bloweria haaveilenkin,ehkä joku päivä..`.?
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    6/71 ahdin on alunperin tarkoitettu 6-sylinterisen dieselkoneen huuhtelupumpumpuksi jonka joka pyttyy vetää 71 cid.
     
  13. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Ahtimen etupään voitelu toteutetaan öljyssä uivana, koska jakopää sijaitsee ahtimen etuosassa. Huohotinputki on kuitenkin asennettava. Takapään laakerointi toteutettaneen yleisimmin suojatuilla kestovoidelluilla laakereilla.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    jaa että yhtähyvin homman nimi vois olla 24-0.5 elikkä korillinen kaljaa ennen vehkeen keksimistä!ovatko blowerit moottoriin suoraansopivia siis konekohtaisia vai onko ahtimen ja moottorin(esim sb 350) väliin olemassa valmiita sovituspaloja, vai pitääkö ruveta sorvaamaan.
     
  15. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Itse en ymmärrä noista mitään nehän räjähtelee.Mut Specialty Engineering puh:09-6824250 Helsinki Lauttasaari voipi kysellä lisää löytyy pulttaa kiinni sydeemejä.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko nuo scoopin läpät kaasuläpät vai ryyppyläpät
     
  17. Vämpylä

    Vämpylä 1st gear

    Mitenkäs menetellään kun ajellaan tollasella missä blower köllöttää ihan tollasenaan konepellin yläpuolella ja tuleekin kova sadekuuro? Tai sisälle lentää kimalainen tms.?
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    blowerissa on kaksi hihnapyörää.onko toinen vain hihnankiristin.miten hihnapyörä(t) tulevat yleensä moottoriin..yksi pyörä kampiakselinpäähän ja moottorin omat remmit kulkevat turbohihnan alla?onko blowereissa mitään hukkaportteja tai semmosia kuin pakoahtimissa!
     
  19. triniemi

    triniemi Gearhead

  20. Humpback

    Humpback 1st gear

    Tästä imusarjassa olevasta jousikuormitteisesta venttiilistä käytetään yleensä nimeä pop-off venttiili hukkaporttin sijaan. Se toimii vain moottorin "aivastaessa" eli ampuessa yläkertaan, syystä tai toisesta, jolloin venttiili aukeaa ja päästää paineet pihalle. Säilyy näin teflonit roottoreissa (jos sellaiset on) eikä carbiksetkaan ota itseensä.
     

Kerro tästä muillekin!