remmiahdin valtakunta

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. pajapiru

    pajapiru 2nd gear

  2. Kalu

    Kalu Gearhead

    Tai kysy nimimerkiltä B50, jos sil ois aikaa ja/tai mielenkiintoa.
     
  3. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    vedä itte auki vaan. rattaissa on kiilat ja laakerit ja sefat saa laakerikaupasta.

    Nimin. yks b/m 144 just tekeillä.
     
  4. Make.S

    Make.S Gearhead

    Osat ja räjäytyskuva löytyy, mutta momentit ja simmilevyn (kumpi) käyttö hakusessa...
     
  5. likeyou

    likeyou 1st gear

  6. Make.S

    Make.S Gearhead

    Re: mielenkiintoisimmista tässä:

    ...vitun golffirunkku...
     
  7. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Mitäs tollanen Paxtonin Novi 1200 mahtaa tykätä jos karppis on imupuolella :odroll: .
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Paxtonissa taitaa olla ns. "teflonistefa" siipilöisen ja laakerien välissä eli ei pelaa kaiketi kaasari imupuolella... Tai kyllähän se hetken menee mutta se stefa kuluu nopeesti sen seuraukset sit arvaa. Ainakin sellasia probleemia on yleisesti ollut kun kaasari imupuolella.
    Se että miks sen kaasarin tarvis olla imupuolella, painepuolellehan ne ainakin pelaa pirun hienosti kunhan asiaan perehtyy.
    Mitä jos siihen Paxtoniin tekis sellasen samanlaisen tiivisteen mitä turboista yleisesti tapaa, eli ohkaset männänrenkaan tapaiset ja holkki akselille jossa noi rinkulat seilaa.
    Voin laittaa kuvan jossain kohtaa kuvan omasta tiivisteratkaisustani, kunhan pääsen kamerani lähelle :-?
     
  9. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    [​IMG]

    Tuollanen on meikäläisen tiiviste, uskoisin kestävän mitä tenua vaan?
     
  10. CCZ28

    CCZ28 3rd gear

    Kuka haluaa ottaa kantaa tämmösiin valmiisiin paketteihin ??
    1. tekeeköhän näillä mitään ?
    2. mitä maksaa koneen tuonti suomeen , ?
    3. tekiskö joku suomessa remmikoneen ja mihin hintaan? ? jos vertaa näihin !
    http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=w ... TLoqP0W-fA
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    1: tekee, tai siis riippuu mitä ja mihin tarkoitukseen hakee. Tarkkana pitää olla millä osilla on tehty. HALVALLA EI SAA HYVÄÄ!!!

    2: edellinen oli US maarahti + n.500€ + valtion pakolliset

    3: monikin, firmat, yksityiset. Jälleen riippuu mitä hakee, mistä ja millä osilla tekee...
     
  12. sherif

    sherif 1st gear

    Oiskohan kellään 6-71 vetopäähän ylimääräisiä ja suoria "kytkin" peltilevyjä? Meni ne 3 5/16 ruuvia poikki ja levyt otti vähän kipeetä. Vai onko porukka laitanut vaan kiinteän specerin sinne väliin? Lyllähän siellä joku tommonen kytkin ois hyvä olemaan ettei rupee ahtimen akselit väsähtelemään?
     
  13. MrBubbles

    MrBubbles 1st gear

    Remmin katkeeminen varmaan isompi syy kytkimen olemassaoloon jos tulee takapotku startates?
     
  14. B 50

    B 50 3rd gear

    Siellä on sitä varten pop-offi.
     
  15. oovos

    oovos 1st gear

    tekeillä on sbc 6v71 ahtimella ja tarkotus olis tehdä ite imusarja klimpistä jyrsimällä. hitsaus ei tuu enää kuuloonkaan koska maksaa ja pitävyys on aina mitä on. koneistus on itelle ilmasta joten näillä mennään.

    mutta varsinainen asia on että millasta muotoo kannattaa lähtee hakeen? tarkotus tehdä siis matala sarja ja niin että kansi on erikseen pultattava jolloin voi käyttää vaikka 2 kaasarin imarina kun tekee vaan eri kannen.

    tuollo olis pari kuvaa nykysestä suunnitelmasta niin kertokaa mielipiteenne :D
    http://kuvablogi.com/nayta/3399590/
    http://kuvablogi.com/nayta/3399589/
     
  16. hot1930

    hot1930 3rd gear

    Mistäs te olette niitä remmejä tilailleet?
    Pitäis laittaa tilaukseen ½ "hampaalla 3"leveää hihnaa.
     
  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Näyttää hyvältä....

    Sitä vaan et kirjoitit et hitsauttaminen maksaa paljon, eikä lopputulos aina ole A-luokkaa. No on tekijöitä ja on tekijöitä. Käytetystä imusarjasta EI kannata yrittää.

    Onko sit jyrsiminen noin isosta (oletan) alumiini palasta ilmaista?

    Köntti maksaa varmasti paperirahaa ja saman verran kunnon jyrsin vie sähköä kun kunnon virroilla tig.

    Ei sillä et suunnitelmassasi olisi jotain vikaa, ei vaan kyseenalaistin perustelusi.
    Ahtimen kanssa ei noilla kanavilla ole suurta väliä kunhan ei ahdiste( lue lämmitä lisää) mut jos meinaat joskus sit muuttaa sen kaasareille niin siihen kannattaa suunnitelu kohdistaa.

    Hieno idea, laitappas kuvia kun homma etenee. Teet varmaankin ton numeraalisella koneella?
     
  18. oovos

    oovos 1st gear

    itellä oli nimenomaan käytetty joten kokemukset vähän huonoja :(
    se klimppi maksaa noin 150e ja se on melkolailla hinta jonka joudun ite maksaan koko touhusta. tig hitsaus maksaa kuitenkin jonkun verran ja joutuis siihenkin ensin koneistaan osat jotka sit hitsaa.

    mutta siis juu teen ihan cnc:llä ja ohjelman ainakin osittain camilla.
    en tiä sit siittä kaasarihommasta jaksanko sitä miettiä sen enempää kun niitä imusarjoja kyllä löytyy kohtuu edullisesti.
    mites se ahtimen sijotus? nyt suunnitteilla niin että tulis noin sentin keskilinjasta jakopäähän päin. tosin sitäkän ei voi paljon muuttaa kun pitää jakaja mahtua...

    niin ja toi imusarjan tilavuus? onko merkitystä? eli siis koitanko saada suuren tilavuuden ahtimen alle vai onko käytännön merkitystä?
     
  19. pajapiru

    pajapiru 2nd gear

    hyvältä se näyttää. älä sitte vain unohda tuota takapotku venttiiliä,jos tuo keskiosa jää noin suureksi niin kyllä paukahtaa kun se on täynnä bensa höyryä.
    kyllähän jyrsimällä hyvä tulee ja jää sitten pois ne hitsauksen jälkeiset oikomiset
     
  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ahdinhan tulee sijoittaa niin taakse kun saat, roottorit "kuljettaa" seosta eteenpäin. Tilavuudella ei niin väliä, rootshan perustuu ylitäyttöön, 10L ämpärillä 5L astiaan.

    Reilut tiivistepinnat ja tukeva ahtimen kiinnityslevyn (drivelevyn) kiinnitys. Ja ei pidä unohtaa pop-off ventiiliäkään ettei repiä siisti uusi sarja...

    Jos noin hyvin sen tekis niin tekisin piene muutoksen suunnitelmiisi:

    Nyt olet piirtänyt ylätason suoraksi tasoksi, muuttasin sen niin että se olisi kaksi tasoinen. Drivelevyyn pitäisi koneistaa myös eritaso mutta olisi tulevampi ja tiivistyksestä tulisi varmempi. Backfiren sattuessa on lemtänyt niinpaperit kuin teflon-nauhatkin välistä pois.

    Itse hitsailen noita imusarjoja/ välläreitä ja kaikenlaisia muitakin alu-juttuja mut käytetystä imusarjasta en rupea tekemään. Se kuitenkin on niin huokoista et on bensaa täynnä ja hitsauksesta ei tule mitään. Kuohuu vaan ja jatkuvasti saa olla avaamassa uudestaan. Ei auta kemikaalit, ei uunitukset.
     

Kerro tästä muillekin!