Rochester Quadrajet jälleen kerran, nyt 86Camarossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja palotila, 26.11.2010.

  1. palotila

    palotila Gearhead

    Onhan näistä tekstiä vaikka kuinka paljon mutta... Camaro 86 305 H-koodin kone+aut+ilmastointi. Ongelma esim. kun pysähtyy liikennevaloihin ja yrittää lähteä liikkeelle niin kone meinaa tukehtua jos painaa reilummin kaasua. Kun pikkusen pumppaa kaasua pääsee liikkeelle, kaasua tarttee tosiaan painaa vain hippasen verran. Mistä tuosta vikaa ettimään? Numero kaasarin rungossa 17086004 ja sen alla 0366 JMY??? Siinähän on sellainen sähköpumppu, nakuttaa pe...sti kun laittaa virran päälle.Auto on ollut mulla vuodesta 1988 ja kaasariin ei ole koskaan milloinkaan koskettu, muutenkin kaikki saaste- ja alipainehässäkät pitäisi olla paikallaan. Auto on seissyt kaikki talvet ja muutaman kesänkin. Tuon saa ostaa poiskin multa jos jotakuta kiinnostaa täysin orkkiskuntoinen Camaro.
     
  2. ministeri

    ministeri 3rd gear

    mulla on ihan sama vika 89 caprisessa
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Arvuuttelua: Voiskohan vika olla jossain muualla kuin kaasarissa? Mitenhän jakopää, eihän vaan ole ylärattaan nailonpinta hajalla?
    Kaasarista voisi liian helposti aukeava toisikurkku tehdä jotain tuollaista, mutta ei kai kuitenkaan heti kevyellä kaasulla. Eli jos Front Vacuum Break olisi rikki, se jarruttaa toisiokurkkujen aukeamista. Entäpä EGR-venttiili, jos se olisi auki ja tietokone korjaa seokset tyhjäkäynnissä?
    Ja se naputus on varmaan kaasarin seossäätösolenoidi.
     
  4. palotila

    palotila Gearhead

    Mun koneella on ajettu n 150000km, ei tullut mieleenkään tuo yläratas. Muuten taloudellisuus on kohdallaan, ajoin n 1000km lenkin maantienopeuksilla ja kulutus oli kympin nurkilla. Olisko järkevintä aloittaa vaihtamalla EGR? Tämä vaiva on ollut pitkään samanlainen ja muutenkin kone ottaa huonosti kierroksia. Olen luullut sitä ominaisuudeksi?
     
  5. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    EGR-venttiilit ovat moottorikohtaisia ja alkuperäisosana se maksaa noin 250 egee. Yleismällin tärvikeosaa sinne en laittaisi...
     
  6. ministeri

    ministeri 3rd gear

    mulle jakopää on vaihettu 30000 kilometriä sitten sekä egr 3vuotta sitten. pitää tutkia tuo front vacuum break
     
  7. ilu

    ilu 1st gear

    Hyvinhän toi näyttäs toimivan ilman EGR:ääkin jo 16 vuotta takana ajoa tolla farkulla.
    Myös katalysaattori ja ilmapumppu on poistettu, muuten on kaikki saastelaitteet paikoillaan ja tietokonekin toimii edelleen hienosti vaikka ikää jo kohta 30 vuotta :D
     
  8. peltsi

    peltsi Gearhead

    jatketaan arvuuttelua kun en tarkkaan tiedä minkälainen tuo rokkiorkesteri on mutta olethan tarkistanut että kiihdytyspumpputoimii? oireet vaan sopis...
     
  9. ministeri

    ministeri 3rd gear

    sain nyt vaihettua fron vacuum breakin ja oireet loppu siihen. mulla myös nyki noin 80 nopeudessa ei nyvi enää.
     

Kerro tästä muillekin!