Rojun myynti ja paalaamisella uhkailu...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja toyopet, 24.10.2008.

  1. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Miks vaivaisin, ihan normaalia :wc: sulta taas.
     
  2. jart$u

    jart$u Gearhead

    tähän tuloluokkaan voisi asettua myös teemu selänne :)
     
  3. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tuohon voinee lisätä sana "Suomessa", kyllähän tuolla suuressa maailmassa on ihan kohtuullisen varakkaita jenkkiautojen harrastajia (jotka kieltämättä keräilevät muutakin). Tietenkin on vaikea sanoa ketkä ovat harrastajia, ketkä keräilijöitä ja ketkä sijoittajia. Mutta jopa itse olen jutellut oikein mukavan kaverin kanssa, tykkäsi kovasti muskelijenkeistä, omisti muutaman Bugatin ja aika paljon muuta (mm niitä muskelijenkkejä), herra pystyi nyt harrastamaan mitä halusi kun oli myynyt perustamansa Specsavers-nimisen myymäläketjun...
     
  4. jorke

    jorke Gearhead

    MadMike vois mennä suomi24:lle viihdyttää ihmisiä...
     
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    mun mielestä ton kaltaiset postaukset kuuluu sinne... :rotfl:
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Toki mutta mä en ole nähnyt hänen harrastavan jenkillä vaikka tiedän hänellä laitteita olevan.
    Hangossa häneen kyllä törmäsin Poker Runissa.
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Joo toiletista ales kun laskuoppi ei riitä...

    Tsekkaas poju vanhoja testejä joissa homma myös laskettu jos et muuten usko.
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ja yhteistä näille kaikille on että ovat iäkkäämpiä herroja yleensä ..ei mitään 20-30v kloppeja kuten suomessa.
     
  9. VSQ

    VSQ 1st gear

    Toivottavasti et törmänny Teemuun sil sun 2 x 1000 hp paatillas.. :wink:
     
  10. Putte

    Putte 1st gear

    Toivottavasti ei tullut törmäyksessä pahoja kolhuja kummallekaan. :eek:
     
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ei tullut... fiksu kaveri kaikin puolin IMO ollut aina.
     
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    En ollut, silloin oli alla jalan pidempi paatti (48 ) ja Paraisilla ei ollut gasoa kun piti tulla tankkaamaan...
     
  13. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Jep, ihan totta...
     
  14. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Luultavasti olen laskenut enemmän painonjakautumaan ja painonsiirtoon liittyviä laskuja kuin sä, en tosin ihan viime vuosina.
    Myös niihin sun työkaluihin liittyviä. :odroll:

    Ja jos sulla on jossain laskettuna, niin anna tulla vaan...
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    AVAIN SANA ON luultavasti. :rotfl:

    Ja mua ei kiinnosta jos sä rekkojen painoja laskelet :wc:

    Mee nyt vaikka kirjastoon tai divariin ettimään niitä testejä... palataan sitten asiaan.
    Mutta mietis nyt hiukan ittekkin äläkä postaile vaan suu vaahdossa ja koita nostaa omaa häntääsi.

    Jos Mä sanon jotain ja sä et sitä usko niin todista toisin.
     
  16. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Avain sana on luultavasti.
    Ai sulle on mekaniikka tuttua, no sittenhän sä tiedät miten piirretään kappaleeseen voimavektorit ja osaat niistä laskea kuinka suuret voimat kohdistuvat eri pisteisiin eri tilanteissa. :rotfl: :rotfl:

    Se on kumma, kun sun täytyy yrittää päteä sellasissa asioissa, mistä et mitään tiedä.
    Sen sä tiesit oikein, että Novassa on paras painonjakautuma (puheena olevista) ja senkin että Caminossa on parempi painonjakautuma, mutta miksi pitää alkaa selittää siihen syytä, jos sitä ei tiedä.
    Helppo se on netistä lukee, että Caminossa on painonjakautuma parempi kuin Chevellessä, mutta se onkin sitten vaikeampaa selvittää että mistä se johtuu.

    Se ei johdu pidemmästä akselivälistä, vaan isommasta takaylityksestä.
    Jos caminossa olisi saman mittainen akseliväli, niin ero olisi vieläkin suurempi ja kiihdytyksessä painonsiirto olisi isompi.

    Niinhän tehtiin -60 luvulla tehdas kilpureissakin, siirrettiin taka-akselia eteenpäin.
     
  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kevyesti..sen piti kyllä lukion laaja fysiikka huolen mutta kyllä ne opetettiin laskemaan ihan normipuolellakin ainakin siinä lukiossa jossa itse olin joka perustettu 1276.
    Yliopiston jatko-opiskeluista puhumattakaan..jotka tosin jätin kesken kun ostin 61 Corveten ja maksoin sen työllä pois.
    Usko pois ÅAn hipit katsoi pikkasen kieroon kun talvipakkasella tulin sillä luennolle vaihtarivuoden High School takki päällä...
    sori jos offailin hiukan.

    Korjasin pikkasen...

    80 luvulla ei ollut nettia POJU...ne piti kyllä ihan itse laskea ja mitata.

    Jos sulla olisi edes jokin noista peleistä niin sulle selviäisi että Caminossa EI ole pidempää takaylitystä..molemmissa puskuri on tankissa kiinni ja matka taka-akselista puskuriin on sama.
    Mites nyt suu pannaan?
    Mulla on aito SS396 Camino ja Aito 65 GS Avo...mun eka jenkki oli 66 Skylark ja 72 Caminokin ollut käyttiksenä.
    Kavereilla on sitten ollut 65-72 A-Bodyja joita olen mittaillut ja tutkinut, joista ehkä eniten kuitenkin G/SA National Record Holder 71 SS396 Chevelleä.


    Novassa on vs Camaro isompi ylitys siihen ei paljoin meediota tarvita ja siksi se on se paras vaihtoehto Street Raceriksi.
    Senhän tiesi jopa Springsteen jonka Racing in the Street on tositarina ja minun onneksi esitetty ensimmäisen kerran syntymäpäivänäni...
    " I got a 69 Chevy (II) with a 396, fuelie, [ported] heads and a hurst on the floor..."


    No shit Sherlock... mutta jos painojakautuma on parempi Caminossa niin sehän tekee juurikin päinvastaisen reaktion kun sitä painonsiirtymää ei tapahdu koska akseliväli on pidempi...
    katos oikein tehokkaissa peleissä millä myös alusta toimii sitä painoa halutaan eteen jotta ne [lava] autot ei keuli liikaa... eräisin jopa rajoitetaan alatukivarren liikettä vaijereilla/kettingeillä....

    Ai saatana...nii mites sitten 80/90 luvulla ne Caminot keuli ?
    Eka www sivukin tehtiin vasta 1992...
    :rotfl: :rotfl:
     
  18. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Koskahan se on esitetty ekan kerran?
    Ainakin se on levylle laitettu vasta 1978. :rotfl:
     
  19. 500cid

    500cid Gearhead

  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ja jos nusuillaan tarkasti niin ite laulussahan ei kohdassa "I got a 69 Chevy (II)" tota II:sta ollutkaan eli se on tässä topikissa tuolla ylempänä väärä lisäys siihen kun eipä vuonna 1969 Chevy II:sta enää ollut missään muodossa mallimerkintänä :wink:
     

Kerro tästä muillekin!