rockautosta tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Hertta08, 11.3.2009.

  1. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Lähettää sähköpostia tullaus@fedex.com osoitteeseen:

    "Moi,

    Tullaan itse lähetyksen xxxxxxxxxxxxx. Voitte lähettää tullaukseen tarvittavat tiedot tähän sähköpostiin.

    Terveisin caprice305:n veli"

    Tai sitten vaan maksaa kiltisti ja antaa Fedexin hoitaa sen tullauksen, jos tuntuu liian hankalalta.
     
    xarper tykkää tästä.
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Kyllä, näin teimme. Ei vaan ennen ole näin käynyt. Missään vaiheessa en ole sanonut että tullaus on hankalaa, se on aina hoidettu itse.
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Mutta miksi tullata itse jos se on halvempaa maksaa ennakoon? Mitä ite tossa parin paketin kuluja vertasin ennakkoon ja ite tullattuna ni se oli aina halvempi tullata ennakoon ne osat kun ite tullattuna, säästöt tyyliin 5-10e. Sillä erotuksella saat jo otettua sen Priorityn vaikka sit enskerralla missä ne voi maksaa ennakoon.

    Eli toisinsanoen aivan turhaa tullata itse, joskus tein ite samaa kunnes jaksoin ottaa asiasta selvää.
     
    Impalas tykkää tästä.
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Siis jo rockautossa tilatessa maksaa tullit?
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Jep
     
    Impalas tykkää tästä.
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Täytyy ens kerralla katsoa se...
     
  7. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Ei tuosta minulle isoa vaivaa koitunut, noin 20 sek/viesti.
    Kiitos ja anteeks'

    Oikeasti olen pahoillani, jos kirjoitit viestisi vilpittömällä ja nöyrällä mielellä ja koit minun nyt sinulle henk. koht. vittuilleen.
    Täällä netissä tulkitsee nuo lauseet vain niin helposti väärin.
    Minusta tuntui, että hieman brassailit virityspalikoiden tarpeella ja laadulla ja siinä sivussa dissasit rokautoa halpispuljuna?
    Sitähän se onkin, amerikan motonet.
    En minä täällä härmässä motonetista odota löytäväni kovin eksoottista osaa, mutta pallonivelet ja iskarit käyttikseen sieltä löytyy edullisesti ja helposti. Sama juttu rokkiauton kanssa.
    Esim tuohon '60 Letukkaan sieltä löytyy yllättävän paljon osaa ja HALAVALLA.
    40-lukuisiin hieman huonommin, mutta löytyy silti.
    Motonet ei pysty vastaavaan, esim . tuohon Dodgen lättäpää kuutoseen moottorin tiivistesarja Rokissa alle viidenkympin.
    Tuossa Dodgessa on aika eksoottiset työsylinterit pyörissä, niitäkin löytyy abaut 20€/kpl - Mopar erikoisliikkeissä hinta vähintään kolminkertainen. Ei paha.
    Viritysosia ei todellakaan löydy. Ei Dressmanistakaan löydy kunnon pukua.
    Viriosat 40-lukuisiin lättäpäämyllyihin myy sitten hieman erikoistuneemmat puljut - Onko ihme, ettei halpa-halli pidä hyllyssä 1kpl/vuosi myytävää erikoisherkkua?
     
    -Skeletor- ja xarper tykkäävät tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu otin kans viestin tinareen kuvailemalla tavalla.
     
    Jussi289 ja xarper tykkäävät tästä.
  9. vekku

    vekku 2nd gear

    Hyvä että asiaan tuli selvyys eikä tosiaan ollu brassailusta kyse ja ehkä sitä meikäläinenkin vielä "uskaltaa" näillä palstoilla neuvoja kysellä. Olen amerikkalaisia harrastanut vasta vuoden päivät joten paljon on vielä opittavaa ja tulee varmaan kyseltyä välillä jotain tyhmääkin. Mukavan tuntuista porukkaa on kaikki tuntuneet olevan joiden kanssa olen jutellut ja neuvojakin kysellyt. Nyt vain tuntu, että tuli esitettyä väärä kysymys väärille henkilöille. Mutta tosiaan, asia ok ja eteen päin:)
     
    Pertti K, isalmela, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Kannet on muutenkin vähän hankala tavara tilata itse kun painavat niin paljon, rahti maksaa melkein 500$ helposti.
     
    palontie tykkää tästä.
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mulle tuli perjantaina Jeepin 6-koneen kansi UPS:llä USA:sta, käytetty kansi maksoi 100$, rahti 350$...
     
  12. Kylmit

    Kylmit 2nd gear

    Tuossa minun tuorein koodi.

    8025680564620061
    This discount code expires on May 27, 2018 so do not wait!


    Ja tuosta tullauksesta, itse olen tilannut kaikki ennakkoon tullattuna. Kun on yrittänyt ynnäillä kuluja, niin sehän on halvempaa kuin itse alkaa säätämään. Ja tottakai siinä säästääkin pari päivää, kun ei pysähdy tulliin.

    Veikkaan että ennakko "customs charges" on laskettu melko tiukaksi ainakin FedEx:illä, koska helpottavat omaa työtään kun ei tarvitse odottaa asiakkaan toimia.
     
    xarper tykkää tästä.
  13. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    ^Mun veikkaus että tullaavat ne johonkin halvemman alvin eu-maahan
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Sehän on kaikille hyvä vaan jos noin tekevät, he tienaa ja asiakas säästää.
     
    Kylmit tykkää tästä.
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No elähän nyt leikistä suutu. Täällä "joskus" "jotkut" kompastelee omaan näppäryyteensä, hassunhauskan ja v*ttuilun raja on veteen piirretty viiva.
     
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jaa nyt kun luin tinareen vastauksen niin ei ollut ilmeisesti vitsailusta kyse tällä kertaa. Sekosin jo väärinkäsitysten laskuissa poistun vaivihkaa takavasemmalle...
     
  17. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tämä ketjuhan alkaa saamaan viihdyttäviä piirteitä ;) Joo olen itsekin huomannut tällä palstalla, että väärinkäsityksiä syntyy silloin tällöin. Sitten ne oikaistaan ja jatketaan!
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulle soittivat tänään fedexiltä että paketti saapuu ensiviikonalussa,hoitavatko he tullauksen vai hoidanko itse,15e ottaisivat alvin päälle jos he tullaavat.
     
  19. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    2.5% tullimaksuista mutta kuitenkin min 15e... näin broidilla...
     
  20. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Miksi ette maksa tulleja tilausvaiheessa? Helppoa ja paketti tulee suoraan kotiin.
     
    Jussi289, Impala76, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!