Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään.....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.6.2007.

  1. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Näinpä, pl tuuning-hommat, harvapa niitä kunnon vöitä koristeeksi laittaa.
    Omastani on heivattu koko takapenkki mäkeen. Eipähän oo vyöt/kaaret takamatkustajien tiellä.

    Vekkulia olis muuten joutua joskus poliisin turvavyö-ratsiaan.
    6-piste 4" Sabeltit voimassa olevilla FIA-leimoilla kun ei oo tieliikennekäyttöön hyväksytty...mutta oliskohan poliisilla oikeasti pokkaa sakottaa?
     
  2. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    On on poliiseilla on pokkaa sakottaa. Joskus pikkupoikana laitoin kolmannen jarruvalon takaikkunalle mun -77 Corollaan, ja noihan on nykyään kaikissa autoissa ja turvallisiksi todettuja.

    Koitin kovati poliisille selvittää, että kun vähentää peräänajoja, mutta pokkaa oli sakottaa, mutta olihan tämä poliisi tunnetusti porin tyhmin.
     
  3. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Hyviä tarinoita oli.
     
  4. rrauta

    rrauta 3rd gear

    eipä taida -65 mussen vyöt vielä kuulua minkäänlaisten direktiivien piiriin, vyöthän tuli pakollisiksikin vasta 6 vuotta myöhemmin. :rotfl:
     
  5. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Pointti olikin siinä että vaikka autossa ei oikeasti tarvitsisi minkäänlaisia vöitä,
    ei silti saisi käyttää tieliikenteeseen hyväksymättömiä varusteita

    --> vm -65 autossa ei mitään vöitä = laillista
    vs. hyväksytyt kisavyöt = rikot lakia
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jos auto on vanhempi kuin vm 71 siinä ei tarvitse olla vöitä, mutta jos siinä on vyöt niin niitä on pakko käyttää. Tämä on laki. Heh, oli ne vyöt lailliset tai ei.
    Tulin kerran Virtasalmelta kiihdyttämästä kun mut pysäytettiin. Numerot ja se nykyisin kuuma puheenaihe INDEKSI maallatuina ikkunoihin. 4 pistevyöt oli lattialla. Poliisit sanoi että vyöt kiinni. Sanoin että tämä on vm 1970 ja käyttöpakko on vm 1976 ja uudemmissa. Se huusi mulle em pykälän. Otin pikakiinnikkeistä vyöt irti ja heitin konttiin. Asia selvä, hyvää matkaa..
     
  7. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Tän topicin aloittaneelle pisteet himaan, juttu toi paljon kivoja muistoja mieleen, kiitos niistä :lol: Mut tän jutun tarkoitus ei liene ollut spekuloida jotain vöiden kulmia ja muuta...paremmat noin kuin pelkkä lannevyö ja thats it. Studio57lle thumbsit ylös, helvetin hieno auto, toivottavasti Chargerini saan rakennettua edes lähes samaan linjaan joskus, ja kiitos hyvistä kaupoista kaasari toimii hyvin :wink:
     
  8. studio57

    studio57 Gearhead

    juu... mulle nuot vyöt käy ja sen luulis riittävän :rotfl: hienoa et oot saanu laitteen pelittämään !!!! ootkos käyny vielä kellottamassa ahtimen kanssa? meillä Leikkas Novan ahdin eilen koe käynnistyksessä.. noh nyt odotellaan uutta 8-71:stä otettaan sit samalla hiukan tehokkaampi malli..
     
  9. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Mitäpä tuosta kiittelemään.

    Juolahti tässä mieleen...on ehkä hyvä tuoda esiin se, että jo kauan ennen Vetteä haavelin ihan muista jenkeistä. En ole syntynyt kultalusikka suussa. Siispä mun ykkösvalinta oli...kuinka ollakaan...Chevrolet Chevelle. Vaan ei mikään rätti tai 2dht, vaan ihan tavallinen neliovinen tolppa ja suoralla kuutosella tietysti. Ja jottei tää mene ihan paskanpuhumiseksi (vai puhutaanko tässä ketjussa sittenkin ennemmin turvavöistä?), niin tässä just äsken skannattu todiste. Tämän lehden ostin 14-vuotiaana ja kuten ilmoituspalstalta ympäröidyistä ilmoituksista näkyy, just Chevelle oli se juttu.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=6327

    Vette-harrastajista löytyynee aika monta harrastajaa jotka on ollu samassa tilanteessa. Ja sitäpaitsi nykyään projektikuntoset C4 tai late C3 -vetet eivät ole mitään järkyttävän kalliita.

    On totta, että mulla on C5, ja onhan se toki varsin kallis auto. Mutta Vette on kuitenkin muuttoauto, ja Mesekin melkein 15 vuotta vanha. Joten ei niissä älyttömästi ole rahaa kiinni. Veikkaisinpa että tältäkin palstalta löytyy kisakuskeja, joiden moottori maksaa enemmän, tai muskelijenkkien entisöijiä, joilla osiin on mennyt enemmän rahaa. Vai onko sittenkin niin, että Veten omistajia karsastetaan täällä jostain muusta syystä? Vai luulenko vaan omiani?

    Koko pointti tässä jorinassa on se, että ihan tavallisia harrastajia tässä ollaan. Tai no, ehkä sellaisella erolla että mulla ei ole omakotitaloa vaan asun vuokralla, mutta kuten sanonta menee: "jos jotain haluaa, niin paljosta pitää luopua".
     
  10. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    Äijä paasaa asiaa.Voi kun joskus sais C3:n.
     
  11. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Joo en oo minäkään mikään suussa syntyny :lol: Ihailen äijien hienoja laitteita, omasta padasta voin sen verran kertoa että käytetty on mutten oo edes päässy penkkiin viel, menee ainakin laatikko ja turbiini uusiksi, ja pikkasen on alkanu epäilyttää ettei toi Darran koppakaan taida pysyä koossa jos en ala tekeen siihen vähän lisävahvistuksia yms... mut kivalta pata kuulostaa :rotfl: Ja toi Charger onkin jo pidemmän ajan projekti, teen sitä pikkuhiljaa aina kun on varaa tehdä jotain "paremmin" kuin tehtaalta, mut kumminkin oma mielihalukin on jo päässy pari kertaa muuttumaan. Mut jokatapauksessa jotain mustaa ja Nascar ympyröihin liittyvää siitä tulee pikkuhiljaa.
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Nyt loppui puheet terveys-siteistä! Sitä tuolla aikaisemmin sanoin että asia topic ja pidetään tämä sellaisena, mutta sorruin siihen -taas- itse. :oops:
    Asiallisia Autoja ja mukavaa luettavaa. Jatkakaa.
     
  13. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Ja aika paljon kertoo Pekasta sekin miten hoiti tuon viimekesän Ahvenistolla ajelun.
    Eli Vetellä sai ajaa melkein jokainen,jonka Pekka katsoi sen verran rattimieheksi ettei auto karkaisi lapasesta 8)
    Minä en edes ajatellut että tuommoisella tykillä olisin ajanut,varsinkin kun on syntynyt ns. "reikä päässä" :D

    Itse jos Corvettea itselleni olisin ostamassa,ni se olisi kyllä C2:n !
     
  14. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Vaikka suurin osa vehkeistäni on olleet ja on Mopar tuotteita, yks näteimpiä autoja ovat 68-74 Vetet, mut öööh...pois se minusta :poff:
     
  15. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Älä älä, ettei luigi pian herää ja aloita paasaamista :rotfl:
     
  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ihan vaan kuriositeettina Etelänaapurissa on yks tollanen käsittääkseni C5 vette centrifugaalilla myös. Se on 346, mutta pikkasen viilattu muutenkin joillain lingenfelterin palikoilla jne, ja ajelee katuluokissa dragia C-luokassa. Oli ekan osakisan nopein C:ssä, matala 11 sekan aika ja loppua karvan yli 200, ja sijoittui luokassa toiseksi. Dynottu käsittääkseni 513 heppaa takapyöristä.

    [​IMG]
     
  17. studio57

    studio57 Gearhead


    no eipäs nekään kovin kovaa sielläkään C:ssä aja jos 11s on nopein.
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Vähän miten sen ottaa, olosuhteet on vähän toiset kun täällä parhaimmillaan, eikä 11 sekkaa nyt kauheen hitaastikaan ole. Sen lisäks, siellä on säännöissä määritelty "pohja-aika", eli 10.5 sekkaa ei tarvi alittaa, tai siirtyy D:hen = outlaw. Niin, siis luokkajaotkin on pikkasen erilaisia kuin täällä. Mut sinne vaan ajamaan, t. C:n EM2. vuodelta 2005
     
  19. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tunnistaakohan kukaan...tällainen on kuitenkin oman tallin seinällä:

    [​IMG]
    Rojekti taustalla, vuosimallia 2003, moottorilla ajettu alle 20 tkm, mopar-miehet naurakoot kurkku suorana GM:n vakio-osien kestävyydelle... :)

    [​IMG]
    LS6 muttei se isolohko vaan pikkulohko, ja nokka viturallaan:

    [​IMG]
    Olevinaan hydraulinostaja. Tai oli joskus:

    [​IMG]
    Murskaamo:

    [​IMG]
    Nyt Corveten osia halvalla:

    [​IMG]
     
  20. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    No täällä ei ainakaan naureta. Kampurakin saanu osansa. toiv lohko jäi kelvolliseksi. Eikö öljy kiertänyt vai miksi laukesi?
     

Kerro tästä muillekin!