Renault Clio vm-00 avainten käynnistykseneston synkronointi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Rocket engineer, 10.9.2009.

  1. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Olisi apella ongelma vm 2000 Cliossa. Yhtä avaimista käynnistyksenesto ei tottele.

    Itse olen vastaavan ongelman ratkaissut saatuani apua joltakulta täällä yv:n muodossa myös vm. 2000 Renaultissa. Jotenkin akunkaapeli piti ensin irrottaa ja sitten pitää käynnistysvirtoja tietty aika päällä jokunen kerta yms. Kyseinen yksityisviesti vaan taitaa olla joutunut mappi-ööhön vuosien varrella ja ohjeet tiedostomuodossa hukkuivat edellisen läppärin kovalevyn levitessä.

    Olisikos kellään tarjota apua kuinka se avainten synkkaaminen hoidellaan tuon ikäisessä Rellussa? Muistin pohjalta ei mene kuin metsään. :poff:
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

  3. mhahto

    mhahto 1st gear

    Mulla Autodata ilmoittaa:
    Avaimia voidaan ohjelmoida vain vianmäärityslaitten avulla :(
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Hmm. Mä kyllä sain 2000 Relluun joku vuosi sitten sellaisen ohjeen, jolla se onnistui ilman vianmäärityslaitetta? Mutta ehkä se lie jokin mallikohtainen ero, tai sitten rahan pitäminen virtaamassa korjaamolle?
     
  5. mhahto

    mhahto 1st gear

    Ehkä joku "poppakonsti" on olemassa, mutta luulen että on juuri mallikohtainen ero.
     
  6. cadi-60

    cadi-60 Gearhead

    Onnistuu ainoastaan testerillä.
    Clipillä tai toi on siinä rajoilla, että tarviiko vanhemman xr25 testerin.

    Käynnistyksen eston voi ohittaa oikealla koodilla, mikäli avain on rikkoutunut ja mekaaninen avain on ehjä.
     
  7. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Hmm. Ja koodi annetaan miten? Ja mistä moista koodia voisi urkkia? Siis auton toinen avain paskana ja avain jolla käytetty hukassa. Sillä sirurikkiolevalla mekaanisella avaimella olisi mukava siirtää auto parempaan paikkaan.
     

Kerro tästä muillekin!