Richmond Gear Super T-10 Plus 4-Speed Transmissions

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja spede, 4.12.2015.

  1. spede

    spede Gearhead

    Onko kokemuksia tälläisestä kovasta askista: http://www.summitracing.com/int/parts/r ... /overview/

    Mikä perävälitys olisi passeli tuollaiselle jos sen työntää vm.70 Novaan 383sbc jatkoksi. Richmondin perävälityksistä ainakin kuullut huonoja kokemuksia. Mitkähän kytkinkamat tuollaiselle, että olisi sitten myös mukava käyttää ettei tarvitse bodarin pohjelihasta ja tulipelti taivu polkimen mukana. :rotfl:
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

  3. fmila

    fmila Gearhead

    On sen verran iso 1.-vaihde että tarvii olla melkoisen tiheä perävälitys, et pomppaa viivalta kunnolla. Tietysti kaikki riippuu kaikesta. Mikä on auton käyttötarkoitus ja mitä se painaa? Myöskin koneen väännöillä, varsinkin alakierroksilla on suuri merkitys. Kytkimeksi sitten sellainen jossa "centrifugi assist", niin ei tarvitse niin suuria jousipaineita, että tarvis kuntosalin kautta valmistautua ajokauteen :rotfl:

    Tuolla rahalla saisi jo vahvistetun T5:n jossa olisi bonuksena tuo "ylivaihde" cruisailuun ja pidemmille siirtymille. Pitäisi kestää jopa 500 ftlbs väännöt senkin nykyisellään. Kun siitä valitsee 2,94 1.vaihteen niin liikkeellekin pääsee vähän pidemmällä peränvälityksellä (esim. 4,10:1)

    t. AM
     
  4. Hai

    Hai Double Gearhead

  5. spede

    spede Gearhead

    Sillä vaan tuo Richmondi alkoi kiihottamaan kun huomasin nettivaraosissa olevan myynissä: http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2171946
    http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2171967
    Samalla myyjällä näytti olevan myös tuohon keppi+vivustosarja sekä kytkin ja vauhtipyörä. Käyköhän tuo vauhtipyörä sitten koneeseeni jossa uustuotanto lohko 87- uudempi yksiosaisella stefalla. Vauhtipyörä pitäisi sitten tasapainottaa yksistään. Tai sitten viritän tuon jo olevan th350 mutta olisihan se miehekestä vähän miekkailla tuollaisella Hurstin kepillä. 8)
     
  6. fmila

    fmila Gearhead

    Käyhän nuo Chevyssä aina ristiin ja ainahan se on vauhtipyörä ja kytkinasetelma syytä painottaa erikseen nollille jos kampura on sisäisesti puntissa, ainakin jos meinaa konetta yhtään enempää kierrättää.
    Joo, kyllä manuaalin "riuhtominen" aina "invamopolla" ajamisen pieksee. Ihan niin kuin Jykä tuolla "puskaValtterin" topicissa kertoo kun joutui manuaalin automaatilla korvaamaan: boring!!!

    Siitä tulikin taas mieleen, et pitäis lähtee omaakin swappiä tallille jatkamaan... 8)

    t. AM
     

Kerro tästä muillekin!