Roadsport V8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja ThunderRacing, 11.6.2006.

  1. MadMike

    MadMike Gearhead

    Joo ja yksi Admin on meillä ollut vuokralaisena mutta oli pakko pistää pihalle kämpästä kun ei ollu varaa maksaa vuokraa.
    Se Carfilaisista.

    PS Tämän on Jza offtopiccia..en olis susta uskonut.
     
  2. MadMike

    MadMike Gearhead

    missähän tämä oma ratasi sijaitsee?
    Ei tarkoitus ole tappaa mitään vaan saada homma toimimaan niin että riskit on minimissä...se kait sun on vaikeaa tajuta että siitä joutuu maksamaankin samalla.
    Speed costs money...how fast do you wanna go?

    Tässähän meillä varsinainen Donald Trump Tai Aatos Erkko..Aatoshan omistaa Keimolan.
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    Niin, siis mitä tuo nyt oli suomeksi? Uskonut mitä?
     
  4. jukka63

    jukka63 1st gear

    Eiköhän toi"Mad Mike" ole täysin perseestä.Turhaa provoa jatkaa keskustelua.Luulisin,tulihan käytyä ekan kerran katsomassa ratamiesten puheita.
     
  5. JackRabbit

    JackRabbit 1st gear

    Tää ei voi olla totta :rotfl:
    Mä oon pitänyt ratahemmoja asiallisina herrasmiehinä (ainakin niitä jotka tunnen), mutta tää topicci avartaa ja muuttaa mun käsitykseni totaalisesti :rotfl:
    Kiesus mitä PRO rata-autoilua... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    Muistelkaa näitä juttuja seuraavan kerran kun näette TV:stä rata-autoilua.

    Kiitos SadMike, sä kyllä pelastat ainakin mun viikonloppuni näillä jutuillasi :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ei kun mä olen siitä vierestä.
    Vantaa on Perseestä, aidosti..Sehän kampitti Keimolan rata-yhtiötä ja kusetti heti alkumetreiltä asti. Ottivat ilomielin maasutuksena vastaan F1 matkoja eikä tehneet tikkua ristiin sen eteen mitä lupasivat...vasta paljon myöhemmin 1966 luvattu Kivistön liittymä syntyi.
    Nyt miettivät millainen uusi slummi saadaan siihen päälle vaikka väkisin.

    Tästä syystä pitää olla helvetin tarkkana millä vehkeellä ja Miten menee radalle tempomaan. Jos on siviilivehje ei ollenkaan jos taas janottaa radalle ostaa kilpurin. Helvetin helppoa.
    Media hoitaa kyllä loput aina kun radoilla jotain tapahtuu eikä yhtään positiivisesti vaikka Matti Nykäset voi toista mieltä olla ja siihen ei ole enään varaa.

    Uskon että jukka63kin on eri mieltä heti kun yksikin Strippi suljetaan Suomessa että kulmia ei kannata oikoa sen takia että on vaan hinku ajamaan.
    Keimolassakin hoidettiin kaikki niin hyvin kun voitiin ja silti tuli lunta tupaan.
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Pro ehkä sinulle mutta minun silmissä se että ajetaan tarkoituskenmukaisilla vehkeillä on nautittavaa
    koska voi silloin aijjaa rennommin ja keskittyä siihen ajamiseen eikä perkele mun tarvii ajaa tällä kotiinkin tänään vielä...

    Siviilivehe radalla on sama kun mummonmäkki Karhumäessä jonne ei tule edes lämmin vesi...

    Terveisin vaan sinne kotipitäjään.
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Keimolan raayhtiön kyllä kampitti talous, vantaa ei sitä milllään lailla tukenut. Sen takia oliskin tärkeetä, että nyt olemassa olevat radat pyrittäis pitämään elinkykyisinä käymällä tapahtumissa. Turha ehkä nettihäröilyjen perusteella vetää ihmisten persoonista kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä, joillain kun on tapana vaikuttaa jättiläisiltä näppiksen ääressä ja olla livenä jotain aivan muuta.
     
  9. JackRabbit

    JackRabbit 1st gear

    Mä en oo koskaan kokeillut autolla rata-ajoa, mieli kyllä vähän tekis.
    Kokemukset radalta on vaan mikro-autoilla ja moottoripyörillä.

    Ja muistakaa nyt, että kaikkea voi kokeilla hieman heikommillakin välineillä.
    Jos vaikka vaimo joskus ehdottaisi sitomisleikkejä niin siihen voi käyttää vaikkapa kylpytakin vyötä. Ei siis tarvi rynnätä PRO liikkeeseen ostamaan kaapillista kahleita :rotfl:
     
  10. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Niiin ja ensi varmaan pitäis hommata niitä peenisenlarkementti laitteita ja pillereitä että sais välineen pro-kuntoon.. Ei tosin koske madmikeä ku sillä on aivan varmasti jo hankittuna pro-välineet lajiin ku lajiin. :argue:
     
  11. jukka63

    jukka63 1st gear

    Niinpä.
     
  12. Anssi

    Anssi Gearhead

    Ei helvetti! Mähän oon mokannut. Pari vuotta on tullu ajeltua moottoriradalla ihan siviiliautolla. Olen vielä erehtynyt nauttimaan siitä. Miten mä oon ajautunut tähän tilanteeseen?! Munhan olisi heti pitänyt ymmärtää, että ratapelihan sitä on hankittava. Koska mäkin olen pedantti (oikeasti), niin olisi vielä pitänyt ymmärtää hankkia tallille kaikki mahdolliset vehkeet, siitä dynamometrista lähtien - sillä eihän muiden dynoja voi käyttää jos radalle aikoo!

    Jos mike olisi tiennyt tästä, niin sille olisi tullut varmaan tooodella paha mieli ja harmittanut kovasti. Voi ei. Tässä siis virallinen anteeksipyyntöni. Lupaan, etten enää ikinä hölmöile.

    Niinjoo. Siitä turvallisuudesta. Olen siinäkin ollut järisyttävän holtiton - ihan sillä perusteella takia, että olen ollut harrastusmielessä radalla. Onneksi Mike valaisi tästäkin - nyt ymmärrän. Sorry siitäkin! Tää ei tule toistumaan. Anteeksi.


    ... sori muuten siitäkin, että kerran jarrutin liian aikaisin ennen Kemoran varikkosuoran mutkaa.

    :odroll: :odroll: :odroll: :odroll: :odroll:
     
  13. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Juu ja miekin olen ajanu jo kolme kertaa siviiliautolla radalla ja vielä useamminkin tulen ajamaan. Vehkeet pitää tehdä sellaisiksi että ne kestää ja järkeä päässä kun ajaa, niin ei ainakaan tälläisellä persaukisella koske liikaa lompakkoon. Kuten eräs kerhotoveri totesi että ajamisen pitää olla kivaa vaikkei kello tai muut tykkäiskään ja tätä ainakin pyrin noudattamaan. Harrasteautot on sitä varten että niillä ajetaan eikä rakenneta kuin iisakin kirkkoa toivoen että se joskus valmistuu :odroll:
     
  14. napa

    napa 3rd gear

    aina ei ole kyse asfaltti radasta, kun puhutaan rataautoilusta :wink: eiköhän mulla oo ollut jo yli 15 erilaista rataa, jos ne kaikki lasketaan :odroll: sijainti aina suunnilleen sama, mutta radan muoto vaihtelee mielikuvituksen ja viljelyksessä olevien peltojen mukaan :p

    enstalvena vois kokeilla tehdä tuonne turvesuolle jonkinlaisen jääradan :odroll: 120 hehtaarin aluelle luulis saavan jo jonkinlaisen radan tehtyä... eikä luulis olevan häiriöksikään, kun on lähimpään asuttuun taloon matkaa yli 5 km... enkä minä ole ikinä kieltänyt keneltäkään siellä ajamista, oli sitten kyse siviili tai kilpa-autosta... mutta silloin kun on tullut ajettua isoakovaa/kelloa vastaan on pyritty olemaan yksin radalla.
     
  15. attes

    attes 1st gear

    Jospa palataan vähän aiheeseenkin..

    Onko kukaan ajatellut tehdä siittä Roverin henkilö mallista ratakilpuria?
    Satuinpa katsomaan vain topgearin missä sellaisella ajeltiin kilpaa, näytti ihan hyvältä ja kuulosti paremmalta. Saakohan siitä roverin V8 koneesta paljonkin potkua? Tosin kori taitaa olla kuitenkin aika painava joten nakit olisi tässäkin "alimittaiset"?
     
  16. Moottorinhan voi vaihtaa mieleisekseen. Ei siinä 928 Porschessakaan ole saksalaista kasia vaan Chevyn SB suunnilleen kaikilla Summitin luettelon hipokilkkeillä varustettuna :rotfl:
     
  17. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Väkevästä trollaamisestasi huolimatta kommentoin, ja tasan viimeisen kerran sinun kirjoituksiisi:

    a) voiko olla asehullu omistamatta yhtään asetta?
    b) tarkoittaako radalla oman rajansa ylittäminen sitä että k.o. henkilö ei välitä omasta tai muiden turvallisuudesta tuon taivaallista?
    c) Pettääköhän mun autosta kolarissa kuppi-recaro ja/tai sabeltin vyöt vaikka molemmissa on FIA leimat vielä voimassa? Samoin kaaret ovat katsastetut.
    d) vaikka olen itsekin harrastanut kamppailulajeja, miksi en löydä niistä mitään yhteneväisyyksiä vanhalla jenkillä tapahtuvaan rata-autoiluun?
    e) olenko merkkifanaatikko vaikka en sitä itse tiedosta?
    f) ovatko nyrkkeilijöiden päänsuojukset tosiaan niin kalliita että niitä ei voi käyttää?

    [​IMG]
     
  18. attes

    attes 1st gear

    Lähinnä meinasin, että jos laittaa ison V8 tulee hirmuisesti tehoa ja renkaat kapoiset. Jos olisi kevyt auto ja joku 3.5 v8 ja tehot jossain 250+ niin sillähän voisi pärjätä?

    Noh, itse en ajatellut ruveta bygailee kun on noita muitakin projekteja, mutta tuli vain mieleen. Tuolla Roverin mallillahan on menestytty ihan hienosti aikoinaan.
     
  19. garagektc

    garagektc Gearhead

    a-ryhmän 3,5 litraisista rovereista otettiin reilut 300 heppaa silloin aikanaan joten eiköhän nykypalikoilla ja ehkäpä hivenen isommasta aihiosta se 250-300 hevosta irtoa ja vieläpä niin ettei tarvi joka välissä aukoa...
     
  20. MadMike

    MadMike Gearhead


    Johon edesauttoi suuresti Kivistön mölyäminen ja suoranainen kampitus.
    Miksi talous meni kuralle voi miettiä mitä tapahtui Avauskisan loputtua kun liikennejärjestelyt ei ollut Vantaan kaupungin lupaamalla tavalla kunnossa.
    Sen jälkeen Keimolassa ei käynyt normaali yleisö vaan ainoastaan vannoutuneimmat harrastajat.
    Avauskisan jälkeen kesti 20th ihmisen 3-4 tuntias päästä Hämeentielle.

    Että siinä.
     

Kerro tästä muillekin!