remmiahdin valtakunta

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. J.J.

    J.J. Gearhead

    Yksinkertaisesti niin että laitetaan siihen lappuun itseä palvelevat numerot /käppyrät.

    Tuossa esimerkiksi yksi muuanmies kauppasi 10€ kappalehintaan konttorille kelpaavia penkkilappuja asiakkaan haluamilla tiedoilla.

    Toki jos haluaa virkamieskoneiston ikeen alle sortua niin sen penkkivedon voi ajaa vaikka sopiva puukalikka kaasupedaalin alla. Tulee sitten sitä autenttista dataa. :D
     
  2. sbm396

    sbm396 3rd gear

    Omaa centrifugaali ahdettua autoa kun penkissä ajettiin niin sattui oleen kaasuvaijeri vähän löysällä toisio aukes muutaman millin hienot käyrät antoi ja tasainen ahto 0.3 bar. Todellinen max paine 0.8-0.9
     
    J.J. tykkää tästä.
  3. Ai perhana kun kuulosti hienolta.....10min sitten panin ekakertaa tulille +300cid BIG flatheadin McCulloch Centerfugal ahtimella (vuosimallia 1940). Mahtavasti vihelsi ja hienon jytkeä soundi tuommosessa 4.25" iskuisessa isoporauksisessa sivuventtiilimosassa. Ahdon määrästä ei tietoa eikä niin väliäkään. Ääni on pääasia.

    Miten se savolainen vääräleukaukko sanoi motoparkissa kun oli juuri kuunnellut Artomaan timpan funnycar lämmittelyä "mis on iäntä, siel on voimoo"

    Aulis
     
    Anza, Catrik ja pantera tykkäävät tästä.
  4. Catrik

    Catrik 2nd gear

    Ei sitä voimalla ajeta, pääasia että kuulostaa hyvältä niin päästään fiilikseen.

    Ps. Millon mekin saadaan nähdä ja kuunnella?
     
  5. Pitää pistää jotain kaitavilmin pätkää juutuuppiin kun kerkiää.

    Nyt on säätelyä, sähkötöitä ja välillä ei edisty kun pitää ajella valmiilla autoilla ennen lumisateita ja yöpakkasia....
     
  6. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Kuulostaa hienolta!
    Monta sylinteriä tuossa koneessa on? 4,25" isku isolla porauksella ja vain +300cid niin pyttyjä ei voi olla kahdeksaa. Ei edes kuutta. 4 syl??
     
  7. kipi79

    kipi79 1st gear

    Taitaa se pyttyjen välistä kulkeva kanava hieman rajoittaa sivuventtiilikoneissa porauskokoa
     
  8. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Nyt ei jummarra... Ei kait missään puhuttu suuremmaksi poraamisesta?? Ja poraus/kavat välissä on sellaiset kuin tehtaalta on ne mietitty. Itse ymmärrän big borella jotain reilusti enemmän kuin 4" halkaisijat kun auton moottorin sylinterin halkaisijasta puhutaan.
     
  9. No mutta näyttää olevan tietoa niin Vitusti, että turhaan tällä rautalangasta väännän.
    En ole missään puhunut poraamista, mutta joka vitun lättis joka oikein rakennetaan on porattu isoksi, alum. vauhtipuörä, pro flo venat kevennetyllä varrella, läpi tehdyt kanavat ja seetit, kapeat renkaat ja Ross takomännät uivilla keveillä tapeilla, h-profiilin veivit, race nokka....

    Jos poraus on 3.375" ja isku 4.25". Paljonko olisi tilavuus? Laskekaa ny jos teillä on laskutikku,.... Tämä suomalainen suhtautuminen on aina se että alkaa vituttamaan toisten tekemiset, Onneksi minua ei ole koskaan vituttanut vaan teen itse mitä haluan ja mitä osaan, muut saa pyöritellä paskapalloja tai tehdä vaikka kuuraketteja , ei ole minulta pois

    vakio 239cid = 3.1875 x 3.75
    merc 255cid = 3.1875 x 4.00

    Aulis

    Niin, Eri koneissa big bore kyllä lasketaan sen mukaan paljonko on otettu pois vakioon nähden.
    Tosi isolohkomiehet ei pidä tuota 4" poraustakaan minään big borena, heillä se alkaa 4.6":sta.
    Mutta Taas kerran, kun on tietoa ja taitoa niin ymmärrän ja en väitä vastaan.
     
  10. urho3

    urho3 Gearhead

    Missä se sanotaan mikä on oikein tehty kone?
     
  11. Catiska

    Catiska 3rd gear

    Huh kun joillakin on herkkää... Mitähän tapahtuisi jos joku oikeasti vittuilisi??
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Tuntunu olevan viimeaikoina oodeellä aika yleistä että menee poro nokkaan turhan herkästi o_O

    Taitaa olla ton somen ja naamakirjojen ym. Kukkahattutäti-taivaiden aiheuttamaa että joka paikassa ollaan sillä perkeleen mielensäpahoittaja-mentaliteetilla liikenteessä eikä osata sen paremmin sarkasmia kuin satiiriakaan o_O

    Ois ihan hyvä kaikkien välillä nauraa itelleen ja paskoille jutuille :D
     
    speedy, three hundred ja Catiska tykkäävät tästä.
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Nooo... Pik Pläk Kok alias Aulis nyt ulisee joka topicissa mihin kirjottaa. Niin, ennenhän kirjotteli nimimerkillä BBC.
     
    Catiska tykkää tästä.
  14. T5

    T5 3rd gear

    Kovasti tuommoinen 8-71 himottaisi tilata. Oikeastaan ainut rajoitin enää on se, että tuosta tulee aika korkea paketti sen jälkeen. Pikkarissa tuota varaa onneksi on jonkun verran on, mutta siltikin se aika korkeaksi jää.
    Yhden esimerkin löysin netin syvyyksistä, missä samanmoisen pikkarin keulilla tuo ahdin on.
    [​IMG]
    Jollain matalalla ilmanputsarilla tuon saattaisi saada vielä leimalla menemään läpi?

    Muina vaihtoehtoina on Torqstormin sentrifugaali tai jonkinmoinen lavaturbo.
     
  15. CCZ28

    CCZ28 3rd gear

    Jos moottorin koko, ahdin , kaasuläpät ym. tällaiset pysyy samana niin mikä tekijä vaikuttaa eniten siihen että, kaasuläpät auki imusarjassa ahtopaine nousee ? Nokan asteet, nosto, lsa, motin puristukset, kannet,.... ??
    Vai onko se parin eri tekijän yhtälö ?
     
  16. mikka

    mikka 2nd gear

  17. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kannet ja nokka siihen ainakin vaikuttaa, joko yhdessä tai erikseen.
    Jos kyseisten muutoksien takia ahtopaine nousee, niin vaikuttaa siltä että hyötysuhteessa on menty taaksepäin. Mikäli taas ahtopaine laskee, niin silloin on menty oikeaan suuntaan ja sylinterin täytös tapahtuu helpommin.
     
    studio57, Catrik ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  18. Mika v

    Mika v 1st gear

    Olisko kellään tietoa mitä eroa on 8v71ja 8v92 muutakuin laakerin ulko halkaisia? Ja paljonko on pituus ero 6v71 ja 8v71 sen kokonais ja purkausta aukon pituus ero? Myös tarvis välys tietoa roottorin pääty välystä ja roottorin ja casen ala välystä ?? Ois tarkoitus pyörittää pumppua n 6800 kierrosta?
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Rotrexit on suosittuja europuolella, niissä autoissa missä ei voi käyttää turboa.
    Kuulema heräävät hyvin, kestäviä yms. Ja valmiita kittejä löytyy moneen autoon.
     
  20. studio57

    studio57 Gearhead

    Rotrexit myös kokoonsa nähden varsin tehokkaita , heidän c38 pieni mötikkä joka piisas jonnekkin 750hp nurkille, itsenäinen öljyjärjestelmä ja tarkka öljystä et on oikeet. Ameriikan pojat tehneet erinnäisiä rakennus sarjoja noihin uudempiin vessoihin ja onhan sielä yksi sievä patina novakin jossa pari noita
     

Kerro tästä muillekin!