Röyhkeä -71 SS Chevelle 454 alkoi härnäämään.....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.6.2007.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Lyhyesti kerrottuna homma meni näin: LS6:ssa (pikkulohko) on mekaaniusesti ahdettuna "tyyppivika", eli jakopään pultit löystyy. Mulla ne ei olleet ehtineet kokonaan irrota, mutta nokan päässä oleva ohjaintappi oli kuitenkin irronnut. Ja päätynyt nostajien sekaan. Lopputulos on nähtävissä kuvista.
     
  2. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Auh tuo koski, syvä osanottoni ja tsemppiä uuden koneen tekemiseen.
     
  3. S.A

    S.A 1st gear

    Samat sanat, paitsi että aamu alkoi hemmetin hyvällä fiiliksellä! 8)
     
  4. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Hieno on Chevelle.

    Vyöt eivät menisi läpi ainakaan rallikatsastuksissa.

    http://www.simpsonraceproducts.com/safe ... popUpright

    http://www.schrothracing.com/products/streetlegal/1576
    "In any harness, you absolutely do not want to have a tailstrap that angles down more than 45 degrees from a line parallel to the ground. Past this angle, the shoulder belts will not work the way they are designed to."

    Tai AKK:n sääntökirjasta:
    Kansainvälisissä kilpailuissa ja rallikilpailujen ryhmissä N, A, F, F2 ja historic sekä rallisprintin kaikissa luokissa, tulee turvavöiden olla FIA-luokiteltuja (normi 8853/98) ja kv-ratakilpailuissa olla varustetut käännettävällä lukkosysteemillä. Vöiden kiinnityksessä voi käyttää auton alkuperäisiä turvavöiden kiinnityspisteitä. Jos se ei ole mahdollista, tulee kiinnityspaikat tehdä koriin, turvakehikon väliputkeen (voidaan myös luokitella) tai vahvikeputkeen (jonka vahvuus tulee olla vähintään turvakehikon minimit) siten, että olkavyön kiinnityskulma on 10-45 astetta vaakatasosta. Kiinnityksen tulee kestää 14700 N ja lantiovyön 7200 N. Jos kiinnityspaikkaan kohdistuu kahden vyön kuorma, kaksinkertaistetaan edelliset voimat. Uudet kiinnityspisteet tulee vahvistaa vähintään 40 cm²:n ja 3 mm paksulla teräslevyllä ja putkikiinnitykset kuvan mukaisella vahvikkeella. Vöitä ei saa kiinnittää istuimeen tai istuimessa olevaan tukeen.
     
  5. S.A

    S.A 1st gear

    Jumankekkale, tutun näkönen Vette kun aloin tässä oikein katsomaan. Tainut Stadissa tulla tämä laitos vastaan, Tiksistä en nyt ihan äkkiä niin varma ole, mutta taisipa viimeeksi olla paikalla! 8)

    Kaunishan tuo on kun..... ja tuosta Chevellestä ei voi enempää enää kuolausta antaa, mitä täällä on annettu.

    Taitaa olla yks foorumin asiallimmista topikseista tämä muutenkin.
     
  6. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Jos on tullut vastaan, niin viime vuonna. Tänä vuonna tällä autolla ei ole ajettu kuin maalla, ja silloinkin lyhyitä pätkiä veeseiskana. Pääkaupunkiseudulla on (ainakin vieraillut) samanvärinen Z06, joten veikkaan että kysessä on ollut allaolevan kuvan auto, nimimerkki "Mopoilija":n ikuistamana:

    http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+200 ... 07-215.jpg
     
  7. S.A

    S.A 1st gear

    Selvä, kiitän tarkennuksesta! Yleensä jää nämä erikoisemmat mieleen, tässä tapauksessa mieleen jäivät nämä vanteet, joihin kiinnitin huomion tuota Ahveniston kuvaa katsoessa.
    Kyseessä on siis tämä Mopoilijan kuvaama Vette. TAK!
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Toimii...ne niitin tapahtuessa parhaimmillaan rikkoo penkin selkänojan kun kiristyvät joka jatkaessaan matkaa katkaisee sopivasti selän...
    AKKn sääntökirjasta voi myös tutkia miten vyöt kannattaa kiinnittää niin että niistä on enemmän tarvittaessa hyötyä kun haittaa...
    Ei ne ohjeet turhaan rata-autoilun sääntökirjassa ole...
    mutta Studio57 joo onneksi ei ollut se Pekan kolmas urheiluauto kunnossa...siinä kun on painoa pikkasen vähemmän kun Chevellessä
    ja ruutia saman verran...
    Kauhavassa ei ulkokuntalaiset hypi silmille...
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kyllä siihen Bertelinkin autoon tarviittiin jotain muuta kun vain kaasunpainallusta..
    esim 10/90 iskarit, Nossia, ja nossia varten rakennettu kone erikoistilattua nokka myöden, liimarenkaat, kokonaan uusi taka-akselin geometria, noin 150 kilon kevennyskuuri...runko leikauttu auki mm (Caminossa on boksattu ja sitä rataa... Bertelillä oli U...)
    Ja tosiaan sen keulivan caminon tarina tosiaan on Bertelin peli ei mun mutta ne jotka mistään mitään ei tiedä sekoittavat asioita.
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    Onhan suomessa muutama ykkösryhmän Camaro ollut joissa vyät paikalla ja sitten siviilipeliksi muutettu täysin kisaiskussa oleva CamaroCupperi aikanaan..
    Ei konttorilla tule noista sanomista...autoinssithän ei ymmärrä nelipistevöistä enempää kuin jokkiskuskit autourheilusta tai sika satelliitista... :wc:
     
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    jäänyt jalkoihin kun tuo 588 tosta joskus saadaan keulille...
    Totuuden nimissä Pekka olis tunnistanut mut ja pyytänyt ol.. siis kahville kun hulttiopoika on palannut sukujuurilleen lunastaamaan sukunsa Passin maat itselleen.
    Huuliharppukostaja olisi siis palannut kotiin ja korjannut suvun kokemat vääryydet ja se suvun murhattu renkipoikakin olisi saanut oikeutensa ja hautuurauhansa.
     
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    No ei yhden ( tai kahden sadan) hipin sana paljoa ennenkään ole painanut vai mitä... :rotfl:
     
  13. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Juuri näin :rotfl:
     
  14. garagektc

    garagektc Gearhead

    Sitä en tiedä ymmärtääkö jokkiskuskit autourheilusta mutta ei nelipistevöiden katsastamisessa mitään kummallista ole. Ainut ongelma mikä itellä niiden kanssa oli että piti jättää alkuperäisetkin vyöt paikoilleen.
    Tokihan niiden kiinnitys on syytä tehdä ohjeiden ja säännösten mukaan, muuten asiasta jotain ymmärtävät saattavat hymyillä hiljaa itsekseen.

    Tuuppas studio esittelemään avoa meidän tallille Indolaan joskus kun nautit kesäkeleistä. Kahvit keitetään vaikka ahdasmielisiä merkkifriikkejä ollaankin :D
    Saat nauraa epätoivoisille projekteille, niin muutkin tekee...vielä.
    Voidaan vaikka ottaa pikku kisa niin saat kyykätä mun Torinonkin :rotfl: :rotfl:
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    Mahtaakohan Nils Lars ja Hans tykätä kun vetelettä kisaa "heidän kadulla"
     
  16. studio57

    studio57 Gearhead

    pitääpä tulla visiitille :) sinne kentsun talliinkos?
     
  17. garagektc

    garagektc Gearhead

    Sinneppä sinne. On sen verran kyllä päässyt tienvarret viidakoitumaan että voi tommosen muskelin kanssa mennä huomaamatta pitkäks :D
     
  18. kime2

    kime2 Gearhead

    Voi olla heillä aika vähän sanottavaa asiasta...
     
  19. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ei tarvii sanoa...riittää kun tuppaa kadun täyteen omia autojaan että muut ei mahdu sekaan :poff:
     
  20. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuskimpa he haluavat ärsyttää muita tahallaan,kuten monet muut tuntuvat haluavan :wink:
     

Kerro tästä muillekin!