Rojun myynti ja paalaamisella uhkailu...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja toyopet, 24.10.2008.

  1. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Jaa tarkasti? Missäs kohtaa se mainostaa että se 396 olis nimenomaan isolohko?Jospa se pruse oli tehny puuliiterissään strokerin/destrokerin....tää on taas pelkkää asiaa... :)
     
  2. impala67

    impala67 Double Gearhead

    hassua. olen aina ajatellut että tossa laulussa lauletaan 69 chevellestä...
    kyllähän "chevy" amerikan puhekielessä on kaikki letukat, fullsizestä pikappiin- mutta kun tarkemmin funtsii, niin chevy-nimitystä käytetään useimmin hyötyajoneuvoista...

    tosin mm-71 "heavychevy"- mainoskampanjan auto oli chevelle. ja classic 55-57;t on aina olleet chevyjä. ja sellainen tais olla brucen eka oma autokin; 57 bel air!

    OT: christine kirjassa on ote tuosta kappaleesta ja pahvipääsuomentaja on kääntänyt sen; on mulla 69 letukka ja 396 heppaa, bensakannet ja 4 pakoputkea... tms.
     
  3. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Jep,ja Suomessahan toi chevy voi vaikka tarkoittaa Cadillacia,mulle yks savolaisämmä nimittäin tokaisi kerran kun puunasin Caddyani "että ompa siulla kommee letuukka"...no joo,luisuuks tää jotenkin kauas alkuperäisestä aiheesta?Mistä täs muuten edes väännettiin?Tä.....!
     
  4. human62

    human62 1st gear

    Tuli taas pelastettua yks LETUKKA paalaamiselta? (sen mallinen mistä Mad Mike tykkää), ja laulu jatkuu...
     
  5. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Ja sekös Cadillakki-miehen luonnon päälle otti kun ihan letukaksi erehdyttiin luulemaan :rotfl:

    Itse katsoisin sen positiiviseksi asiaksi, että tunnetaan jenkiksi vanhemmankin väestön parissa. Lienee perua jenkkiautoilun hienoista ja pitkistä perinteistä maassamme aina 20-luvulta asti. Itseasiassa sanonta "Amerikan letukka" on kansan suussa ollut jo hiukan kuin synonyymi jenkkiautolle vanhoina aikoina.
     
  6. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Mä en sanonut että pidempi takaylitys, vaan suurempi, koska painon jakautumaan vaikuttaa massan suuruus ja sen sijainti, eikä sen pituus.


    Kaikki massa mikä on taka-akselin etupuolella, lisää myös etuakselimassaa.
    Eli jos akseliväli kasvaa (taka-akselia siirretään taaksepäin) siirtyy massaa etuakselille.



    Äläkä pojuttele vanhempias, kakara.
     
  7. francine

    francine 1st gear

    eli selänne ei ole harrastaja, vaikka omistaa useamman jenkin.

    kun taas toisaalla...

    ...saa sen käsityksen, että madmiken mielestä jokainen jenkkiauton omistaja on myös harrastaja, jos jokainen aseenkin omistaja on.

    kummin se nyt sitten olikaan?
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tai kuten mä laitoin... taiteilija vapauttahan mies on ammentanut ja itse tulkitsin sen näin... I got a 69 Chevy ..no mikä muu auto on Chevy kuin Chevy2 aka Nova... ja se tosdiaan pöllyttää Camaron mm painojakautumansa turvin.
    Fuelie = tötteröruisku
    Sihien lisäsin itse portatut kannet->Heads
    And a Hurst on the Floor...
    Laulua kun tekee niin siinä yleensä lyhennetään ja väännellänä jotta saadaan rimmaamaan ja näinä oletan että Bruvce teki kun kaveristana Sonnystä kirjoitti jolla oli kaverinsa kanssa tosin muistaakseni duunattu Chevelle.
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tarviitkos osia ?
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    Myönnetään että et puhunut mutta eikös pidempi ja suurempi takaYlitys ole sama asia ?

    Kerro jotain uutta?

    no kerroppas mulle sitten hippikesästä 1967 jotain.. mä ainakin elin jo silloin.
     
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    huom tämä oli miina johon tiesin sinun astuvan..mä puhuin vaan päivästä en vuodesta... itse kappaleen kun kuulin mä olin jo varhaisteini...
     
  12. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Miksi ei ole harrastaja?

    Liian rikas harrastajaksi? Liian vähän tekee itse autoilleen ollakseen harrastaja? Liian jenkkipeli ekana autonaan , jonka kortin saatuaan maksoi itse, ollakseen harrastaja? Liian lyhyen aikaa ( vain parikytä vuotta) ollut jenkeistä kiinnostunut oikeeksi harrastajaksi?
     
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kyllä sulla on naisen logiikka tai luet kuin piru raamattua.... :rotfl:
    Kyse oli siitä että Mä en ole nähnyt selännettä jenkin kanssa Harrastamassa eli en voi ottaa kantaa.
    Luvun ymmärtämistä saa harrastaa.
    Yhtä lailla Aki Bergikin on (jenkki)autoharrastaja tai vaikka Saku Koivukin...

    Vai oletko sinäkin Ahtaaja :poff: ?
     
  14. francine

    francine 1st gear

    tätä sun pitää kysyä madmikelta. sehän mua kummastuttikin, kun toisessa ketjussa sain sen kuvan, et jokainen jenkin omistaja on samalla harrastaja, aivan kuten jokainen aseen omistaja on aseharrastaja, mut tässä ketjussa taas on sitä mieltä et selänne ei ole harrastaja vaikka omistaa useita jenkkejä.

    jotainhan se jo tuossa yllä yritti selittää, mut edelleenkin puhuu pahasti ristiin. mielenkiinnolla jää odottamaan selvennystä, että kuka on harrastaja ja kuka ei ja miten harrastaja määritellään.
     
  15. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Oho, Mikalta tais housut kastua, kun sai jujutettua. :rotfl: :rotfl:


    Miksi? Siinähän se lukee mitä tapahtuu kun akseliväliä lisätään siirtämällä taka-akselia taaksepäin. (chevelle vs Camino)
     
  16. Käkö

    Käkö Gearhead

    On se ihime et joka saatanan aiheeseen mihin toi madmike vastaa lähtee lapasesta, ihan saman tien, luetun perusteella ainoo mitä madmike ei oo tehny kirjoituksiensa perusteella on Suomen presidentti tai ruåttin kunge.
    Toi madmike tyrmää jokaisen harrastajan täällä ja elävässä elämässä kirjoituksien perusteella, sillä on nopeimmat autot, se ruuvaa vaan rata-autoja ja niitäkin ens kaudella vaan formuloissa, se tuntee kaikki nopeet kuskit ja on ruuvannut niitten autoja ikänsä.
    Madmike ei oo syntynyt kultalusikka suussa vaan sen faijalla oli kultakauppa mitä madmike sanojensa mukaan on nyt myymässä.
    Madmiken talviautoiksi kelpaa vaan nisun skylinet ja helevetin nopeet mantat.

    Ja sit madmiken tyyliin enklanninkiältä: back to basic: madmike ajaa nissan primella, näin ainakin itse madmike kehui.
    Ja kohta tulee tänne kehumaan kuinka hyvä ja nopee ja ehkä parhain ellei paras nisu sillä on.

    Suorastaan loistavaa!!!

    Nykyään mä avaan oodeen joka päivä vaan saadakseen lukea madmiken kommentit. Hienoa!

    Ja edelleen, lainatakseni madmikeä, keep it coming.
     
  17. MadMike

    MadMike Gearhead

    ai ? kyllä sä oot pahasti sekaisin...

    harrastamisesta ja sen tasosta voidaan olla montaa mieltä ja jokainen löytänee sen sopivimman kompromissin.
    Jopa Selänne... hän näät ei rakenna autoja vaan on päättänyt että kivempaa on ajella ja ostella.
    Ja siitä en ainakaan minä ole eri mieltä.
    Mä en nyt ymmärrä sun logiikkaas kun esim Kuismasella ei ollut alunperin kuin tuo Viper millä ajeli ja kyllä mä häent tällä haavaa jenkkiautoilijaksi ja sellaisen harrastajaksi lasken.
    Toisaalta ei sekään peli kauaan nurkissä märehdi jos sillä ei voiteta eli taas muuttuu harrastepeli ja valmistusmaa.

    Totesin vaan että en ole nähnyt Selänteen harrastavan joten en voi ottaa sen enempää kantaa.
    Mikä siinä nyt oli selkeää tekstiä niin helvetin vaikea ymmärtää ??

    jos mä kirjoitan 1+1 niin kait sä siitäkin saat aikaan 1+1=3 ...
     
  18. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Annatko sä jonkun todistuksen niille kenet sä näet harrastamassa, mistähän niitä sais, mäkin haluaisin olla jenkkiharrastaja, mut kun et sä oo koskaan mua nähny, niin en mä kai sit oo. :rotfl: :rotfl:
     
  19. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ai pitäskö nyt mun seuraavaksi veistellä tollasetkin seipään-nielleet?


    En todellakaan kyllä mun työsarkaa on ihan V10 padoilla varustetut myös.
    Ja kenet mä tunnen ns nopeista kuskeista noh ne nyt vaan on paikallisia tai täällä joskus asuneita.



    Taas päin persettä.... ei liike vaan pienimuotoinen maximissään 5hlön verstas.

    Ei kelpaa manta..sellainen tosin märäntyy tossa racingpajan takapihalla kaarien kera.
    Kyllä... ajaa täällä moni surkeammallakin vehkeellä kuten Corollalla vaikka on eturivin Late Great Chevy miehiä...
    Primera sentään on tehty euroopassa :poff:
    Tuli muuten itsellekkin pienoisena yllärinä kun luin rek.otetta ekaa kerta...

    Nisuakos..en todellakaan.


    Laukesitko jo ? :lol:
     
  20. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Mun kakkatutkalta taasen kastu housut kun sun kotisivus sai sitä jujutettua :argue: :argue:

    Jos vois pyytää, niin poista kotisivunappis tai palaa näihin vanhan teknolookian väittelyihin vasta kun et enää pidä jankkia tarjolla uuten teknolookian puolella.

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!